NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Skanska z umową na rewitalizację linii 149

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 30.04.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-04-30 07:39:16 Autor: Były mieszkaniec Makoszowy
---.static.3s.pl
Pamiętam czasy jak jeździły tamtędy osobówki w relacji Rybnik - Gliwice, czy Rybnik - Zabrze Makoszowy...
Pamiętam, jak po 14:00 ruszał pociąg złożony z dwóch EN57 z górnikami jadącymi do domu... Potem dosiadali kolejni w Knurowie Kopalni i w Szczygłowicach Kopalni...
Tak samo było z EU07 + 4-członowa Bipa w relacji z Rybnika do Zabrza Makoszowy, która rozwoziła górników z kopalń w przeciwną stronę... Stare dobre dla kolei czasy...

Generalnie, to dobrze, że linia odżyje i znacząco odciąży linię przez Kędzierzyn Koźle, czy przez przez Orzesze, a tym bardziej skróci czas przejazdu i obniży koszty uruchamianych pociągów.
Jednym słowem: NARESZCIE!!! :)
2015-04-30 08:21:41 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W ramach wspominek:
Kiedyś (w pierwszej połowie lat 90-tych) jeździł taki pociąg relacji Zabrze Makoszowy przez Rybnik, Pawłowice Śląskie do Skoczowa (przyj. 17.14).

Zawsze się zastanawiałem, gdzie te Makoszowy się znajdują ;-)
2015-04-30 09:34:05 Autor: Były mieszkaniec Makoszowy
---.static.3s.pl
Był również pociąg relacji Zabrze Makoszowy - Chałupki :)
Niestety w ostatnich latach naprawdę mało osób jeździło pociągami z Makoszów.
Relacje niedopasowane do potrzeb pasażerów, niska prędkość, brak wspólnej oferty z komunikacją miejską i bardzo słaba częstotliwość po prostu dobiły kolej na tej trasie...
Całość pasażerów przejęły busy i autobusy 47, 194, 58, 8, etc...

Choć muszę przyznać, że z Makoszowy do Gliwic ZNTK jeździłem tylko 15 minut do kolejówki, a busami z przesiadką 40 minut... Niestety brak pociągów na powrocie i brak wspólnego biletu skłonił mnie do porzucenia pociągów na rzecz autobusów...

A w 2000 roku cudowny ekspert RK - T. Syryjczyk zniszczył resztki kolei...
2015-04-30 10:12:54 Autor: Lint
---.leon.com.pl
W rejonie Rybnika są duże problemy z przepustowością szlaków. Linia w kierunku Kędzierzyna notorycznie zapchana, stójki na wielu stacjach, a PKP PLK sobie zapomniała o linii 149 która mogła być już udrożniona 4 lata temu bo od takiego czasu Urząd Górniczy nie miał nic przeciwko (wcześniej na krótkim odcinku było jakieś zagrożenie po katastrofie górniczej do jakiej doszło w Knurowie w 2008 roku). Niesamowicie potrzebna linia, która mogłaby rozładować tłok na liniach nieprzejezdna od lat przez kompletne bimbanie PLK... Takie patologie to tylko na Śląsku.
2015-04-30 12:40:13 Autor: Pasażer_2
---.dynamic.chello.pl
Czy ktoś ma wiedzę, czy linia 149 będzie docelowo eksploatowana przez Koleje Śląskie?

W przetargu na tor 1 była rozbiórka peronów, czy będą one przywrócone przy okazji remontu drugiego toru?
2015-04-30 13:36:10 Autor: Sz_z_W24
---.internetia.net.pl
No, z powodu nieprzejezdnego odcinka tej linii można się np. dowiedzieć że z Rybnika do Knurowa jest 120 kilometrów - taką mniej więcej trasę pokonują pociągi towarowe jeśli już muszą jechać w takiej relacji. W linii prostej te miasta dzieli około 20 kilometrów. W linii kolejowej przy przejezdności 149 podobnie...
2015-05-01 18:53:36 Autor: gosc
---.internetia.net.pl
Linia kolejowa nr 149 jest bardzo potrzebna, również dla skrócenia czasu i kilometrów w jeździe do/z Czech (Bohumin). Łącznie z liniami 140 i 158 utworzy ona bowiem najkrótsze połączenie GOP-Czechy i duża część składów towarowych będzie mogła korzystać z tego skrótu.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS