Jak informuje PKP Intercity, od ponad doby system sprzedaży biletów w kasach działa stabilnie. Występują jedynie pojedyncze błędy. W dalszym ciągu natomiast trwa naprawa internetowego systemu sprzedaży i nie wiadomo, kiedy skończą się prace.
Problemy trwają od niedzieli 16 listopada, kiedy ruszyła sprzedaż biletów na Pendolino w ramach dynamicznej taryfy. Okazało się, że system sprzedaży nie poradził sobie z nową taryfą – awaria dotknęła wszystkie kanały sprzedaży. Przestała działać internetowa sprzedaż biletów, problemy występowały również w pociągach oraz w kasach – bilety sprzedawano bez miejscówek. W wyniku tych problemów z pracą musiał pożegnać się Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity oraz dwóch dyrektorów, którzy odpowiadali za informatyczną część projektu.
Na przywróceniem normalnej pracy systemu sprzedaży pracuje specjalnie powołany sztab kryzysowy. Jak informuje przewoźnik w komunikacie z godz. 10, od ponad doby system sprzedaży w kasach na terenie całego kraju działa stabilnie. Pasażerowie mogą kupować też bilety na Pendolino w ramach dynamicznej taryfy, nie ma też problemu z wydawaniem miejscówek. Odnotowywane są jedynie pojedyncze przypadki błędów systemu sprzedaży.
W kasach dokonywanych jest zazwyczaj 90% transakcji. PKP Intercity po sygnałach od pasażerów wydłużyło godziny pracy okienek, zwiększyło liczbę pracowników w kasach. Położono też większy nacisk na działania informacyjne. Do odwołania można kupować bilety na pokładach pociągów bez żadnych dodatkowych opłat. Osoby, które mają problem z wydrukiem wcześniej zakupionego biletu przez internet, mogą podróżować na podstawie dokumentu ze zdjęciem.
W dalszym ciągu nie działa sprzedaż przez internet, odpowiadający za 10% sprzedaży. Termin uruchomienia usługi nadal nie jest znany. Jak informuje przewoźnik, obecnie kluczowe jest uzyskanie pewności, że zagwarantuje stabilną sprzedaż. Zgodnie z planem eliminowane są kolejne źródła niestabilności systemu.
PKP Intercity w ramach rekompensaty potroiło pulę najtańszych biletów (za 49 zł) na przejazdy Pendolino do połowy stycznia. Jak informuje przewoźnik, na przejazdy po 14 grudnia zrealizowano blisko 7 tys. transakcji, z czego około 1,6 tys. na podróże pociągami Express InterCity Premium (Pendolino).