Koleje Rosyjskie RŻD rozpoczęły już sprzedaż biletów na pierwsze połączenia, które na terenie kraju będą obsługiwane wagonami Talgo. Pierwszy pociąg zestawiony z wagonów Talgo i nowej lokomotywy EP20 ruszy w trasę 1 czerwca w relacji Moskwa – Niżny Nowogród.
RŻD będzie uruchamiać początkowo pięć par pociągów dziennie, a 1 lipca tego roku zwiększy częstotliwość do 7 par na dobę. Wtedy będą już włączone do eksploatacji wszystkie cztery pociągi zestawione z wagonów Talgo i nowych lokomotyw. Włączenie do eksploatacji nowego nabytku RŻD pozwoli na skierowanie wyprodukowanych przez firmę Siemens pociągów Sapsan na trasę Moskwa – Petersburg, gdzie szybkie połączenia będą funkcjonowały w równych odstępach czasowych.
Dwa pociągi w relacji Moskwa – Niżny Nowogród nie będą zatrzymywały się na żadnej stacji. Czas podróży wyniesie 3 godz. 35 min i będzie krótszy od dotychczasowego o 20 minut. Pozostałe dwa będą zatrzymywały się po drodze we Włodzimierzu, w Kowrowie i w Dzierżyńsku. Czas podróży w takim wariancie wyniesie od 3 godz. i 46 min do 3 godz. i 55 min. Najtańszy bilet w drugiej klasie można kupić za ok. 900 rubli (równowartość 16 dolarów). Przejazd w pierwszej klasie jest ponadtrzykrotnie droższy.
Przystosowane do prędkości 200 km/h pociągi z systemem pasywnym wychylnego pudła są w stanie pomieścić na miejscach siedzących do 409 pasażerów. Każdy pociąg składa się z 18 wagonów pasażerskich (wśród których znajdują się i wagony z miejscami do siedzenia i wagony sypialne) i dwóch wagonów technicznych. Cały pociąg jest klimatyzowany, ma system elektrycznego ogrzewania oraz przyjazne dla środowiska toalety.
Pierwotnie wagony miały być prowadzone w składach w relacji Moskwa – Kijów, ale według Rosjan Ukraińcy mieli nie wywiązać się z modernizacji tras, po których pociągi miałyby kursować. Nieoficjalnie powodem do zmiany trasy dla wagonów Talgo są trudne polityczne stosunki Rosja – Ukraina.