Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stawiamy na innowacje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stawiamy na innowacje
Ze struktury firmy wydzieliliśmy Biuro Badawczo-Rozwojowe, aby wzmocnić innowacyjność naszej grupy - mówi Ryszard Leszczyński, prezes KZN Bieżanów.

W skład Biura Badawczo-Rozwojowego wchodzą pracownicy, którzy wcześniej byli rozproszeni po innych jednostkach KZN Bieżanów. Innowacjami zajmowali się niejako przy okazji swoich codziennych obowiązków projektowych, produkcyjnych i organizacyjnych. Od jakiegoś czasu, te najbardziej kreatywne osoby zajęły się tylko i wyłącznie pracą badawczą i wypracowywaniem sposobów prężnego zastosowania nowych rozwiązań.

Efekty ich pracy już widać. To np. krzyżownice wykonane ze staliwa bainitycznego, za które zostaliśmy wielokrotnie nagrodzeni, chociażby „Nagrodą Innowacyjności w Transporcie 2013”. W KZN Bieżanów opracowano skład chemicznego tej stali, sposób odlewania i obróbki mechanicznej oraz ostateczny montaż w konstrukcji rozjazdowej. W ten sposób po raz pierwszy tak mocno zaakcentowaliśmy naszą innowacyjność, czyli nie tyle ulepszania, a wprowadzania całkowicie nowej wartości.

To jest rozwiązanie, które będzie przynosić korzyści w ciągu następnych 5-10 lat. Powszechnie stosowana, zwykła stal szynowa, podlega szybkiemu zużyciu, a konstrukcje oparte na stali manganowej - choć wytrzymałe - to ciężko je zgrzać z normalną szyną, co sprawia trudności w utrzymaniu tej infrastruktury. Natomiast, staliwo baintyczne wykazuje ponadprzeciętną trwałość eksploatacyjną, odporność na zużycie zauważalne szczególnie w dłuższym okresie użytkowania oraz łatwość zgrzewania, spawania i napawania.

Inną propozycją są nowoczesne stabilizatory położenia iglic i samoregulujące zamknięcie klamrowe, które testujemy na stacji Sosnowiec Jęzor. To rozwiązania które optymalizują techniczną eksploatacje oraz koszty zakupu i utrzymania kluczowych elementów infrastruktury, jakimi są rozjazdy.

Oprócz tego, wprowadziliśmy rolki podiglicowe, wspomagające utrzymanie rozjazdów. Te ruchome części rozjazdu zamiast po płytach pokrytych smarem poruszają się po rolkach. W porównaniu do podobnych konstrukcji zachodnich jest to rozwiązanie dużo prostsze, co za tym idzie tańsze, jak też równie wytrzymałe. Rolki stosujemy już od dwóch lat i stwierdzamy, że ta technika spełnia wszystkie wymogi techniczne oraz jest preferowana przez zamawiającego, PKP Polskie Linie Kolejowe.

Naszą nowością jest też rozjazd przeznaczony do jazdy z prędkością 250 km/h, który zaprezentowaliśmy podczas ostatnich targów Trako. Rozjazd ten zostanie zabudowany w tym roku na Centralnej Magistrali Kolejowej na stacji Strzałki. Z produkcją takich rozjazdów wiąże się też innowacyjny system transportu. Do dyspozycji naszych klientów oddajemy zintegrowany, kompleksowy system logistyczny do transportu blokowego rozjazdów, który pozwala, nie tylko bezpiecznie przewieźć dany rozjazd, ale również zapewnia jego bezpieczny wyładunek. Projekt dofinansowuje Narodowe Centrum Badań i Rozwoju  (NCBR) w ramach programu Innotech. Jest to bardzo istotne, ponieważ części rozjazdowe w systemach blokowych mają po kilkanaście i kilkadziesiąt metrów konstrukcji żebrowej złożonej z szyn, podrozjazdnic i podkładów. Wyładunek takiego elementy wymaga olbrzymiej ostrożności. Nie można go po prostu zrzucić z tira czy wagonu jednocześnie nie uszkadzając jakiejś jego części.
 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Jedyne w swoim rodzaju! KZN-owe kalendarze charytatywne

Pasażer

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

inf. pras 03 października 2022

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Jedyne w swoim rodzaju! KZN-owe kalendarze charytatywne

Pasażer

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

inf. pras 03 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5