Partnerzy serwisu:
Pasażer

Sprawdź gdzie od grudnia pojedziesz Flirtem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Sprawdź gdzie od grudnia pojedziesz Flirtem
13 grudnia PKP Intercity rozpocznie wdrażanie do ruchu pociągów Flirt 3 wyprodukowanych przez konsorcjum firm Stadler i Newag. Nowe pociągi w kategorii Intercity obsłużą relacje objęte do tej pory kategorią TLK. 

Pozyskanie przez PKP Intercity pociągów Flirt pozwoli przewoźnikowi na rozwinięcie siatki połączeń dalekobieżnych w segmencie ekonomicznym i zmianę kategorii sporej części połączeń Twoich Linii Kolejowych (TLK) na wyższą Intercity (IC). Nowe pociągi będą uruchomione w relacjach: Warszawa – Kutno – Toruń – Poznań, Olsztyn – Warszawa – Kielce – Kraków, Gdynia – Bydgoszcz – Kutno – Łódź – Częstochowa – Katowice, Kraków – Miechów – Opoczno – Łódź – Kutno – Konin – Poznań – Szczecin. Niewykluczone, że wraz z postępującą modernizacją infrastruktury kolejowej (np. budową łącznic kolejowych w Krakowie Krzemionkach i Suchej Beskidzkiej), któreś z połączeń sezonowo będzie kursowało do Zakopanego. 

PKP Intercity zamówiło 20 pociągów Flirt 3 za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł. Pociągi są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie 2, 60 w klasie 1).

Szybciej, wygodniej i częściej

Niewątpliwie pasażerowie odczują zmianę w komforcie podróży, przede wszystkim ze względu na skok jakościowy w przypadku wielu połączeń TLK, które do tej pory obsługiwane są wątpliwej jakości taborem. Mowa tutaj m.in. o pociągach TLK z Krakowa do Łodzi, Poznania albo z Warszawy do Olsztyna. Może to być jeden z decydujących (obok taryfy) czynników warunkujących pozyskanie nowych pasażerów przez PKP Intercity. Warto dodać, że wraz z wjazdem Flirtów, skrócą się czasy podróży na wielu trasach kolejowych w Polsce. Dla przykładu od 13 grudnia 2015 roku pociąg „Sukiennice" z Krakowa do Poznania pokona trasę w 5:25h (obecnie 6:38). W tej relacji kursują obecnie trzy połączenia IC i5 TLK. OD 13 grudnia będzie to 6 połączeń IC i jedno TLK. Prezentujemy konkretne pary pociągów, które będą obsługiwane składami Flirt 3 od grudnia.

Z Warszawy Wschodniej (8:14) do Bydgoszczy (11:24) będzie kursował pociąg „Kopernik”. W drodze powrotnej  skład z Bydgoszczy odjedzie o 16:28 a do Warszawy Wschodniej dotrze na godzinę 19:41. Kolejne połączenie to „Łuczniczka”. Skład z Bydgoszczy będzie odjeżdżał o 12:28 by do Warszawy Wschodniej dojechać na godzinę 15:45. W kierunku Bydgoszczy pociąg z Warszawy Wsch. będzie odjeżdżał o 12:14 i docierał do celu o godzinie 15:29. Pociąg „Brda” z Warszawy Wsch. będzie odjeżdżał o 20:14. Przyjazd do Bydgoszczy zaplanowany został na godzinę 23:31. Kolejne połączenie na trasie Bydgoszcz (8:23) – Warszawa Wsch. (11:41) to „Kujawiak”, który w drodze z Warszawa Wsch. wyruszy o 16:14), a do Bydgoszczy dotrze o godzinie 19:29. 

Na polskie tory powróci pociąg „Wawel”, niestety tylko na tablicy kierunkowej. Pociąg o takiej nazwie będzie łączył Bydgoszcz (5:38) z Krakowem Gł. (12:53). Powrotny „Wawel” będzie odjeżdżał z Krakowa Gł. o 15:02, by w Bydgoszczy zameldować się o 22:15. Zmianę jakościową odczują wreszcie pasażerowie podróżujący z Krakowa do Olsztyna. Skład „Orłowicza” odjedzie ze stolicy woj. małopolskiego o 15:22 i dotrze do Olsztyna o 22:27. Pociąg w kierunku przeciwnym będzie odjeżdżał z Olsztyna o 5:41, by do Krakowa Gł. dotrzeć o godzinie 12:31. Taką samą nazwę będzie nosiło weekendowe połączenie z Krakowa Głównego (15:20, kursuje w soboty) do Warszawy Wschodniej (20:01). Niedzielny „Orłowicz” odjedzie z Warszawy Wschodniej o 8:03 i dotrze do Krakowa Gł. o 12:29.

Nowa jakość na Warmii i Mazurach

Kolejne połączenie to IC „Mazury” z Warszawy Zach. (odjazd 5:41) do Olsztyna  (przyjazd 8:35). W drodze powrotnej skład o nazwie „Mazury” będzie kursował (Olsztyn 19:25) tylko do Warszawy Zachodniej w dniach od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę (przyjazd do Warszawy Zach. o godzinie 22:19). Stolicę Warmii i Mazur z Warszawą w soboty będzie łączył pociąg IC „Kortowo”, który z Olsztyna odjedzie o 17:42, by dotrzeć do Warszawy Zachodniej o 20:34. „Kortowo” z Warszawy Zachodniej (odj. 7:33) do Olsztyna (przyj. 10:30) będzie kursował tylko w niedzielę.

Następny InterCity to „Kolberg”, odjeżdżający z Olsztyna o 9:42 i meldujący się w Krakowie Gł.  o godzinie16:29. Skład z Krakowa Głównego będzie odjeżdżał o 11:19 i docierał do Olsztyna na godzinę 18:30. Połączenie o nazwie „Żeromski” będzie wyruszało z Krakowa o godzinie 7:21, by do Olsztyna dotrzeć na 14:31. „Żeromski” do Krakowa odjedzie o 13:42, do celu dotrze o 20:32. Olsztyn z Kielcami od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę będzie łączył pociąg „Sienkiewicz”, którego odjazd ze stacji Olsztyn zaplanowano na godzinę 17:42. Do Kielc pociąg dojedzie o 23:04. „Sienkiewicz” w relacji przeciwnej będzie z Kielc wyruszał od poniedziałku do soboty o godzinie 4:55 i meldował się w Olsztynie o 10:30.

Flirtem 3 od wybrzeża po Śląsk i Małopolskę

Zmiana kategorii obejmie wspomniany wcześniej pociąg „Sukiennice”, który z Krakowa Gł. będzie odjeżdżał o 7:00 a do Szczecina docierał na godzinę 15:07. Powrotne „Sukiennice” wyjadą ze Szczecina Gł. o 13:03 i do Krakowa Gł. dotrą na godzinę 20:54. Szczecin z Łodzią Kaliską połączy IC „Broniewski”, który ze stacji początkowej odjedzie o 17:02 i dotrze na dworzec kaliski o 22:31. Powrotny skład z Łodzi Kal. Odjedzie o 5:28 i dotrze do Szczecina Głównego na godzinę 11:05. Kolejnym składem Flirt 3 wyruszającym z Łodzi Kaliskiej o 6:20 będzie „Górnik” do Katowic, gdzie zamelduje się o 9:30. Powrotny kurs został zaplanowany na godzinę 18:43 z przyjazdem do Łodzi Kal. na godzinę 21:41.

Stolicę województwa śląskiego z wybrzeżem połączy pociąg IC „Chemik”. Odjazd z Katowic zaplanowano na godzinę 10:34 a przyjazd do Gdyni Gł. o 19:12. Pociąg z Gdyny Gł. będzie odjeżdżał o 9:07 a do Katowic docierał na godzinę 17:25. W tej samej relacji będzie kursował „Hutnik”, odjazd z Gdyni Gł. o 5:07, przyjazd do Katowic o 13:30 a w drodze powrotnej odjazd z Katowic o 14:43 i przyjazd do Gdyni o 23:23. Następny skład łączący Gdynię Gł., czyli „Stoczniowiec” odjedzie do Katowic o 13:08 i dotrze na miejsce o 21:21. Skład obsługujący „Stoczniowca” z Katowic wyruszy o 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o 15:14. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5