W kwietniu PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac modernizacyjnych na stacji Radziwiłłów Mazowiecki. Poza kompleksową przebudową układu torowego, roboty obejmą rozbiórkę istniejącego peronu dwukrawędziowego i budowę dwóch nowych jednokrawędziowych.
Rozwiązanie to, zastosowane już wcześniej na przystanku osobowym Skierniewice Rawka, zagwarantuje dużo bezpieczniejszy i łatwiejszy dostęp do pociągów, również dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostanie rozebrana istniejąca nastawnia dysponująca (główna nastawnia kierująca ruchem pociągów) oraz wyremontowana zostanie nastawnia wykonawcza (obsługująca urządzenia sterowania ruchem na stacji). Wyremontowane zostaną dwa przejazdy kolejowe oraz kładka dla pieszych.
W 2011 roku prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 1 skupione były na odcinkach Radziwiłłów – Miedniewice oraz Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy.
Modernizacja linii kolejowej nr 1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice), realizowana jest z zachowaniem możliwości prowadzenia ruchu pociągów po jednym torze czynnym. Po modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się z 41 do 30 min. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.
Długotrwałym efektem przeprowadzonej modernizacji będzie podniesienie konkurencyjności regionów warszawskiego i łódzkiego, przy jednoczesnej poprawie stanu ochrony środowiska oraz wzmocnienie roli transportu kolejowego względem transportu kołowego.
Koszt całkowity projektu wyniesie 1 mld 815 mln złotych netto. Zakończenie prac przewidziano na rok 2014.
Zadanie jest realizowane w ramach projektu nr POIiŚ 7.1-24.1 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice)”.