Przypominamy, że "Transport Szynowy - Statystyki i Analizy" zmienia się w "Rynek Kolejowy PLUS". Wczoraj przekazano do rąk subskrybentów kolejny numer tygodniowego e-serwisu gospodarczego "Rynek Kolejowy PLUS". Co tydzień, do końca 2009 roku prenumeratorzy kwartalnika "Transport Szynowy - Statystyki i Analizy" otrzymywać będą ten biuletyn bezpłatnie. Zapraszamy do zaprenumerowania!
Od stycznia 2010 roku będzie on już dostępny płatnie. Tygodnik będzie uzupełnieniem dla elektronicznego kwartalnika, który dotąd znali Państwo pod nazwą „Transport Szynowy – Statystyki i Analizy”. Całość będzie można zasubskrybować za 480 zł + 22% VAT (240 zł + 22% VAT dla sektora nauki).
Subskrypcji można dokonać między innymi za pomocą elektronicznego formularza umieszczonego na stronie internetowej http://www.rynek-kolejowy.pl/sub_ts.
W tym numerze znajdą Państwo m.in.:
• Skrót najważniejszych informacji biznesowych z branży kolejowej z minionego tygodnia
• Rusza program modernizacji dworców kolejowych – skrócona informacja
• Komentarz tygodnia: „Będą niższe stawki dla intermodalu?” (Marcin Kamola, analityk ZDG TOR, red. naczelny serwisu RK PLUS)
Gdy już wydawało się, że sprawa jest zamknięta, że Ministerstwo Infrastruktury twardo będzie stać przy swoim, że PKP Polskie Linie Kolejowe także się uprą i przewozy intermodalne stracą uprzywilejowaną pozycję w cenniku dostępu do infrastruktury pojawiły się informacje, że być może nastąpi nagły zwrot akcji. Dziennikarze „Rynku Kolejowego” donieśli, że trwają – wydaje się, że zaawansowane – „rozmowy pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury, Urzędem Transportu Kolejowego oraz PKP PLK w sprawie obniżenia stawek dla przewozów intermodalnych” i te ostatnie miałyby ulec „zmniejszeniu o 25% już w roku 2010”. Nic, tylko przyklasnąć takiemu rozwiązaniu, nawet jeśli po tej obniżce o jedną czwartą, średnie stawki, według informacji podawanych przez PKP PLK, będą i tak nadal 2,5 razy większe niż to miało miejsce w mijającym roku. (…)
• 300 nowoczesnych tramwajów za 2,5 mld zł
• Informacje nt. prac Sejmu - Zmiany w ustawie o finansach publicznych a wdrażanie Funduszy Europejskich
• „Wybrane reaktywacje linii lokalnych i regionalnych w ciągu ostatnich 5 lat – skrót”, autorstwa Roberta Wyszyńskiego, współpracownika „Rynku Kolejowego”
ZAPRENUMERUJ Rynek Kolejowy PLUS