W połowie 2010 roku holenderska Arriva podpisała umowę z firmą Stadler Rail na dostawę 14 elektrycznych składów GTW. Dzisiaj odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego pojazdu dla prowincji Overijssel i Drenthe. Zamówienie realizowane jest w zakładzie firmy Stadler w Polsce.
Arriva to jedna z największych firm oferujących usługi przewozowe w Europie. Jej pojazdy przewożą rocznie ok. 1,5 mld pasażerów w 12 krajach. Zamówienie z 2010 roku obejmuje łącznie dostawę 38 pojazdów. 24 spośród nich mają trafić do prowincji Gelderland, natomiast 14 pozostałych będzie obsługiwało linie w prowincjach Overijssel i Drenthe. Dziś odbył się tzw. roll-out pierwszego pociągu właśnie dla Overijssel i Drenthe.
- Jesteśmy dumni, że najnowocześniejsze niskopodłogowe pojazdy firmy Stadler trafią do dwóch innych prowincji Holandii. Firma Stadler ponownie stanęła na wysokości zadania i przeszła do szybkiej realizacji kontraktu. Było to możliwe dzięki prawdziwemu poświęceniu i entuzjazmowi wszystkich zaangażowanych w projekt osób. Jestem im wszystkim wdzięczny - powiedział dyrektor ds. sprzedaży na rynek szwajcarski i holenderski w grupie Stadler Rail Christian König.
Pojazdy GTW dla prowincji Overijssel i Drenthe bazują na modelach różnych pojazdów GTW, które do tej pory Stadler dostarczył holenderskiej Arrivie od roku 2005. Pojazdy są klimatyzowane oraz w 75 proc. niskopodłogowe. Są przystosowane do kursów w trakcji u-krotnionej - maksymalnie do czterech jednostek.
W każdym pociągu pasażerowie będą mieli dostęp do bezprzewodowego internetu. W pojeździe znajdzie się także 5 monitorów TFT. Pociągi spełniają wszelkie normy pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Dostarczenie ostatniego GTW w ramach kontraktu na 38 pojazdów planowane jest na marzec 2013 roku. Zamówienie może być zwiększone o 10 kolejnych pociągów. Kontrakt jest realizowany w zakładzie firmy Stadler w Siedlcach.
Od roku 2005 firma Arriva zamówiła łącznie 99 pociągów GTW.