W internetowym systemie sprzedaży PKP Intercity nie można kupić biletów na odcinek krótszy niż 50 km. Przedstawiciele przewoźnika informują jednak, że to powinno się zmienić i w ciągu kilku miesięcy możliwość zakupu biletu przez internet na krótkim dystansie ma zostać wprowadzona.
Choć nadal zdecydowana większość pasażerów PKP IC kupuje bilety w kasach, to szefowie PKP IC od dawna podkreślają, że internet należy traktować jako bardzo ważny kanał sprzedaży. Przewoźnik podnosił ten argument także np. w momencie, gdy przed uruchomieniem Pendolino rozgorzała dyskusja wokół braku możliwości zakupu biletu na pokładzie. Ten bardzo ważny kanał sprzedaży jest jednak niekompletny – nie umożliwia bowiem zakupu biletu na trasie krótszej niż 50 km.
Mimo iż gros podróży pociągami IC odbywa się na znacznie dłuższych trasach, to jednak należy zwrócić uwagę, że w obrębie 50 km również zawiera się szereg odcinków bardzo popularnych lub takich, które przynajmniej potencjalnie generują popyt. Do tych pierwszych wystarczy zaliczyć choćby odcinek Warszawa – Żyrardów, do tych drugich: np. odcinki Katowice – Gliwice, Łódź – Koluszki, Gdańsk – Tczew, Tychy – Bielsko-Biała, Kraków – Bochnia, Toruń – Bydgoszcz Leśna (na odcinek Toruń Gł. – Bydgoszcz Gł. można kupić bilet; liczy on 51 km…), Szczecin – Stargard Szczeciński.
Czy brak możliwości zakupu biletów na ww. odcinki nie jest zamknięciem się na pewną grupę podróżnych, którzy chcą, a nie mogą kupić biletu przez internet? – Wspomniana funkcjonalność będzie modyfikowana. Trwają już nad tym prace, co oznacza, że w kolejnych miesiącach ograniczenie zostanie zniesiona – mówi „RK” Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC, dodając że w kasach oraz w automatach biletowych nie ma żadnych tego rodzaju ograniczeń w zakupie biletów.