NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Radni z Krosna chcą budowy kolejowej łącznicy omijającej Jasło

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 03.03.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-03-03 15:07:32 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Łącznicę przy pińciu (w porywach) parach pociągów na dobę można sobie wsadzić w buty. Od normalnej oferty, na miarę takiej mazowieckiej (takt godzinny, jedynie zamiast dwukibli - szynobusy) należałoby zacząć.
2015-03-03 15:24:28 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A może tylko gruntownie zrewitalizować istniejącą wszak łącznicę w rejonie jasielskiej szopy?
2015-03-03 15:33:55 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Budowa nowej łącznicy musiałaby odbyć się gdzieś w ciągu Jedlicze-Moderówka-Wojaszówka, a to ponad 4 km zupełnie nowej linii kolejowej. Za kilka milionów się tego zrobić nie da - a modernizacja wspomnianej poprzednio istniejącej łącznicy w Jaśle powinna się w takiej kwocie zamknąć. I to nawet przy założeniu dość gruntownych prac wraz z podniesieniem szlakowej do powiedzmy 80 km/h (poza rozjazdami).
2015-03-03 15:59:55 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Czy będą głosy za ? Bo jestem ciekaw co mają do powiedzenia zwolennicy łącznicy. (ale rym... częstochowski ) )-;
2015-03-03 16:04:57 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@ Tomek J.
A kogo chcesz Tomaszku w ramach tej oferty wozić ? Tylko nie odpowiadaj że muchy , bracie. (-:
2015-03-03 16:48:15 Autor: haha
---.g-net.pl
Ta historia ma już siedem lat:
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080604/KROSNO/552533741
2015-03-03 16:49:00 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Ależ dziś Massel o ił równo Podkarpacie, że ich rewitalizacje, wydane mln przynoszą marną poprawę parametrów, a wręcz nic nie zmieniają. Mocne słowa!
2015-03-03 17:01:17 Autor: pppp
---.nstream.pl
@mathewicforum
Można prosić o link do wywiadu z Masselem?
Co do łącznicy - jest potrzebna. Obecny stan to XIX wiek przez który nawet nie ma sensu uruchamiać czegoś takiego jak Rzeszów - Zagórz - Rzeszów (tak w przeszłości bywało). Poza tym busiarnia bez tej inwestycji zbija krocie, bo nie ma konkurencji w postaci pociągów. Przy odpowiednim takcie po wybudowaniu łącznika pociągi byłyby pełne, bo sporo osób w Rzeszowie studiuje i pracuje albo tam mają przystanek w dalszej podróży. Piszecie, że nie ma sensu bo i tak będzie źle z ofertą - czy zawsze będzie źle? Pesymizm źle wpływa na myślenie...
Jeszcze jedno - została wprowadzona Taryfa Podkarpacka - bilety kolejowe mocno potaniały, na 100% łącznica byłaby trafioną inwestycją.
2015-03-03 17:03:35 Autor: pppp
---.nstream.pl
Ostatnia sprawa do Redakcji - marszałkiem nie jest Tomasz Leyko... Poprawcie to, bo razi w oczy strasznie.
2015-03-03 17:10:59 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Ano na Podkarpaciu naród jakiś taki dziwny. Nie chce korzystać ze wspaniałej kolejowej oferty , i tyle. Pokazuje wałka, i chyc na busy (Aron triumfuje , i nie bez powodu). Choćbyś nie wiem co robił , ile tym niewdzięcznym Podkarpaciakom nie dał , to oni i tak na busy, i olewka PKP. Nie będę pisał że nie wiem po co wydaje się tam kasę przeznaczoną na kolej , bo nawet pod przewozy towarowe trudno te wydatki usprawiedliwić. Zwolennicy kolei na Podkarpaciu wybaczcie mi te obrazoburcze słowa. Wiem że chcielibyście inaczej , jestem tak naprawdę z wami , ale cóz.. Tak to niestety wygląda.
2015-03-03 17:34:23 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Tą łącznicę można spokojnie zrobić w perspektywie unijnej 2015-2020. Jest bardzo potrzebna, zwałaszcza, że niedługo zawiśnie drut na 71 i lubelskiej cześci 68, więc będzie miała nie tylko znaczenie lokalne (Rzeszów - Krosno - Sanok), ale i dalekobieżne W-wa - Lublin/Skarżysko - Rzeszów - Zagórz.

Nie oznacza to jednak wszystkich działań - mogą się okazać potrzebne dodatkowe mijanki na 106. Czas przejazdu Rzeszów - Krosno będzie w okolicach 70 minut, przy łącznicy między Jasiółką a Moderówką (można praktycznie uniknąć wyburzeń i poważniejszych obiektów inżynieryjnych). Oczywiście z czasu można zejść - TLK ma rozkład chyba pod SM30, a szynobusy mogą jeździć nieco szybciej (można zrobić ze 2-3 pary przyspieszone).

Ale na gdybaniu się pewnie skończy - na 71 druta jak nie było tak nie ma, na Zakopiance, Płaszowie czy ulubionym Gosiewie jak nie było łącznic tak nie ma.

XXI wiek... A Jacek Skubikowski kiedyś śpiewał "XIX wiek"... i niestety miał rację...
2015-03-03 17:41:06 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Arrivederci; Wizjonerze.
2015-03-03 20:38:29 Autor: KochamKolej.pl
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
LEYKO NIE JEST MARSZAŁKIEM! JEST RZECZNIKIEM PRASOWYM UM!
2015-03-03 20:55:47 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@pppp:

Proszę bardzo:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56053/andrzej_massel_przyklady_udanych_rewitalizacji_trzeba_powielac.html
2015-03-03 21:00:00 Autor: Padre
---.telpol.net.pl
Jak ktoś zna teren to wie, że się prosi wręcz o tory. Prawie płaska otwarta przestrzeń. Ale ma to sens tylko z jako taka oferta. Odwrotnie obecny układ jest wręcz paranoiczny bo oba tory biegną na dłuższym odcinku równolegle po dwu stronach gory Lecznica w Jaśle fajnie, że jest ale jak już osobówka ma nią jechać to lepiej żeby wjechała na stacje.
2015-03-03 21:01:00 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post beblin:
"Ano na Podkarpaciu naród jakiś taki dziwny. Nie chce korzystać ze wspaniałej kolejowej oferty , i tyle. Pokazuje wałka, i chyc na busy (Aron triumfuje , i nie bez powodu). Choćbyś nie wiem co robił , ile tym niewdzięcznym Podkarpaciakom nie dał , to oni i tak na busy, i olewka PKP. Nie będę pisał że nie wiem po co wydaje się tam kasę przeznaczoną na kolej , bo nawet pod przewozy towarowe trudno te wydatki usprawiedliwić. Zwolennicy kolei na Podkarpaciu wybaczcie mi te obrazoburcze słowa. Wiem że chcielibyście inaczej , jestem tak naprawdę z wami , ale cóz.. Tak to niestety wygląda."
Panie beblin, prawda jest jednak taka, że trzeba modernizować linie na Podkarpaciu, choćby pod towary. Są one bowiem w tak złym stanie, że utrzymanie rozkładowej ... 40 km/h stanowi ogromny problem, choćby na słynnej linii Zagórz - Medzilaborce. Chociaż nie musi być to super wypasiona modernizacja, bo z Zagórza do Łupkowa wystarczy 60 km/h dla pociągów towarowych i 80 km/h dla pociągów pasażerskich, 90 km/h dla szynobusów (łuki). Ale oczywiście oferta musi być dobra. Dziwi mnie, że nikt do tej pory nie wpadł na pomysł budowy linii przez Brzozów. Niby dworzec tam jest a torów brak :)
2015-03-03 21:42:05 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@scorpio
Modernizacja tych linii to niewdzięczny temat. Mówisz że pod towary. Problemem tych tras jest ich peryferyjność , bo dokąd one miałyby tamtędy jechać. Nawet jak je wyremontujesz to co nimi pojedzie? A pociągi osobowe to jak już pisałem , na dzień dzisiejszy tylko muchy. Dlatego to tak drętwo idzie , i nie będzie na razie lepiej bo koncepcji brak. Budowy przez Brzozów nie skomentuję bo wiem że lubisz snuć takie wizje i już Cię za to nawet polubiłem (ale było trudno, stąd moje złośliwości). Pozdrawiam.
2015-03-03 21:52:14 Autor: ygrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co to niby ma dać?
2015-03-03 21:57:16 Autor: durol
---.host.redstation.co.uk
Też nie za bardzo wiem.
2015-03-03 23:52:51 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@beblin vs. Scorpio
Na linii do Łupkowa miał jeździć pośpieszny Tokaj z Rzeszowa na Węgry, ale z przyczyn wiadomych żadne pociągi pasażerskie raczej już nigdy tam nie wrócą.
Ruch towarowy był duży w 2010, kiedy Poprad wezbrany zerwał most na szlaku do Muszyny.
W gazetce Nowe Sygnały (zna kto?) pisali, że słowacki maszynista opuścił lokomotywę luzem przed tunelem na Przełęczy Łupkowskiej, ale jej nie zahamował. Grawitacyjne ruszyła. Próbowali ją zatrzymać zakładając na szynach bloczki (czy jak to się zowie), ale wsio wybijał a, więc dali wolną drogę i chyba aż do Zagórza się dotoczyla :)
Piękna linia, piękne historie!
2015-03-04 08:19:55 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Muchi to będziecie wozić zwłaszcza wtedy gdy zamiast wybudowania nowej łącznicy zmodernizuje się istniejącą, omijającą stację w Jaśle, ale nie dającą praktycznie żadnych oszczędności kilometrowych a w przypadku SZT także i czasowych. Nie zyska się praktycznie żadnego dodatkowego podróżnego z Krosna, za to straci wszystkich z Jasła. Budowa łącznicy, nawet takiej pozwalającej znacząco skrócić drogę z Rzeszowa do Krosna ma sens jedynie pod warunkiem podwojenia ruchu na linii jasielskiej, aby co drugi pociąg jechał do Krosna, co drugi zaś - do Jasła. Jednak w obecnych realiach Podkarpacia potrafię się doszukać w inicjatywie krośnian jedynie przejawu antagonizmu z nieodległym Jasłem, wyrażającego się w chęci zabrania temu drugiemu miastu wszelkich pociągów.
2015-03-04 08:39:16 Autor: ULY7741N
---.26.8.244
Wystarczy wahadło na SA135 np. Przybówka - Jasło i skomunikowanie door-to-door 2-3 minutowe z pociągiem Rzeszów - Krosno.
2015-03-04 09:22:46 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Też mało przekonywująco takie wahadło wygląda, bo SA135 będzie przez przytłaczającą większość czasu kiblował w Przybówce lub Jaśle, a drużynie tak czy inaczej zapłacić trzeba. Bo ewentualność aby zamiast kiblować pojechał w tym czasie do Stróż lub Gorlitz ;) nie wchodzi w grę przy obecnej rębibusiarskiej POlityce sąsiedniej MałPOpolski. Z tego samego też względu jazda z Rzeszowa dwóch SA135 rozłączanych w Przybówce ma mniejszy sens (i tak trzeba abrać z Rzeszowa drugiego maszynistę) niż naprzemiena jazda obu SA135 z i do samego Rzeszowa: w tym drugim przypadku jest poważna szansa na to że dzięki podwojeniu oferty odciągnie się od dziadobusów dodatkowych podróżnych ze Strzyżowa i Czudca.
2015-03-04 10:16:24 Autor: mal
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Porozmawiajmy może o faktach. Pomiędzy Szebniami a mostem na Jasiołce w linii 108 jest dokładnie 2,5 km (słownie : dwa i pół kilometra) pustej niezabudowanej przestrzeni (łąki, można przejechać tamtędy autem bez problemu drogą polną, jest dość miejsca między rzeką a skarpą). Ponoć z Bipy było można zobaczyć Szebnie. Łącznica w tym miejscu daje skrócenie drogi do Rzeszowa o około 20 mm. Czas przejazdu dziś spadł by do około 1 godziny i 20 minut czyli porównywalnego z busem. Poza tym otwiera to drogę dla sensownej komunikacji w Bieszczady i do Sanoka.
Podsumowując , jeśli tego nie będzie nie będzie komunikacji kolejowej na południe od Rzeszowa.
2015-03-04 10:19:10 Autor: mal
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Łącznica w tym miejscu daje skrócenie
drogi do Rzeszowa o około 20 mm.

Oczywiście 20 km
2015-03-04 11:12:18 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
No to już to powiem. Łącznica w tym miejscu daje tylko skrócenie budżetów wszelkich na naprawdę potrzebne rzeczy. Pozdro dla forum.
2015-03-04 20:40:31 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
A kiedy przystanek bliżej centrum Strzyżowa (między Sanocką a Szopena)?
2015-03-05 21:44:18 Autor: tellchar
---.adsl.inetia.pl
@beblin - a jakie to są "naprawdę potrzebne rzeczy"? Kolejka na Jasionkę? Kolejny rok grzebania się przy elektryfikacji 71 alb na Katowice - Kraków? To jest tylko 2,5 km łącznicy, a niektórzy pytają o sens budowy jakby to był wydatek na poziomie budowy KDP. Dzięki takiemu podejściu kolej w Polsce nadal stoi w miejscu, a kolejarze z zazdrością patrzą na drogowców.
2015-03-07 18:12:46 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@tellchar
Nie sądziłem że jeszcze ktoś coś napisze , i nie wiem czy przeczyta. Nie jestem ograniczonym mikolem który widzi tylko tory i na nich żyje. Więc mówiąc o "potrzebnych rzeczach" mam na myśli wszelkie inne (spoleczne , kulturalne ,infrastrukturalne) na które można dołożyć rezygnujac z niepotrzebnych inwestycji. Pozdro.
2015-03-13 14:45:26 Autor: podkarpaciok
---.tktelekom.pl
Przewija sie w dyskusji "peryferyjność" Podkarpacia i komunikacji kolejowej na południe od magistrali kolejowej Kraków-Przemyśl. Pomijając to, że Małopolska, to niegdyś centrum Polski i Centralny Okręg Przemysłowy, zagłębie przemysłu nafty i gazu. Także w PRL-u, to rejon raczej przemysłowy,z osiadłą ludnością,mieszkająca w nowo wybudowanych domach, przez pracowitych chłoporobotników, pracujących niejako na dwa etaty.To nie był region PGR owskich oraczy, dojarek i drobnych złodziejaszków. Niestety, dzisiejsza "warszawka", cierpiąca na peryferyjność ze względu na stan umysłu, uznała, że Polska powiatowa leży nawet w niedużej odległości od Warszawy, a na Podkarpaciu, to tylko wilki i niedzwiedzie. A jeżeli chodzi o dojazd do Rzeszowa, to trzeba skalkulować, czy jest tam praca dla dojeżdżających.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS