Partnerzy serwisu:
Świat

Słowacja: Nowe połączenie kontenerowe do Chin

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Słowacja: Nowe połączenie kontenerowe do Chin
fot. Pixabay
Słowacki operator intermodalny Metrans uruchomił regularne połączenie kontenerowe z Chin na Słowację przez Ukrainę. Pokonanie całej trasy zajmuje dwa tygodnie, jednak może ulec skróceniu dzięki przystąpieniu Ukrainy do systemu celnego NCTS. Oferta przewozowa Metransu może okazać się konkurencją wobec podobnych połączeń, rozpoczynających bieg w Polsce i na Białorusi – donosi portal CFTS.

Pociągi kontenerowe rozpoczynają trasę w Xi'an, a kończą – w Dunajskiej Stredzie we wschodniej Słowacji, nieopodal Bratysławy. Znajduje się tam jeden z terminali Metransu. Przywieziony z Chin ładunek trafia stamtąd dalej do terminali w Pradze, Czeskiej Trzebowej, Budapeszcie i austriackim Krems. W większości przypadków terminale, do których ostatecznie trafiają kontenery, są położone w odległości nie większej, niż 150 km od Dunajskiej Stredy.

Pociąg kursują raz na tydzień. Pierwszy z nich dotarł do Dunajskiej Stredy 3 października. Transport 44 kontenerów 40-stopowych do terminalu przeładunkowego w Dobrej przy granicy słowacko-ukraińskiej trwał dwa tygodnie (dla porównania – wielokrotnie opisywane na naszych łamach pociągi Hatransu pokonują trasę Chengdu – Łódź w 11 dni). Operatorem połączenia jest firma Beijing Trans Eurasia International Logistics (BTE), która zapewnia też obsługę trakcyjną aż do Dobrej. Dopiero na końcowym, normalnotorowym odcinku zastępuje ją w tej roli DBO Bahnoperator. Puste kontenery nie wracają do Chin pociągiem, lecz są transportowane do Budapesztu, a stamtąd – Dunajem i drogą morską do chińskiego portu Xiamen.

Połączenie Xi’an – Dunajska Streda jest częścią Nowego Jedwabnego Szlaku. Zdaniem przedstawicieli Metransu trasa przez Ukrainę i Słowację wydaje się bardziej perspektywiczna, niż przez Białoruś, z której korzystają polscy operatorzy połączeń kontenerowych do Chin. Czas tranzytu przez Ukrainę wynosi ok. 32 godziny. – Dostrzegamy w tej trasie duży potencjał. Wprawdzie procedury celne wymagają usprawnienia, jednak, o ile nam wiadomo, Ukraina przystąpi wkrótce do europejskiego systemu celnego NCTS. Przejazd przez jej terytorium stanie się wtedy jeszcze łatwiejszy – mówi cytowany przez CFTS Martin Koubek, odpowiedzialny w Metransie za rozwój połączeń z Chinami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy Jedwabny Szlak: Przewozy wzrosły, ale problemy pozostają

Infrastruktura

Ukraina: Tranzyt pociągów wstrzymany. Będzie pozew do Brukseli?

Infrastruktura

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Infrastruktura

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Roman Czubiński 26 października 2021

Zobacz również:

Nowy Jedwabny Szlak: Przewozy wzrosły, ale problemy pozostają

Infrastruktura

Ukraina: Tranzyt pociągów wstrzymany. Będzie pozew do Brukseli?

Infrastruktura

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Infrastruktura

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Roman Czubiński 26 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5