20 wagonów z systemem zmiennego rozstawu kół trafiło z Hiszpanii do Berlina. Producent - firma Talgo, dostarczyła je do Niemiec, aby przetestować ich działanie na niemieckiej sieci kolejowej. W przyszłym roku składy Talgo mają kursować m. in. z Moskwy do Berlina.
Wagony zostały przywiezione ciężarówkami z fabryki Talgo w Las Matas pod Madrytem do niemieckiego oddziału firmy w Berlinie przy Warschauer Strasse. Jednocześnie trwają testy pociągu w Rosji. Dwa składy trafią jednak na badania również do Wiednia, gdzie zostaną sprawdzone ich możliwości w trudnych warunkach pogodowych.
Całe zamówienie Kolei Rosyjskich RŻD obejmuje 7 składów. Jak poinformował kilka miesięcy temu szef RŻD Władymir Jakunin, cztery spośród siedmiu zamówionych pociągów zostaną skierowane do obsługi linii Moskwa - Niżny Nowogród (zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nie będą kursowały w relacji Moskwa - Kijów), gdzie do tej pory kursowały m. in. pociągi Sapsan. Te zostaną z kolei przekierowane na linię Moskwa - Petersburg, dzięki czemu w tej relacji uda się wprowadzić połączenia w równych odstępach czasowych.
Pozostałe trzy pociągi będą przystosowane do jazdy po torze o rozstawie szyn zarówno 1520, jak i 1435 mm. Pociągi ze specjalnym systemem zmiany rozstawu kół będą skierowane do obsługi linii Moskwa - Mińsk - Warszawa - Berlin. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnego systemu zmiany rozstawu kół nie będzie konieczności wymiany wózków w pociągu na granicy pomiędzy Polską a Białorusią, co ma miejsce w przypadku dziś kursujących składów międzynarodowych. Czas podróży do Berlina ma skrócić się o 7 godzin i łącznie z kontrolami celnymi i granicznymi wyniesie maksymalnie 18 godzin.
We wszystkich pociągach znajdzie się system wychylnego pudła, który będzie systemem pasywnym. Każdy pociąg będzie zestawiony z 18 wagonów dla pasażerów oraz dwóch wagonów technicznych. W pociągach znajdzie się przestrzeń restauracyjna, będą też przedziały sypialne. Wszystkie pociągi będą klimatyzowane oraz będą wyposażone w toalety z zamkniętym obiegiem.
Nocne połączenia między Moskwą a Berlinem, obsługiwane przez składy Talgo, mają być uruchamiane już w przyszłym roku.
2014-08-23 10:48:54 Autor: kro
---.vo.lu
O ile dobrze sie orientuje przy zmianie rozstawu kol trzeba je obficie zlewac woda. Powodzenia w zimie.
2014-08-23 10:54:01 Autor: Wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dodajmy, że dzięki bierności i nieudolności PKP IC pociag ten nie bedzie dostępny w komunikacji krajowej na terenie PL.
2014-08-23 11:12:50 Autor: djgs
---.free.aero2.net.pl
już Wafer widzę te tłumy szturmujace ten pociąg zestawiony z sypialnych spragnionych snu pomiędzy warszawą a poznaniem. Musisz być niezłym debilem żeby coś tak głupiego wymyślać
2014-08-23 11:26:08 Autor: thomas
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Dziwie się ze Polska pozwala im na jazdę z Moskwy do Berlina .Trzeba podnieść opłaty tak aby były dla ruskich nie opłacalne wtedy będą zmuszeni się na granicy przesiadać do polskich pociągów! Czasy ZSRR i pociągu przyjaźni się skończyły . Trzeba się od nich odizolować , oni sami trzymali nas w zamknięciu przez 40 lat niech teraz zobaczą jak to jest być uwiezionym we własnym kraju .
2014-08-23 11:47:19 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
thomas a kto się podpisał pod sojuszem z ZSRR ?
Kosmici ? :-)
2014-08-23 11:56:26 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl
krzysztof rytel " Każdy pociąg będzie zestawiony z 18 wagonów dla pasażerów oraz dwóch wagonów technicznych"
Wow, 20 wagonów? Słuszną linię ma ich partia.
Czy to się zmieści na jakimkolwiek peronie w Pl? Wychodzi z 500 m. No dobra, ostatnie (pierwsze) dwa nie muszą być w peronie. Choć często semafor jest przy początku peronu i nie da się wyjechać lokomotywa i 2 peronami przed początkiem peronu.
2014-08-23 11:57:21 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl
krzysztof rytel lokomotywą i 2 wagonami, oczywiście
2014-08-23 12:02:06 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl
arrivederci Przecie te wagoniki są krótkie. Mogły być dłuższe na wózkach Jacobsa, ale tam nie ma takowych. 5 okien to z grubsza połowa zwykłego wagonu. Więc się zmieszczą.
2014-08-23 12:07:11 Autor: thomas
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Mając pistolet przy głowie nie można myśleć logicznie ,nie wspomnę o podejmowaniu obiektywnych lub innymi słowy korzystnych dla siebie decyzji .Pozdrawiam ;)
2014-08-23 13:30:23 Autor: Wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@djgs, a gdzie mowa o tym, ze bedzie zestawiony wyłącznie z sypialnych? Nawet jesli, miedzy Warszawa a Poznaniem- nie, ale miedzy Terespolem a Poznaniem/Rzepinem już tak.
I prosze bez obrażania, chyba że możliwości dyskusji i argumenty kończą się u Ciebie wlasnie na tym.
2014-08-23 13:40:20 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Krzysztof Rytel
Wagony Talgo są krótkie. Nie znam danych, ale około 14-15m.
2014-08-23 13:41:06 Autor: wojtus
---.183.129.12.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Jakoś wątpię żeby to uzyskało dopuszczenie, skoro dla Pendolino trzeba było zmienić przepisy. System zmiany rozstawu tego producenta nieznany u nas, wychylne pudło oraz połączenie wagonów jednoosiowymi wózkami Jakobsa. Ciekawe jakby to zostało nazwane przez UTK skoro wagon sterowniczy Bombardiera został uznany za pojazd trakcyjny......
Mam pytanie: W jaki sposób zostanie rozwiązana kwestia sprzęgu?
2014-08-23 14:58:56 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wychyl jest pasywny góra 4-5°
Co najwyżej da radę pojechać przez Slupce z v 150 lub v160 zamiast z v130 czy v140.
System pasywny działa pasywnie, nie wiem czy da się go unieruchomic. Na pewno "wzbudzany" jest grawitacyjne i jakimiś tam wartościami "a"
Jeśli sie tych granicznych wartości nie przekroczy to nie gibnie. Zresztą nie ma się o co bic. Sufit na v160 jest łatwo osiągany na E20 za pomocą normalnych wagonów.
Też jestem ciekaw mimo wszystko tego czy to będzie testowane na polskich torach.
Jak rozumiem są to zestawy wagonowe Talgo, loka będą przypinac.
2014-08-23 15:26:03 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Tak deko od politycznej strony.
Czy tym razem UTK nie mógłby wymyśleć cuś aby te pociągi nie mogły jeździć po polskich torach?
Tak na złość panu Putinowi.
@thomas
Tak na marginesie - Angela niby grozi palcem Putinowi.
I na tym wsio się kończy.
2014-08-23 16:11:23 Autor: elwawa
---.dynamic.chello.pl
@Wayfarer - a po co jechać w Polsce sypialnym na trasie z W-wy do Poznania, ewent. do Rzepina? Z Berlinem mamy lepsze połączenia :)))
2014-08-23 17:41:10 Autor: abc
---.dynamic.chello.pl
@thomas
Ty masz mózg odizolowany od myślenia i to bardzo dokładnie
P.S.
Już był taki mędrzec co uparł się, że ruska rura nie może iść przez Polskę i co z tego wyszło.
Rura idzie pod Bałtykiem, a Polska ma z tego goowno
2014-08-23 20:32:01 Autor: laik
---.opera-mini.net
w Talgo max wychył to max 10 st. wagony nie leżą na wózkach podłogą tylko wiszą za sufit dzięki temu siła odśrodkowa powoduje wychył dołem wagonu na zewnątrz. Z innych ciekawostek to niezależne zawieszenie kół -nie mają osi. Słyszałem że UTK przewiduje problemy przy jeździe po zużytych rozjazdach krzyżowych -anglikach
2014-08-23 22:30:56 Autor: maximus82
---.dynamic.chello.pl
Jabłka za Talgo.
2014-08-23 22:52:54 Autor: wala001
---.dip0.t-ipconnect.de
No coz , TALGO w koncu trzeba sprzedac . Niemcy wydaly na hiszpanski eksperyment
troche kasy .
Brak toalet, wagony o dlugosci 12500 mm , "niewiarygodne" zadowolenie
klientow i w konsekwencji .... a rzucimy to na trase Moskwa -Berlin .
Jakos trzeba zarabiac .
Nowe TALGO naturalnie musialobyc w Moskwie , reszta bedzie obslugiwana przez
wycofywane ICN TALGO z DB AG .
Trudno musimy sie zgodzic na to , ze jest juz teraz porazka nie DB AG , czy PKP
ale Kolei Rosyjskich .
No i najwazniejsze , jedna toaleta na cztery wagony .
Wagony tzw. techniczne , to wagony energetyczne .
2014-08-24 09:23:43 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Może na PKP pojadą na dieslu?
2014-08-24 12:54:00 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@thomas Polska ma takie położenie że warto aby się bogaciła.
Tylko niema recepty aby uzdrowić polskie rządzenie które w wielu koncepcjach szkodzi.
Wielu (polskich,izraelskich) wodzów Polski szkodziło interesom polskim.
Żyjesz teraz w UE za 50lat następni obywatele powiedzą że UE była nie potrzebna.
2014-08-24 13:53:58 Autor: Błażej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chyba im nie poszło z omijaniem Polski bo mieli budować linię z Rosji do Niemiec przez Rumunię ale teraz mają problem bo Ukraina im w tym pewnie nie pomoże:) A wystarczy niewiele by Putin wyszedł z twarzą z obecnej sytuacji. Powinien sam pozorować atak na "separatystów" rzekomo w obronie obywateli rosyjskich na terytorium Ukrainy i wycofać całe wsparcie dla tych najemników. Rosja ma w tym wprawę.
2014-08-24 14:33:34 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Zdaje się, że koncepcja budowy szerokiego toru z Rosji do Austrii też padła na cyce.
Natomiast pociągi Moskwa - Berlin to chyba utrzymywanie radzieckiej tradycji.
Tylko że składy zestawione z "kartonów" zamienili na Talgo.
Ale im widać "wsio ryba" - byle by jechało.
Zawsze takim czymś kontrabandę przewiozą - a samolotem nie.
2014-08-24 20:00:37 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Skoro już zeszło na wielką politykę...
Mam pytanie:
Dlaczego kiedy krwawy czekista Putin nie chce naszych jabłek, to jest nieładnie?
A kiedy nasi przyjaciele z USA też zakazują polskich jabłek, a inni nasi przyjaciele z UPA blokują polskie mięso, to nikt sie nie oburza?
2014-08-24 20:06:12 Autor: kupis
---.starnettelecom.pl
Komfort jazdy na jednoosiowych wózkach musi być zajedwabisty.
2014-08-24 21:08:50 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kupis
No jak tory są po polsku zajedwabiste, to tak.
2014-08-25 09:22:35 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Szczurku
100/100
Bo Putin jest be.
A Poroszenko cacy.
Jak Izrael wystrzelił 100 rakiet na Strefę Gazy zginęło ponad 1200 cywili - kobiet, dzieci.
Nic się nie stało.
Jak Hamas wystrzelił 100 rakiet na Izrael - zginęło 23 żołnierzy izraelskich.
Tragedia aż po Biały Dom.
A nasze "jabka" i tak będą be.
Mięso złe.
No nie?
2014-08-31 15:38:46 Autor: artex
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
amigo.ze.szwecji
sojusz z zsrr podpisali sami ze sobą. nie kosmici.