Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozpoczyna się budowa węzła przesiadkowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rozpoczyna się budowa węzła przesiadkowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg
fot. UM Dąbrowa Górnicza
Rozpoczęła się przebudowa przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Powstanie tu również wiadukt kolejowy i węzeł przesiadkowy we współpracy z miastem.

Przed rokiem Dąbrowa Górnicza rozstrzygnęła prowadzony wspólnie z PKP PLK przetarg na przebudowę stacji Gołonóg wraz z układem drogowym i budową węzła przesiadkowego. W ramach inwestycji powstaną tunel drogowy oraz przejście podziemne. Umowę podpisano 20 października 2020 roku.

Zaczynają się prace w terenie

Po wykonaniu dokumentacji projektowej spółka Nowak-Mosty przystąpiła teraz do realizacji Jak informuje PKP PLK, ruch kolejowy i drogowy będą utrzymane, a prace będą prowadzone pod jednym torem. Pierwsze roboty obejmują wykonanie fundamentów pod nowe słupy sieci trakcyjnej. Budowany jest tymczasowy przejazd kolejowo–drogowy.

Nowy wiadukt kolejowy zapewni bezpieczeństwo kierowcom i mieszkańcom Dąbrowy Górniczej obok przystanku Gołonóg, w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową w mieście.

Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg zbudowane zostaną nowe perony zewnętrzne – przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Będą wyższe niż dotąd; PLK przewidziała na nich wiaty, ławki i oświetlenie, a także oznakowanie oraz nagłośnienie i windy. 

Inwestycje w Dąbrowie Górniczej

Przebudowa obejmie również tory i sieć trakcyjną. PLK zapowiada, że zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. Zadanie jest realizowane we współpracy PKP PLK i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ok. 55 mln zł netto, w tym udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace są przewidziane do końca 2022 roku, a podróżni skorzystają z efektów w 2023 roku.

PLK budują wiadukt kolejowy i przejścia podziemne także na stacji Dąbrowa Górnicza. W przyszłym roku rozpoczną się roboty budowlane na obiektach w Myszkowie i Żorach - podaje inwestor.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5