Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szczecin: Rewitalizacja bocznicy prowadzącej na tereny postoczniowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy/Kurier Szczeciński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szczecin: Rewitalizacja bocznicy prowadzącej na tereny postoczniowe
Jak podał „Kurier Szczeciński”, z początkiem stycznia w Szczecińskim Parku Przemysłowym ruszyły roboty związane z rewitalizacją i modernizacją nieczynnej bocznicy kolejowej. Prace zakończą się w trzecim kwartale, a w połowie 2016 r. do SPP mają wjechać pierwsze pociągi.

„KS” informuje, że jest to inwestycja realizowana przez Szczeciński Park Przemysłowy; jest ona finansowana ze środków własnych SPP oraz unijnych. Równolegle do niej, trwają przygotowania do inwestycji miejskiej, którą będzie modernizacja krzyżownic w ciągu ulic Stalmacha i Nocznickiego. Gazeta informuje również, że pozostała część infrastruktury kolejowej, niezbędna do uruchomienia bocznicy, zostanie wyremontowana przez PKP PLK.

„Kurier” zauważa, że uruchomienie tej bocznicy przywróci możliwość dowozu towarów, na tereny po byłej Stoczni Szczecińskiej, koleją ładunków wielkogabarytowych,  służących do produkcji jednostek pływających lub urządzeń montowanych na wodzie. Grzegorz Huszcz, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego, mówi w rozmowie z „KS”, że inwestycja wpłynie na zwiększenie konkurencyjności podmiotów funkcjonujących na terenie SPP. poprzez zmniejszenie kosztów transportu oraz większą dostępność komunikacyjną. Huszcz zauważa również, że najemcy wielokrotnie sygnalizowali potrzebę połączenia kolejowego SPP z południową Polską, która jest zagłębiem produkcyjnym stali.

To nie jest jedyna istotna inwestycja kolejowa na Pomorzu Zachodnim, mająca poprawić dostęp koleją do portów i terenów okołoportowych. Trwa obecnie przygotowanie studium wykonalności projektu zakładającego modernizację odcinków „stykowych” w Szczecinie i Świnoujściu pomiędzy siecią PKP PLK i wewnętrzną siecią portową. Studium ma wykazać m.in. zasadność rozbudowy układu torowego w obrębie stacji Szczecin Port Centralny. W Kontrakcie Terytorialny dla Województwa Zachodniopomorskiego zapisano natomiast konieczność m.in. modernizacji linii kolejowych Poznań – Szczecin i Wrocław – Zielona Góra – Szczecin („Nadodrzanka”).

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5