Zmieniamy się! Po niemal pięciu latach pożegnaliśmy się dzisiaj ze starą szatą graficzną i zmieniliśmy działanie kilku kluczowych mechanizmów na stronie. Mamy nadzieję, że nowe rozwiązania ułatwią wam przeglądanie dostępnych na portalu treści zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.
Nowy layout i układ tematyczny
Od dzisiejszego poranka Rynek Kolejowy jest już dostępny w nowej wersji. Jedną z ważniejszych zmian jest wprowadzenie nowego podziału wiadomości. Przez ostatnie lata dodawaliśmy kolejne kategorie i zrobiło się ich za dużo. Postanowiliśmy zmniejszyć ich liczbę i jednocześnie pokazać je w bardziej przystępny sposób.
Wzorem rozwiązań przyjętych już na Transporcie Publicznym oraz Rynku Infrastruktury wprowadzamy także dodatkowy podział na wątki. Pozwoli nam to na pokazywanie najważniejszych czy najchętniej czytanych tematów w uporządkowany sposób. Znalezienie wszystkich tekstów dotyczących np.: inwestycji liniowych czy działań Pesy będzie zdecydowanie łatwiejsze.
Pod belką głównego menu znajdziecie chronologiczną listę ostatnio dodanych artykułów, zaś w dolnej części strony nową przeglądarkę zawartości numerów miesięcznika.
To oczywiście nie wszystkie zmiany. Zachęcamy do przeglądania strony i samodzielnego sprawdzenia wszystkich nowych rozwiązań. Jeśli uznacie, że coś mogłoby działać lepiej, zachęcamy do kontaktu z redakcją.
Zmiany w komentarzach
W ostatnim miesiącach, zwłaszcza w okresie wyborczym, na nasze stronie pojawiło się wiele niewybrednych i często obraźliwych komentarzy. Ich moderowanie zaczęło nam zajmować bardzo dużo czasu. Początkowo rozważaliśmy ograniczenie dostępu do komentarzy tylko dla posiadaczy kont, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu opartego o Disqus.
W chwili uruchomienia strony włączona będzie możliwość dodawania komentarzy anonimowo. Zachęcamy jednak do zakładania kont na Disqusie lub logowania się z wykorzystaniem serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Google+, chociaż wykorzystania tego ostatniego raczej się nie spodziewamy.
Wszystkie opublikowane dotąd komentarze zostały zarchiwizowane i są dostępne w starszych wiadomościach.
Urządzenia mobilne
Obecna wersja Rynku Kolejowego na urządzenia mobilne nie daje dostępu do wszystkich treści publikowanych na portalu. To także się zmieni. W nowej odsłonie mobilnej możliwe będzie wygodne przeglądanie nie tylko naszych tekstów, ale także ogłoszeń o prace, fotorelacji czy komentarzy. Do każdej wiadomości będzie można dodać komentarz.
Jeśli zaproponowane przez nas rozwiązania w tym zakresie się sprawdzą, w podobny sposób przerobione zostaną również wersje mobilne Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego.
Mamy nadzieję, że wprowadzenie tych wszystkich zmian przebiegnie nam gładko i bez większych potknięć. Gdyby jednak tak się nie stało, prosimy o wyrozumiałość. Nie zawsze wszystko da się przewidzieć. Jeśli pojawią się jakieś kłopoty z funkcjonowaniem strony, będziemy usuwać je na bieżąco i tak szybko jak tylko to będzie możliwe. Zachęcamy też do przesyłania nam wszelkich uwag i pomysłów – przez najbliższe tygodnie będziemy wprowadzać niezbędne poprawki.
Wszystkie uwagi do naszego nowego portalu prosimy zgłaszać na adres: nowy@rynek-kolejowy.pl
Miłego czytania i oglądania!
2016-01-20 17:50:09 Autor: Blotny
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Disqus jest trochę niewygodny, ale rozumiem motywację. Reszta zmian wygląda pozytywnie, czekam jutra ;)
2016-01-20 17:53:57 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
"Początkowo rozważaliśmy ograniczenie dostępu do komentarzy tylko dla posiadaczy kont" - i tego się trzymajcie, skończy się pesotrolling i ujadanie mikolskich gnoi spod Jeleniej Góry
2016-01-20 18:02:40 Autor: y
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
...rzekł anonim ;)
2016-01-20 18:04:29 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
mathewicforum Jeśli ma to ukrócić chamskie komentarze i amatorską cenzurę oraz pseudomoderowanie to jestem za.
2016-01-20 18:35:03 Autor: zenek pasażer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przede wszystkim banować płatne komentarze politycznych bandytów i troli maści różnych banderów, analityków i mędrców.
2016-01-20 19:03:04 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Mam nadzieje że skończy się trolowanie tej całej busiarni
2016-01-20 19:36:08 Autor: Janush132
---.icpnet.pl
Chyba raczej fanatyków i wielkich mk.
2016-01-20 20:21:00 Autor: onerail xd
---.ssp.dialog.net.pl
Nie trzeba było długo czekać i już się pojawił jeden z zainteresowanych...
A te anonimowe komentarze będą musiały być najpierw zatwierdzone?
Czy przy pisaniu jako anonim będzie można wybrać sobie nick czy też będzie jak na pasazer.com?
2016-01-20 20:29:15 Autor: _Qwerty
---.dynamic.gprs.plus.pl
Szkoda.
Będzie gorzej, czyli mniej wpisów i mniej odwiedzin strony.
2016-01-20 21:20:57 Autor: valcoln
---.google.com
valcoln O a jednak ;) jakiś czas temu pisałem w komentarzu o zmianie sposobu komentowania i admin uchylił rąbka tajemnicy, ale że aż z takim rozmachem to nie przypuszczałem ;)
2016-01-20 21:32:57 Autor: xenomorf
---.internetia.net.pl
Bardzo dobrze. Proszę o większą jakość na forum, a zwłaszcza pracy adminów i moderatorów. To, co ostatnio tu się wyprawia to normalny troling zakompleksionych małolatów. Mam nadzieję, że od jutra będą usuwane posty nie na temat, a obraźliwe będą skutkowane banowaniem IP.
2016-01-20 21:45:45 Autor: rangerek
---.73.177.115.4net.digi.pl
rangerek Disqus fajnie - zwlaszcza, że taki sam login mam :)
mobilnie - mam nadzieje ze bedzie działąć poprawnie bo do tej pory różnie bywało
2016-01-20 22:06:42 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci "W chwili uruchomienia strony włączona będzie możliwość dodawania komentarzy anonimowo. Zachęcamy jednak do zakładania kont na Disqusie lub logowania się z wykorzystaniem serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Google+, chociaż wykorzystania tego ostatniego raczej się nie spodziewamy."
No to sami sobie komentujcie.
2016-01-20 22:49:54 Autor: Jeżdżę bo lubię
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Jestem wręcz zachwycony informacją, że zastosujecie cyt.: "Nowy layout i układ tematyczny". Czy naprawdę nie ma w redakcji Polaka, który zamiast tego lejałta potrafiłby zastosować jego polski odpowiednik? Ja wiem, że język polski zalicza się do trudniejszych języków świata, ale bez przesady, ogarnijcie się trochę...
2016-01-20 22:50:48 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
To mój ostatni wpis przed wejściem nowego systemu komentarzy.
Mam nadzieję, że pozwoli on podnieść jakość komentarzy i je odpolitycznić. W szczególności mam tu na myśli troli politycznych i przedstawicieli niektórych środowisk mk.
Mam nadzieję, że nie będzie już dyskusji nad przewagą wagonów przedziałowych nad bezprzedziałowymi...
A z tym banem ip to byłby mało skuteczne, chyba że ktoś ma statyczny adres i 1 urządzenie/modem...
2016-01-20 23:26:17 Autor: Jerzy M.
---.226.217.117
Wreszcie skończy się robienie syfu na forum przez zakompleksione wrocławskie bydło. To co się działo ostatnio w wątkach dolnośląskich i nie tylko sprawiało, że odechciewało się w ogóle czytać komentarze. Cieszę się, że redakcja posłuchała moich sugestii.
2016-01-21 00:06:12 Autor: tym
---.cpe.net.cable.rogers.com
Powodzenia przy wprowadzaniu zmian.
2016-01-21 00:23:30 Autor: KD Troll
---.piratenpartei-nrw.de
Ryneczek kopie sobie grób. Żegnam i przenoszę się trollować na Kurieczek.
Precz z PiSem!
2016-01-21 00:23:49 Autor: zwiska
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
na transport publiczny przestałem wchodzic przez te idiotyczne kategorie. Wiadomości powinny byc jedne pod drugimi, kto chce przeczyta co go ineteresuje, nie raz widze wiadomośc w dziale który mnie nie interesuje. od jutra widzę też przestane wchodzić na rynek kolejowy. zwlaszcza jeśli strone przestanie wyglądać jak strona internetowa na pc czy lapka a zacznie przypominać gie na tablety i telefony z wielkimi kwadracikami i czcionką wielkości słonia
2016-01-21 00:44:11 Autor: ...
---.143.240.36
W odpowiedzi na post ~:
""Początkowo rozważaliśmy ograniczenie dostępu do komentarzy tylko dla posiadaczy kont" - i tego się trzymajcie, skończy się pesotrolling i ujadanie mikolskich gnoi spod Jeleniej Góry"
Takie śmiecie jak ty, static.tvk.wroc.pl, nawet nie mające odwagi się podpisać, w pierwszej kolejności zostaną wywalone na zbity pysk z tego portalu.
Brawo redakcja!
2016-01-21 00:50:34 Autor: anty TROLL
---.static.contabo.net
Precz trollu, won stąd mikolska gnido!
2016-01-21 01:30:57 Autor: cts
---.opera-mini.net
No cóż, było miło...
2016-01-21 01:35:30 Autor: anty anty TROLL
---.226.217.117
To twój koniec zasгany gamoniu!!!!!!
2016-01-21 01:44:17 Autor: wrocłаwianin
---
No to pięknie. Gdzie my teraz będziemy trollować? Trzeba będzie przenieść się na inne portale, możecie coś doradzić?
2016-01-21 04:00:26 Autor: rychu
---.hsd1.il.comcast.net
4 rano w PL, nic sie nie dzieje :)
2016-01-21 07:08:20 Autor: ---
---.tktelekom.pl
@xenomorf:
W ramach ciekawostki - nie od dzisiaj wiadomo, że "RK" przekazuje adresy IP wraz z treścią niewygodnych komentarzy niektórym spółkom z grupy PKP. Wystarczy troszkę poszperać w internecie, żeby znaleźć stosowne informacje... A poprzedni pseudoredaktor p. Śmiech (na sali) potrafił nawet osobiście straszyć prawnikami.
No, ale miejmy nadzieję, że idzie ku lepszemu :-)
2016-01-21 07:15:48 Autor: ogień
---.50.233.98
falstart?
2016-01-21 07:51:22 Autor: Urząd...............
---.wroclaw.dialog.net.pl
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3229&start=180
Świetny tekst o patologicznych stosunkach w Urzędzie Transportu Kolejowego.
Trzeba tylko dodać, że podobne ekscesy jak w UTK objęły całą kolej pod rządami bankomatów z nadania Nowaka - zegarmistrza.
2016-01-21 08:36:54 Autor: mory
---.centertel.pl
Hahaha, redakcjo, zróbcie to dla jaj! Wyłączcie tę opcję. Wówczas tacy hardmikole jak wdr, analityk, goral, kryniczanin, stefan b. potną się z żalu. Bo co to robić, jak życia osobistego nima
2016-01-21 08:43:36 Autor: no i...
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
no i gdzie ten nowy leyout...:-)