W minionym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Lublinie kontynuowało modernizację odcinka Skarżysko Kamienna – Ocice. W 2012 roku roboty infrastrukturalne były prowadzone między Starachowicami a Ostrowcem Świętokrzyskim.
Jak informuje „Rynek Kolejowy” Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, kontynuowano modernizację odcinka linii nr 25. Prace prowadzono na stacjach: Starachowice, Starachowice Wschodnie, Ostrowiec Świętokrzyski i Bodzechów oraz na szlaku Starachowice – Kunów.
- Zakres rzeczowy obejmował modernizację toru, obiektów inżynieryjnych, wymianę rozjazdów. Dodatkowo zabudowano nowe lub przystosowano do obowiązujących standardów istniejące urządzenia sterowania ruchem kolejowym – wyjaśnia Małgorzata Kwiatkowska.
Najszerszy zakres prac zrealizowano w Starachowicach. Wykonano przebudowę 7 rozjazdów w torach głównych zasadniczych, zmodernizowano także 9 obiektów inżynieryjnych. Dokonano również przebudowy i regulacji sieci trakcyjnej. Ponadto zmodernizowano peron wyspowy w stacji Starachowice Wschodnie. Wymieniono nawierzchnię w torze nr 1 i 2 na długości 2 kmt na stacji Starachowice Wschodnie i na szlaku Starachowice – Kunów.
Na stacji Bodzechów wymieniono nawierzchnię toru nr 2 na długości 1,5 km oraz 6 rozjazdów, przeprowadzono remont przepustów i innych obiektów inżynieryjnych, natomiast w Ostrowcu Świętokrzyskim wymieniono nawierzchnię toru nr 2 na odcinku 400 m oraz dwa rozjazdy. W efekcie przeprowadzonych prac pociągi pasażerskie mogą jeździć od Starachowic do Kunowa oraz na odcinku Bodzechów – Ćmielów z prędkością 100 km/h.
Na wymienione prace przeznaczono 30 mln zł. Pochodziły one z dotacji z budżetu państwa. Zrealizowane prace są kontynuacją zamierzeń określonych w wieloletnim programie inwestycyjnym dla fragmentu linii nr 25. Jego realizacja rozpoczęła się w 2010 roku.
- W okresie 2 lat dokonano m.in. wymiany nawierzchni torowej na długości 48 kmt odcinku Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski, zmodernizowano kilkadziesiąt obiektów inżynieryjnych, przebudowano urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz wzmocniono podtorze na długości 5 km. Poprawił się także stan techniczny 25 przejazdów kolejowo- drogowych. Całość prac w kwocie 58 mln złotych została sfinansowana z budżetu państwa – wyjaśnia rozmówczyni „Rynku Kolejowego”.