Według branżowego magazynu „Infrastruktura” przewozy intermodalne stanowią w Polsce zaledwie 1,7% ogólnej wartości ładunków. Dzięki środkom z UE, sytuacja ta powinna się stopniowo zmieniać. Spółka Laude.Pl, dzięki uruchomieniu nowoczesnego Centrum Logistycznego zlokalizowanego przy stacji PKP LHS Zamość Bortatycze, chce rozwijać ten segment usług transportowych.
Warto zauważyć, że transport intermodalny w Europie stanowi prawie 10%, zaś na Węgrzech, w kraju z porównywalnym do nas potencjałem, przewozy te osiągnęły już 7% udziału w ogólnej wartości ładunków. To kilka razy więcej niż w naszym kraju. Trochę lepiej jest, gdy weźmiemy pod uwagę tylko transport kolejowy. W tym przypadku transportu intermodalnego, w 2010 roku miał 3,8-proc. udział w pracy przewozowej (w tono-km; średnia w krajach UE - 17,3 proc.).
- Wystarczy spojrzeć, żeby nie mieć wątpliwości, że do zagospodarowania jest bardzo duży i dochodowy rynek - podkreśla Janusz Górski, wiceprezes spółki Laude.pl. – Tym bardziej atrakcyjny, że transport intermodalny oferuje usługę konkurencyjną zarówno pod względem czasu dostarczenia, jak i kosztów wykonania – zapewnia.
Spółka Laude przewiozła w ubiegłym roku ponad 600 tysięcy ton towarów, obok klasycznego transportu drogowego realizuje również usługi przewozów intermodalnych w oparciu o transport kolejowy oraz morskim. Do najczęściej przewożonych towarów należą wyroby hutnicze i budowlane, ale również elektroniczne, papiernicze, spożywcze czy nawet specjalistyczne maszyny.
Istota koncepcji
Przewozy intermodalne to transfer towarów przy użyciu kilku różnych środków transportu, bez zmiany jednostki ładunkowej. Dzięki połączeniu a następnie wykorzystaniu w planowaniu łańcucha dostaw różnorakiej infrastruktury transportowej – portów morskich i rzecznych, terminali logistycznych, linii kolejowych i wreszcie dróg – firma spedycyjna będąca operatorem intermodalnym jest w stanie zapewnić klientowi dostawę „door to door" i „just in time".
- Przy tak, jak polskie zatłoczonych drogach, kolej stanowi doskonałe uzupełnienie łańcucha transportowego – wyjaśnia prezes Górski. - Musimy też brać pod uwagę konieczność ograniczenia ruchu samochodów TIR na polskich drogach – kończy.
Warto zauważyć, że działanie 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego” Priorytetu VII PO Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 zakłada przeznaczenie łącznie ponad 111 mln euro na wsparcie budowy centrów logistycznych, terminali kontenerowych oraz zakup specjalistycznych urządzeń i wagonów dla transportu intermodalnego. Zrealizowanie zadań pozwoli przełamać jedną z podstawowych barier rozwoju dla alternatywnych form transportu, jaką jest nie najlepszy stan infrastruktury oraz stosunkowo niska jej przepustowość.
Laude.pl Sp. z o.o., jako jeden z wiodących dostawców usług transportowych, stawia sobie za priorytet realizację powierzonych nam zleceń przy gwarancji jak najniższych stawek transportowych, jednocześnie nie rezygnując z wysokich standardów dotyczących, jakości i terminowości dostaw. Flota transportowo-spedycyjna Laude.pl., to nowoczesny tabor samochodów ciężarowych spełniający normy ekologiczne.
Laude.pl, specjalizuje się w przewozach ładunków neutralnych oraz kontenerowych na terenie Unii Europejskiej. Dzięki bogatemu doświadczeniu firmy, zdobytemu w trakcie wykonywania umów kontraktowych dla firm produkcyjnych i handlowych, będziemy mogli dostosować warunki współpracy do Państwa wymagań związanych z zarządzaniem logistycznym w Państwa przedsiębiorstwie. Dodatkowo chcąc zapewnić klientów o wysokiej, jakości oferowanych usług transportu i spedycji, podjęliśmy działania, które doprowadziły do uzyskania przez spółkę certyfikatów ISO 9001:2000; ISO 14001:2004 oraz OHSAS 18001:2007.