Partnerzy serwisu:
Pasażer

Śląskie: Jedna awaria odwołała pięć pociągów. Ale ogólnie jest lepiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Śląskie: Jedna awaria odwołała pięć pociągów. Ale ogólnie jest lepiej
Sytuacja w Kolejach Śląskich wydaje się opanowana. Komunikacja autobusowa pozostała tylko na dwóch liniach, a przewoźnik jest gotowy do ich obsługi. Jednak awaria jednego składu spowodowała dziś odwołanie pięciu pociągów SKR Tychy.

- Wydaje się, że możemy powoli mówić o sukcesie - stwierdził ostrożnie nowy rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba. Na 454 połączenie, obsługiwane w tej chwili w dni powszednie przez Koleje Śląskie, tylko na 5% (24 połączenia) funkcjonuje komunikacja autobusowa. Należy jednak pamiętać, że to zaledwie trzy czwarte z ponad 600 połączeń, którymi chwalił się poprzedni zarząd przewoźnika przed wejściem w życie rozkładu jazdy.

W okresie świątecznym znacząco poprawiła się sytuacja taborowa Kolei Śląskich. Kursuje 47 jednostek, a 8 jest w rezerwie. Z drugiej strony - wyłączonych jest aż 15 składów; 3 przechodzą czynności okresowego utrzymania, a 12 jest w naprawie po awariach z poprzednich dni - Ale są perspektywy ich szybkiej naprawy - zapewnia Zaremba.

Od lutego bez autobusów

Dlatego Koleje Śląskie są praktycznie gotowe do wycofania zastępczej komunikacji autobusowej. Z 24 połączeń obsługiwanych autobusami, dziesięć kursuje w relacji Czechowice – Pszczyna – Rybnik -  Wodzisław Śląski. Przewoźnik złożył już wniosek o przywrócenie tam pociągów. Zarządca infrastruktury PKP PLK ma czas na zatwierdzenie tej zmiany do 10 lutego.

Natomiast pozostałe 14 autobusów komunikacji zastępczej spotkamy na połączeniu Lubliniec - Częstochowa. Tu remont ogranicza prędkość pociągów do 10 km/h. KŚ obiecują, że od razu po zakończeniu remontu przywrócą tu kursowanie pociągów.

Awarie wciąż dezorganizują połączenia

Wciąż jednak awaria jednego pociągu powoduje poważne utrudnienia dla jadących do pracy podróżnych - 5 kursów musiało zostać dziś odwołanych na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej Tychy - Sosnowiec z powodu awarii jednego zespołu trakcyjnego. Druga awaria miała miejsce na linii Częstochowa - Gliwice.


W niedzielę 9 grudnia Koleje Śląskie przejęły od Przewozów Regionalnych obsługę wszystkich przewozów w województwie śląskim. Stało się tak, ponieważ w połowie roku przygotowywany przetarg na obsługę połączeń odwołał śląski urząd marszałkowski i zlecił KŚ obsługę połączeń bez przetargu. Z tej przyczyny doszło do zamknięcia Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, w którym pracowało prawie 2 tysiące osób.

Jeszcze 9 grudnia na tory nie wyjechały 3 pociągi, wiele było opóźnionych. Prezes Marek Worach i marszałek Adam Matusiewicz zapewniali jednak, że uruchomienie połączeń już można uznać za wielki sukces. Pierwszy dzień roboczy nowego rozkładu jazdy, poniedziałek 10 grudnia, przyniósł jednak kataklizm. Odwołano 58 pociągów, a 20% tych, które wyjechały na tory, było opóźnionych. Zarząd Kolei Śląskich zrzucił winę na jednego z dyspozytorów.

Następnego dnia było jednak jeszcze gorzej. Na tory nie wyjechało już ponad 70 pociągów. Prezes Worach zapewniał tym razem, że winna jest awaria 5 składów, a następnego dnia wszystko powinno kursować normalnie. Jednak od środy do piątku było jednak jeszcze gorzej, zamiast lepiej - odwołano 92 pociągi, choć prezes Worach twierdził w środę, że podstawienie autobusu zamiast pociągu nie jest odwołaniem pociągu.

Wieczorem tego samego dnia Marek Worach podał się do dymisji. Powodem nie był jednak zamęt na torach, a to, że prezes zataił przed marszałkiem, że toczy się przeciw niemu postępowanie karne. Sprawa z przeszłości - zatarty wyrok - było też przyczyną odwołania wiceprezesa KŚ Artura Nastały w czwartek. Tego samego dnia do dymisji podał się marszałek Adam Matusiewicz. Decyzją klubu Platformy Obywtaleskiej będzie jednak naprawiał sytuację jeszcze przez miesiąc.

Pracę po zamieszaniu w Kolejach Śląskich stracił również rzecznik spółki Adam Warzecha. Zakończono również współpracę z twórcą rozkładu jazdy Stanisławem Biegą, oraz prezesem sprzątającej tabor spółki Silesia Rail Piotrem Kazimierowskim.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5