Partnerzy serwisu:
Biznes

Rok 2015 w Track Tec: Satysfakcja z rozwoju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
29-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Track Tec/jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Rok 2015 w Track Tec: Satysfakcja z rozwoju
– W tym roku Track Tec zakończył prace nad logistyką związaną z blokową technologią zabudowy rozjazdów. Pociąg PZR jest od grudnia z promocyjną ofertą na rynku. To nasza odpowiedź na zapowiedziane przez PKP PLK wdrożenie tej technologii na polskich torach – podsumowuje rok w Grupie Track Tec wiceprezes Krzysztof Niemiec.

Kontynuujemy nasz cykl podsumowujący rok 2015 z punktu widzenia spółek sektora kolejowego. W imieniu Grupy Track Tec rok podsumował wiceprezes Krzysztof Niemiec:

W strategię spółek z Grupy Track Tec wpisany jest ciągły rozwój. W praktyce Grupa osiągała dwucyfrowy przyrost przychodów w każdym z ostatnich lat. Podstawowe przychody, ok. 70%, pozyskiwane są ze sprzedaży wyrobów i usług na rynek krajowy. Sytuacja w 2015 roku była tu specyficzna, gdyż przyspieszono prace końcowe w poszczególnych projektach z I perspektywy UE, związane z potrzebą ich rozliczenia do końca grudnia.

To wykańczanie inwestycji wymagało mniejszego zapotrzebowania na materiały i wyroby dla infrastruktury kolejowej. Stąd nieco niższe, niż oczekiwaliśmy, zamówienia na nasze produkty. Zaszła więc potrzeba szerszej kooperacji  zakładów Grupy w Polsce z dwoma zakładami Track Tec w Niemczech. To ważny dla nas obszar działalności, umożliwiający efektywny rozwój obecności na rynkach międzynarodowych.

KPK wymaga weryfikacji

To kolejny rok zwiększonych wydatków PKP PLK na inwestycje do poziomu 7,7 mld zł. Z konieczności wystąpiło skupienie sił na zagospodarowaniu środków finansowych z puli na lata 2007-2013, kosztem istotnych już opóźnień w przetargach na kolejną. Kontynuowana była próba dialogu inwestora z wykonawcami, producentami, dość oszczędnie przekładająca się na rzeczywistość, ale trzeba docenić fakt nawiązania kontaktu. 

Przyjęty został we wrześniu, przez Rząd, Krajowy Program Kolejowy, jednak jego zapisy wymagają pilnej weryfikacji z uwagi na planowaną wielkość wydatków PKP PLK w poszczególnych latach. Nie może być tak, że na 2016 rok wynoszą one tylko 5,4 mld zł a w 2019 ponad 16 mld.

Sukcesy na Trako

W tym roku Track Tec zakończył prace nad logistyką związaną z blokową technologią zabudowy rozjazdów. Pociąg PZR jest od grudnia z promocyjną ofertą na rynku. To nasza odpowiedź na zapowiedziane przez PKP PLK wdrożenie tej technologii na polskich torach.

Na Trako zaprezentowaliśmy nowatorski system indukcyjnego ogrzewania rozjazdów i pracujemy nad przygotowaniem go do wdrożenia. W zakładzie KolTram został zaprojektowany i wykonany innowacyjny rozjazd podwójny krzyżowy.

Te i inne osiągnięcia docenione zostały przez branżę. Dużą satysfakcję dały nam kolejne nagrody, w tym na wspomnianych targach Trako.

Wyzwania i projekty w 2016 roku

Dużym wyzwaniem dla Grupy Track Tec, w przyszłym roku, będzie osiągnięcie przyjętego tempa wzrostu. Oczekujemy na weryfikację zamierzeń PKP PLK dotyczących wydatków w 2016 roku i ustalenie ich na poziomie nie niższym niż w roku obecnym. Niezależnie od planowanych inwestycji istnieje szereg projektów możliwych do wdrożenia w krótkim okresie, np. pilne ogłoszenie  przetargu na wymianę w latach 2016-2017 min. 1000 rozjazdów. Da to możliwość wykorzystania mocy produkcyjnych wszystkich polskich producentów.

Niezależnie od rynku polskiego zamierzamy rozwijać eksport wyrobów ze znakiem Track Tec do krajów, w których mamy ugruntowaną pozycję – poza Europą to Kanada, Malezja, jak i do nowych odbiorców, spośród których ważnymi będą kraje arabskie i Brazylia.
 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5