Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na dostawę 71 pojazdów dla Wales & Borders

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wkrótce tramwaje dwusystemowe Citylink i zespoły trakcyjne Flirt firmy Stadler będą powszechnym widokiem na torach sieci przewoźników Wales & Borders oraz South Wales Metro. Od 2022 roku na liniach obu firm będzie jeździło łącznie 71 pojazdów Stadlera.

Stadler informuje o kolejnym dużym zleceniu w Wielkiej Brytanii. Wales & Borders zamawia 71 pojazdów, w tym 36 trójczłonowych tramwajów dwusystemowych typu Citylink oraz 35 zespołów trakcyjnych typu Flirt.

Spalinowe i hybrydowe Flirty

36 trójczłonowych tramwajów dwusystemowych Citylink  zasilanych z sieci trakcyjnej 25 kV i z napędem akumulatorowym będzie kursowało na liniach z Cardiff do Treherbert, Aberdare i Merthyr Tydil. Oznacza to powrót tramwajów na ulice Cardiff po ponad 70 latach. Z pozostałych 35 zamówionych pociągów typu Flirt 11 będzie miało napęd spalinowy, a 24 to pojazdy hybrydowe wyposażone w napęd spalinowy oraz elektryczny z zasilaniem z sieci trakcyjnej lub z akumulatorów.

11 spalinowych zespołów trakcyjnych jeżdżących w sieci South-Wales-Metro będzie obsługiwało odcinki na trasie między Maesteg, Ebbw Vale i Cheltenham. 24 hybrydowe zespoły trakcyjne będą docierały przez Cardiff do położonej na południu miejscowości Vale of Glamorgan, wykorzystując przy tym napęd spalinowy. Natomiast na północ od stolicy Walii pociągi będą przełączane na napęd z sieci trakcyjnej.

„Inteligentna elektryfikacja“ 

Zastosowanie akumulatorów w tramwajach dwusystemowych oraz koncepcja napędu hybrydowego to innowacyjne i opłacalne rozwiązania – informuje producent. Z jednej strony pozwalają one na przyjazną dla środowiska eksploatację pojazdów na trasach zelektryfikowanych na północ od Cardiff, z drugiej zaś na tzw. „inteligentną elektryfikację“. „Inteligentna elektryfikacja“ to rozwiązanie umożliwiające poruszanie się pociągów po trasach niezelektryfikowanych, wykorzystując napęd elektryczny i energię zgromadzoną w akumulatorach. Pozwala to zminimalizować wydatki na infrastrukturę oraz eliminuje konieczność kosztownej modyfikacji wyposażenia ok. 55 mostów znajdujących się na trasie przejazdu.

Dostarczane pociągi będą wyposażone w klimatyzację, gniazdka sieciowe umieszczone przy siedzeniach oraz duże monitory informujące pasażerów o przebiegu trasy. Ponadto we wszystkich pojazdach przewidziano miejsce na przewożenie do sześciu rowerów oraz jedno wejście z ułatwionym wsiadaniem i wysiadaniem dla osób niepełnosprawnych. W pojazdach do minimum zredukowano hałas i wibracje. Nowa flota pociągów Stadlera to duży postęp z punktu widzenia komfortu podróży i zadowolenia pasażerów. Stanowi ona również wsparcie dla walijskiego rządu w realizacji wizji dotyczącej transportu publicznego.

Ekspansja Stadlera w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii Stadler obecny jest już na dużą skalę: od 2012 roku w londyńskiej dzielnicy Croydon kursuje dwanaście tramwajów dwusystemowych Tramlink, a siedem tramwajów dwusystemowych Citylink jeździ w sieci Sheffield Supertram. Począwszy od 2019 roku w rejonie operowania przewoźnika Greater Anglia do eksploatacji włączanych będzie 58 pociągów Stadlera, a od 2020 roku 52 nowe pociągi Metro  będą tworzyły szkielet transportu regionalnego w rejonie Liverpoolu.

Ralf Warwel, dyrektor sprzedaży w firmie Stadler: „Jesteśmy dumni z tego, że Stadler został wybrany na dostawcę tej unikalnej i innowacyjnej floty taboru dla Wales & Borders. Jestem przekonany, że pasażerowie w Południowej Walii docenią nowe pociągi nie tylko za wysoki komfort jazdy, ale również za zastosowane w nich akumulatory w najnowszej technologii. Powszechne wykorzystanie tej technologii w całym kraju będzie oznaczało znaczący krok branży w kierunku rozwiązań przyjaznych dla środowiska.“

Ken Skates, minister gospodarki i transportu, komentuje: „Dzięki tej inwestycji w transport szynowy, opiewającej na pięć miliardów funtów, wprowadzamy rozwiązania, które są innowacyjne, opłacalne i przyjazne dla środowiska. Decydując się na tę inwestycję, mieliśmy na uwadze przede wszystkim potrzeby naszych pasażerów. Tramwaje dwusystemowe Stadlera będą stanowiły istotną część naszej oferty transportowej w Południowej Walii i już cieszę się na ich wdrożenie.“

James Price, dyrektor zarządzający w firmie Transport for Wales: „Jesteśmy na początku fascynującej podróży, w trakcie której zmodyfikujemy naszą sieć przewozów i przedstawimy nową wizję transportu publicznego, w której liczą się przede wszystkim ludzie i miejscowości w Walii. Tabor firmy Stadler będzie odgrywał tu kluczową rolę.“

Colin Lea, dyrektor działu ruchu i usług kolejowych firmy Transport for Wales, dodaje: „Chcielibyśmy podziękować firmie Stadler za niezwykle intensywną współpracę na etapie projektowania pociągów. Pociągi te umożliwiają realizację innowacyjnego rozwiązania South-Wales-Metro. Całkowicie zmieni ono komfort pasażerów i umożliwi jazdę pociągów ze 100% elektrycznym napędem na trasach biegnących przez doliny, na północ od Cardiff. Energia do zasilania będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych, z których połowa znajduje się na terenie Walii. Te wspaniałe pociągi pomogą nam skrócić czas podróży, zwiększyć przepustowość i ulokować Walię na samym szczycie, jeśli chodzi o wykorzystanie technologii inteligentnej elektryfikacji.“
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5