Wygląda na to, że to Stadler Polska dostarczy 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych do największego w Polsce samorządowego przewoźnika. Pociągi mają zostać wyprodukowane w Siedlcach.
– Bardzo się cieszymy, że oferta Stadler Polska złożona w postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Koleje Mazowieckie okazała się najkorzystniejsza. Zaoferowaliśmy przewoźnikowi najnowszą wersję pojazdu typu Flirt – nowoczesnego, lekkiego, energooszczędnego pojazdu z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Cechuje go niższa masa w porównaniu z pojazdami innych producentów, a co za tym idzie niższe zużycie energii elektrycznej – mówi Marta Jarosińska, Kierownik ds. Komunikacji w Dywizji Europa Centralna Stadlera, odnosząc się do wysokiego znaczenia parametrów użytkowych i energooszczędności w przetargu mazowieckiego przewoźnika.
Jak dodaje, pojazdy typu Flirt mogą się poszczycić na polskim rynku wysokim wskaźnikiem niezawodności wynoszącym aż 99,9%, co jest dla przewoźnika gwarancją prowadzenia efektywnej działalności przewozowej.
– Zamówienie dla Kolei Mazowieckich zostanie zrealizowane na Mazowszu – w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach, przy udziale naszych polskich partnerów i poddostawców. Cieszymy się, że będziemy mogli dostarczyć kolejne niezawodne, bezpieczne i komfortowe pojazdy, które będą służyły pasażerom i przewoźnikowi – dodaje.
Więcej na temat wygranego przez Stadler Polska przetargu Kolei Mazowieckich na 71 ezt można przeczytać
tutaj.