Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

PSI dostarczy system zarządzania dla zajezdni Franowo

Dalej Wstecz
Autor:

PSI

Data publikacji:
17-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PSI

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
PSI dostarczy system zarządzania dla zajezdni Franowo
Firma PSI wygrała postępowanie o zamówienie publiczne i w efekcie podpisała umowę z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu na dostawę, wdrożenie i uruchomienie systemu do automatycznego zarządzania pracą zajezdni tramwajowej Poznań Franowo. Wdrożenie systemu już się rozpoczęło, a zakończenie inwestycji planowane jest na koniec przyszłego roku.

Budowana obecnie zajezdnia tramwajowa na Franowie stanowić będzie jeden z największych i najnowocześniejszych tego rodzaju obiektów w Europie. Jej obszar, sięgający 17 hektarów, przekroczy powierzchnię wszystkich dotychczas istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych. Znajdzie się tam docelowo miejsce na 150 pociągów, a więc dwu i półkrotnie więcej niż w największej dotychczas zajezdni w Poznaniu przy ulicy Głogowskiej. Zajezdnia na Franowie będzie pierwszą automatyczną zajezdnią tramwajową w Polsce i zarazem największą tego rodzaju inwestycją w naszej części Europy. Rozwiązanie oparte zostało o oprogramowanie do zarządzania zajezdnią PSItraffic, wdrożone już przez PSI Transcom w kilku zajezdniach tramwajowych w Europie.

System DMS (ang. Depot Management System) obejmie szereg zintegrowanych komponentów, których zadaniem jest zautomatyzowanie zarządzania pracą zajezdni. W jego skład wchodzą elementy zarządzające i optymalizujące trasy przejazdów tramwajów, w tym w szczególności system służący do automatycznego planowania i wizualizacji oraz zarządzania ruchem tramwajów, system zdalnej identyfikacji tramwajów poruszających się na terenie zajezdni oraz komunikacja głosowa i wizualna pomiędzy uczestnikami ruchu.Wdrażany na Franowie system zapewni w szczególności:

  • określanie tras przejazdu tramwajów oraz miejsc postoju w sposób zapewniający ich płynny ruch;
  • decydowanie o kolejności wjazdu tramwajów do zajezdni i ich wyjazdu, zgodnie z rozkładem jazdy;
  • przydzielanie kursów pasażerskich do odpowiednich tramwajów;
  • wspieranie dysponentów oraz pracowników obsługi technicznej w codziennej pracy.

- Przedsiębiorstwa komunalne w naszym kraju dopiero zaczynają doceniać znaczenie rozwiązań informatycznych, które przy stosunkowo niewielkich kosztach znacząco zwiększają efektywność obsługiwanych procesów, a tym samym pozwalają uzyskać szybszy zwrot z inwestycji w kosztowne projekty infrastrukturalne. Decyzją o wdrożeniu systemu do automatycznego zarządzania pracą zajezdni na Franowie, zarząd MPK w Poznaniu wyznaczył nowy trend w zakresie eksploatacji tego rodzaju obiektów w Polsce - twierdzi Arkadiusz Niemira, prezes PSI.

W ramach projektu dostarczony zostanie także system sterowania zwrotnicami wraz z napędami zwrotnic, rozwiązanie do automatycznej identyfikacji pojazdów, system zapewniający komunikację głosową oraz serwery. - Zakres tego przetargu jest bardzo złożony i niewiele firm w Europie posiada kompetencje, aby skutecznie zrealizować to wdrożenie. Kluczowe znaczenie dla powodzenia projektu mają trzy główne aspekty: sprawdzone rozwiązania techniczne, dobre praktyki biznesowe dostawcy oraz kompetentna kadra po stronie klienta. W tym przypadku wszystkie powyższe warunki są spełnione, dlatego jestem przekonany, że Zajezdnia Franowo będzie za 1,5 roku jedną z najlepiej funkcjonujących zajezdni w Europie, przyczyniając się do dalszej poprawy obsługi pasażerów i efektywności funkcjonowania MPK - powiedział Piotr Picyk, dyrektor sprzedaży PSI powiedział.

- Budowana zajezdnia tramwajowa na Franowie praktycznie w każdym aspekcie będzie posiadała nowoczesne rozwiązania. Z uwagi na wielkość zajezdni i  jej usytuowanie w sieci komunikacji tramwajowej, szczególną uwagę poświęciliśmy systemowi automatycznego sterowania pracą zajezdni. System ten, dzięki wsparciu informatycznemu, pozwoli na sprawne realizowanie złożonych zadań: sterowania ruchem pojazdów, procesów obsługowych, planowania pracy. – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań - Należy podkreślić, że w takim wymiarze zadań, nie posiadaliśmy wzorców krajowych. Jesteśmy przekonani, że firma PSI, która realizuje projekt sterowania, dzięki doświadczeniu zdobytemu  w wielu europejskich miastach opracuje i wdroży projekt dający efekty ekonomiczne i organizacyjne - dodaje.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5