Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Studium wykonalności dla odcinka Ocice – Mielec – Dębica

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
16-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar/ Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Studium wykonalności dla odcinka Ocice – Mielec – Dębica
W listopadzie ubiegłego roku ukończono przygotowanie dokumentu Studium WykonalnoŚci dla zadania: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Ocice – Mielec – Dębica”. Opracowanie kosztowało 440 tys. zł netto. W większej częŚci zostało ono sfinansowane ze Środków samorządów różnych szczebli, zainteresowanych remontem zdegradowanej linii.

Studium wykonało Konsorcjum w składzie SUDOP Polska Sp. z o.o. (lider) z siedzibą w Warszawie oraz SUDOP PRAHA a.s., Republika Czeska. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej było współfinansowane aż przez 8 podmiotów - po 30% przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Podkarpackie i miasto Mielec, a pozostałą częŚć (po 2%) dopłaciło miasto Dębica i Tarnobrzeg oraz powiaty: mielecki, dębicki i tarnobrzeski.

Opracowanie dokumentacji przedprojektowej było niezbędne do dalszych działań na rzecz poprawy odcinka linii nr 25.

- Stan infrastruktury kolejowej na odcinku Ocice – Dębica linii nr 25 jest niezadowalający. Dlatego głównym celem rewitalizacji jest poprawa stanu technicznego linii – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Dorota Szalacha, osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami w Oddziale Południowym Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przewidywany zakres rewitalizacji wymienionego odcinku obejmuje wymianę nawierzchni kolejowej na długoŚci ok. 66,5 km, remont torów stacyjnych i rozjazdów, przebudowę obiektów inżynieryjnych, budowa sygnalizacji przejazdowych, zabudowa komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na posterunkach ruchu wraz z budową Lokalnego Centrum Sterowania w stacji Mielec i przebudowę peronów – wylicza.

Według szacunków koszt zadania wyniesie ok. 320 mln zł netto. Jak informuje Dorota Szalacha po wykonaniu tego przedsięwzięcia nastąpi polepszenie oferty przewozowej (poprzez m.in. zwiększenie prędkoŚci jazdy, a co za tym idzie skrócenie czasu podróży), podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zwiększenie przepustowoŚci linii, lepsze będzie także zabezpieczenie Środowiska naturalnego.

Jednak dotychczas nie ma zagwarantowanych Środków, niezbędnych do rozpoczęcia realizacji omawianej inwestycji.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elektryfikacja trasy kolejowej Ocice – Rzeszów

Infrastruktura

Elektryfikacja trasy kolejowej Ocice – Rzeszów

inf. prasowa 16 listopada 2018

Hiszpanie opracują dokumentację do elektryfikacji linii nr 71

Przetargi

Mielec: Apel w sprawie „kolei mieleckiej”

Warte uwagi

Mielec: Apel w sprawie „kolei mieleckiej”

hej.mielec.pl/ jar, Rynek Kolejowy 18 lutego 2013

Mielec: Jaka przyszłość „kolei mieleckiej”?

Infrastruktura

Dyskutowali o przyszłości mieleckiej kolei

Warte uwagi

Zobacz również:

Elektryfikacja trasy kolejowej Ocice – Rzeszów

Infrastruktura

Elektryfikacja trasy kolejowej Ocice – Rzeszów

inf. prasowa 16 listopada 2018

Hiszpanie opracują dokumentację do elektryfikacji linii nr 71

Przetargi

Mielec: Apel w sprawie „kolei mieleckiej”

Warte uwagi

Mielec: Apel w sprawie „kolei mieleckiej”

hej.mielec.pl/ jar, Rynek Kolejowy 18 lutego 2013

Mielec: Jaka przyszłość „kolei mieleckiej”?

Infrastruktura

Dyskutowali o przyszłości mieleckiej kolei

Warte uwagi

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5