Partnerzy serwisu:

Stadler: Trwa budowa pociągów dla Aeroexpressu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stadler/Aeroexpress/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Stadler: Trwa budowa pociągów dla Aeroexpressu
W Szwajcarii powstają pociągi piętrowe, które od 2015 roku będą wozić Rosjan pomiędzy centrum Moskwy a podmoskiewskimi lotniskami. Firma Stadler zaprezentowała cztery gotowe pudła pociągu, który jest budowany na bazie znanych pociągów typu KISS.

Pociągi będą obsługiwały linie do lotnisk: Szeremietiewo, Wnukowo oraz Domodiedowo. Pierwsze trzy składy zostaną w całości zbudowane w zakładzie producenta w Szwajcarii. Natomiast produkcja czwartego pociągu i kolejnych ruszy już w nowym zakładzie Stadlera w Mińsku.

Jak mówi szef firmy Stadler Rail Peter Spuhler, drugie już zamówienie realizowane przez producenta dla Rosji jest punktem przełomowym w historii firmy. - Nasze pociągi cieszą się dobrą reputacją w wielu krajach Europy. Nowe pociągi dla Aeroexpressu pozwolą pasażerom przybywającym do Moskwy uniknąć niechlubnych dla Moskwy korków oraz sprawnie dojechać naszymi pociągami do centrum Moskwy. Jesteśmy z tego bardzo dumni - dodał szef firmy Stadler. 

Aeroexpress zamówił 16 pociągów piętrowych zbudowanych z czterech członów oraz 9 pociągów sześcioczłonowych. Piętrowe składy pozwolą na zwiększenie pojemności pociągów nawet o 40 procent.

Bazą dla pociągów Aeroexpressu będą pociągi typu KISS, ale będą one miały parametry charakterystyczne dla rosyjskiej kolei. Rozstaw szyn w Rosji wynosi 1520 mm, a szerokość składu wyniesie 3400 mm. Inna będzie także wysokość pociągów. W pociągach dla Aeroexpressu wyniesie ona 5240 mm, w porównaniu do 4500 mm w pojazdach jeżdżących na Zachodzie. Pociągi będą zaprojektowane tak, aby sprostać specyficznym warunkom klimatycznym w Rosji. Będą mogły jeździć w temperaturze od -50 do +40 stopni Celsjusza.

Kontrakt na dostawę pociągów podpisano w maju 2013 roku. Ostatni pociąg ma być dostarczony do końca roku 2016.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5