Lokalna prasa skierniewicka donosi, że przystanek zastępczy „na Mokrej” okazał się nie tak popularny, jak oczekiwano. Czy w nowym rozkładzie jazdy zostaną tam utrzymane postoje pociągów?
W związku z modernizacją trasy pomiędzy Skierniewicami a Warszawą liczba pociągów na tym odcinku została ograniczona. Część pociągów skierowano na trasy objazdowe, omijające skierniewicki dworzec. Po wnioskach prezydenta Skierniewic PKP Intercity zgodziło się zatrzymać niektóre z nich na przystanku Mokra w pobliżu Skierniewic.
– Przystanek istnieje od 1 września br. i z naszych obserwacji wynika, że zainteresowanie przez pierwsze 1, 5 miesiąca funkcjonowania nie jest zbyt duże. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy z tego rozwiązania komunikacyjnego nie korzystają. Cały czas przy pomocy kanałów informacyjnych oraz plakatów informujemy mieszkańców o dodatkowym przystanku na stacji PKP Mokra – mówi Anna Wolińska, rzecznik prasowy Urzędu Miasta. Z drugiej strony funkcjonowanie tego rozwiązania wiąże się z pewnymi obciążeniami dla miasta, m.in. koniecznością zapewnienia autobusowej komunikacji zastępczej. – Nie bez znaczenia jest fakt, iż miasto z tego tytułu ponosi koszty. Jeśli okaże się, że do końca roku zainteresowanie pozostanie na tym samym poziomie, z pewnością rozważona zostanie kwestia rezygnacji z utrzymywania przedmiotowego przystanku – informuje Wolińska.
Spółka PKP Intercity nie planuje na razie żadnych zmian związanych z obsługą tego przystanku. – W rozkładzie jazdy na nowy sezon 2011/12 przystanek osobowy Mokra dla części połączeń TLK został założony. Informacje o możliwości korzystanie z niego na trasie Warszawa-Skierniewice-Warszawa również znalazły się na dworcu w Skierniewicach. Dziś zatem jest zbyt wcześnie, aby mówić o tym jak będzie kształtować się oferta dla tego przystanku. Z pewnością będziemy analizować zainteresowanie samych podróżnych tym rozwiązaniem – informuje Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity.