Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler wdraża z DB rozwiązania do predykcyjnego utrzymania Flirtów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler wdraża z DB rozwiązania do predykcyjnego utrzymania Flirtów
Fot. Stadler AG
Deutsche Bahn i Stadler opracowują pierwszy wirtualny obraz kompletnego pociągu. Na wirtualnym modelu gromadzone będą dane dotyczące eksploatacji rzeczywistego pociągu. To pozwoli na aranżowanie prac serwisowych z wyprzedzeniem i działanie jeszcze przed wystapieniem awarii. Ma to podnieść jeszcze bardziej i tak rekordową dostępność pojazdów Stadlera.

System opracowywany wspólnie przez DB będzie działał na podstawie czujników, które będą znajdować się w konkretnym pojeździe. Informacje będą dostarczane do bazy danych w czasie rzeczywistym. Serwis otrzyma natychmiastową informację w momencie awarii którego komponentu ezt, lub będzie mógł zadziałać z wyprzedzeniem otrzymując informacje o przekroczeniu którejś z wartości granicznej określonej dla danej części. To pozwoli na czas zorganizować zastępczy pojazd i uniknąć przestojów.

Dla Deutsche Bahn wirtualny obraz pociągu - „cyfrowy bliźniak” - jest sposobem na osiągnięcie maksymalnej dostępności pociągów. Z pomocą cyfrowych bliźniaków możliwe staje się wysyłanie pociągów do warsztatu, gdy jest to konieczne. Zmniejsza to liczbę usterek, ponieważ można im wcześniej zapobiec. Takie rozwiązania, do maksimum zwiększające wydajność elektrycznych pociągów, są też korzystne dla ochrony klimatu.

Pierwszym pociągiem, który zostanie oczujnikowany, jest jeden z 28. Flirtów należących do DB, kursujących w Nadrenii-Palatynacie, Hesji, części Badenii-Wirtembergii i Saary. Prototyp jest obecnie wyposażany w technologię rejestracji i transmisji danych. W pierwszej kolejności predictive maintenance obejmie takie urządzenia i podzespoły pociągu jak klimatyzacja, drzwi i zestawy kołowe. Pierwszy „cyfrowy bliźniak” po powinien być w pełni funkcjonalny pod koniec 2021 roku.

– Współpraca ze Stadlerem to duży krok w kierunku cyfryzacji ruchu kolejowego. Pokazujemy, że wymiana danych z producentami pociągów przynosi korzyści obu stronom. Jeżeli pociągi staną się bardziej punktualne i niezawodne, przyniesie to korzyści podróżnym. Nie bez znaczenia jest wartość ekologiczna tego projektu – powiedziała Sabina Jeschke, członek zarządu DB ds. cyfryzacji i technologii

Kooperacja DB ze Stadlerem to kolejny przykład stosowania predicitve mainenance (utrzymanie wyprzedzające) w taborze kolejowym w Niemczech. Siemens od kilku lat praktykuje takie bardzo zaawansowane technologiczne rozwiązania (z drukowaniem najpotrzebniejszych części na drukarkach 3D włącznie!) dla piętrowych ezt Desiro HC. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5