Partnerzy serwisu:
Tabor

Przewozy biomasy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
30-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 30 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Przewozy biomasy
Cele polityki energetycznej Unii Europejskiej pozwalają stwierdzić, że rynek przewozów biomasy na potrzeby energetyki zawodowej, a także indywidualnej jest bardzo perspektywiczny. Liczą na to również spółki przewozowe działające na terenie naszego kraju.

Według raportu CIRE (Centrum Informacji o Rynku Energii) w 2010 r. energetyka zawodowa wykorzystała 4 478 tys. ton biomasy. W 2009 r. było to 4 194 tys. ton. Największy wzrost zanotowały elektrownie na węgiel brunatny – spaliły aż o 45 proc. więcej biomasy niż w roku poprzednim. Wkrótce Vattenfall chce spalać pół miliona ton biomasy rocznie, a Polska Grupa Energetyczna – milion.

– Perspektywiczne i rosnące znaczenie wykorzystania biomasy w energetyce zawodowej i indywidualnej w Polsce poprzez nasze członkostwo w Unii Europejskiej i podporządkowanie się jej dyrektywom spowodowało, że dla przewozów biomasy „Agro” ustalono odrębną politykę handlową, mającą na celu stopniowe pozyskiwanie tych przewozów na powstającym nowym rynku biomasy. Ponadto planuje się w roku następnym odrębnymi warunkami handlowymi objąć cały wolumen biomasy łącznie z biomasą pochodzenia leśnego, w tym drewna, zrębek, trocin, brykietów i pellet – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Piotr Apanowicz, szef zespołu prasowego PKP Cargo. – Słabym ogniwem w pozyskiwaniu biomasy do przewozu koleją jest brak odpowiedniego taboru wagonowego i występujące jego braki wobec realizacji innych priorytetowych przewozów spółki. Ponadto w przypadku biomasy pochodzenia leśnego niska gęstość surowca drzewnego ma istotny wpływ na ilość towaru załadowanego do wagonu i koszty realizacji usługi przewozowej, powodując jej niekonkurencyjność na rynku transportowym – uważa Apanowicz.
 


Więcej w miesięczniku Rynek Kolejowy nr 6/2011. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Lublin: Biomasa pojedzie koleją?

Biznes

Lublin: Biomasa pojedzie koleją?

jar, Rynek Kolejowy 17 października 2016

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Lublin: Biomasa pojedzie koleją?

Biznes

Lublin: Biomasa pojedzie koleją?

jar, Rynek Kolejowy 17 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5