Partnerzy serwisu:
Biznes

Prześluga o nowym Zachodnim: Dworzec na miarę naszych możliwości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
27-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Zdaniem Jacka Prześlugi, który kierował spółką Dworzec Polski, projekt „dworczyka” Warszawa Zachodnia jest wystarczający. – Dworzec należy do grupy małych dworców i odpowiada dzisiejszym potrzebom. Budowanie przeskalowanych obiektów nie ma sensu – twierdzi Przesluga. Gorzej, jeśli kolej będzie chciała intensywniej go eksploatować.

Zdaniem Jacka Prześlugi, byłego członka zarządu PKP SA, odpowiedzialnego wcześniej za dworce, kolej sporo „wycisnęła” z porozumienia z prywatnym inwestorem HB Reavis. – Celem nie była bowiem budowa dworca lecz zagospodarowanie nieruchomości – zauważa, zaznaczając zarazem, że projektem zagospodarowania Zachodniego nie zajmował się. – Jeśli chodzi o ocenę dworca – nie zachwyca. Mały, zduszony, obliczony na dzisiejsze potrzeby Warszawy Zachodniej. Jeśli utrzymana zostanie współczesna, dość jednak marginalna rola tego obiektu – w sensie potoków pasażerskich – to być może spełni on swoje zadania – twierdzi Jacek Prześluga.

Prześluga przekonuje, że zmieniają się zwyczaje podróżowania, więc tak ogromne dworce nie są już potrzebne. – Przypomnę, że PKP SA ma gigantyczne problemy z zagospodarowaniem dworców, więc budowanie przeskalowanych obiektów również nie ma sensu. W Niemczech, Francji czy Szwajcarii buduje się dworce pod kątem zintegrowanego transportu, a i tak – jeśli nie są połączone z galerią handlową – wypełniają one wyłącznie podstawowe funkcje – mówi Jacek Prześluga. W takich obiektach znajduje się zazwyczaj kasa czynna w dni robocze, odpowiednio dużo biletomatów, kiosk z prasą, automaty z przekąskami i napojami, toaleta oraz ewentualnie barek czy restauracja.

Jak zauważa, obiekt będzie na pewno mały, jeśli tylko kolej będzie chciała zwiększyć jego rolę w obsłudze miasta i Warszawskiego Węzła Kolejowego. Jednak zdaniem Prześlugi obszar dworcowy można powiększyć poprzez lokowanie kolejnych jego części pod poziomem peronów. Można byłoby tego dokonać podczas planowanej modernizacji całej stacji, układu torowego i przejść podziemnych.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jak idą prace na Warszawie Zachodniej? [zdjęcia]

Infrastruktura

Jak idą prace na Warszawie Zachodniej? [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2024

Warszawa Zachodnia: SKM szykuje się do dużych zmian od czerwca

Infrastruktura

Warszawa Zachodnia – tunel dla podróżnych połączył Ochotę i Wolę

Infrastruktura

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Infrastruktura

Zobacz również:

Jak idą prace na Warszawie Zachodniej? [zdjęcia]

Infrastruktura

Jak idą prace na Warszawie Zachodniej? [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2024

Warszawa Zachodnia: SKM szykuje się do dużych zmian od czerwca

Infrastruktura

Warszawa Zachodnia – tunel dla podróżnych połączył Ochotę i Wolę

Infrastruktura

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5