Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Raport "Railway Rolling Stock in Poland 2016"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Raport "Railway Rolling Stock in Poland 2016"
Fot. Rynek Kolejowy
Polska jest jednym z największych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej (Central and Eastern Europe, CEE) jeśli chodzi o zakupy i produkcję pasażerskiego taboru kolejowego, a jeśli wykluczymy z niego Niemcy i Rosję – największym. Od początku XXI wieku zakupiono na nim kilkaset pojazdów, a producenci, którzy je dostarczyli, wywalczyli sobie pewną pozycję na rynkach całego regionu.

Bogata tradycja kolejowa i silne firmy produkujące oraz modernizujące tabor kolejowy zapewniły dominację na polskim rynku krajowych producentów. Zapewniła ją także pozycja samorządów, jako zamawiających nowe pojazdy. Nabrało to szczególnego znaczenia po usamorządowieniu Przewozów Regionalnych. Poszczególne regiony przejęły sporą część odpowiedzialności za zapewnienie transportu kolejowego w województwach. Niestety, ze względu na „rozdrobnienie” zamawiającego, dostarczane były krótkie serie i niewielkie liczby spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nie było to korzystne ani dla zamawiających (wyższe koszty utrzymania i napraw w kontekście posiadania różnych serii pojazdów), ani dla producentów (mniejsze zamówienia, wyższe koszty produkcji). Częściowym rozwiązaniem tej sytuacji mogły być Grupy Zakupowe, łączące te samorządy, które chciały wspólnie kupować tabor. Niemniej jednak, w naszym kraju nie występuje skoordynowane centralnie pozyskiwanie nowych pojazdów. Być może sytuacja zmieni się, gdy w życie wejdzie tzw. IV Pakiet Kolejowy i powstaną tzw. poole taborowe, mogące pozyskiwać dużą liczbę ezt i szt na potrzeby przewoźników regionalnych. To jednak wciąż melodia przyszłości.

Jak dotąd, na polskim rynku byliśmy świadkami przede wszystkim zakupów elektrycznych zespołów trakcyjnych, w mniejszym stopniu spalinowych zespołów trakcyjnych (choć w tym przypadku rynek wydaje się być w znacznym stopniu nasycony) oraz pozyskania w sumie bardzo niedużej liczby nowych lokomotyw do przewozów pasażerskich. Spore znaczenie ma przeprowadzana od kilkunastu już lat niezwykle licznej serii EN57. To prawie tysiąc elektrycznych zespołów trakcyjnych, spośród których zmodernizowano już prawie 30%.

Więcej informacji na temat polskiego rynku taborowego można znaleźć w anglojęzycznym dokumencie „Railway Rolling Stock in Poland 2016". To kompleksowa analiza szczegółowo opisująca rynek taborowy w naszym kraju. Raport jest źródłem informacji na temat firm taborowych działających w Polsce oraz typów produkowanych przez nie pojazdów. Dokument zawiera także przewidywania dotyczące przyszłych planów zakupowych i modernizacyjnych przewoźników kolejowych.

Obejmujący ok. 200 stron raport zawiera aktualne dane obejmujące okres do marca 2016 r. Materiał powstał w oparciu o informacje zebrane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR, dane UTK, GUS, pozyskane od przewoźników kolejowych, producentów oraz samorządów. Przeznaczony jest dla przedstawicieli firm, które chcą w krótkim czasie pozyskać użyteczne informacje, ukazujące kompletny obraz polskiego rynku taborowego.


Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Zintegrowany transport

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Martyn Janduła 14 listopada 2016

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

Pasażer

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

jar, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2016

Zobacz również:

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Zintegrowany transport

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Martyn Janduła 14 listopada 2016

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

Pasażer

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

jar, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5