Zainteresowanie udrożnieniem linii kolejowej 149 było duże. Oprócz konsorcjum Skanska SA i Skanska SK w przetargu złożono aż 15 innych ofert. Jedna z nich została odrzucona ze względów proceduralnych.
Przetarg jest kolejnym zorganizowanym przez PKP PLK. Poprzedni trzeba było unieważnić ze względu na zbyt małe środki przeznaczone przez PKP PLK na realizację zadania.
Planowy ruch pociągów pasażerskich na linii 149 zawieszono w 2000 roku. Później przez jakiś czas utrzymywano jeszcze ruch towarowy, jednak ze względu na fatalny stan infrastruktury, a także zawalenie się mostu na rzece Bierawce, linia stała się nieprzejezdna. Po przeprowadzeniu prac przez firmę Skanska, pociągi mają powrócić na tor numer 1 z początkiem 2016 roku. Prace przy torze numer 2 mają zakończyć się kilka miesięcy później.
Więcej informacji na temat przetargu i oferty przedstawione przez potencjalnych wykonawców znajdziesz na portalu MONITOR