Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Przedstawiciele reklamodawców: ZTM w Warszawie to „wielki cenzor”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Przedstawiciele reklamodawców: ZTM w Warszawie to „wielki cenzor”
Jak pisaliśmy, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie przyjął katalog reklam niepożądanych. Nie podoba się to stowarzyszeniom reklamodawców. – Lepiej byłoby, aby ZTM skoncentrował się na nie deprecjonującej pasażera organizacji komunikacji miejskiej – mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. 

W katalogu zabronione są m.in. reklamy przesycone erotyzmem oraz zawierające elementy pornograficzne, nawołujące do nienawiści czy przemocy, zawierające treści dyskryminacyjne, deprecjonujące komunikację miejską, naruszające przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje, dotyczące piwa oraz wyrobów tytoniowych.

– Zaskakującym jest, że Zarząd Transportu Miejskiego obejmuje rolę cenzora, chociaż nie został do tego powołany. Pomijając fakt zniesienia cenzury przez w pełni demokratyczne państwo – komentuje Lech Kaczoń. Jak przekonuje, ZTM robi to byle jak – kwestie dotyczące wszelkich publikacji są już regulowane aktami prawnymi. Reklamy wyrobów tytoniowych są zabronione w Polsce już od 12 lat.

Prezes IGRZ jako ciekawy uznaje zapis zabraniający reklam deprecjonujących komunikację miejską. – Czy reklama może obniżać wartość komunikacji miejskiej? Może bardziej brudne, zimne, spóźniające się autobusy i tramwaje? Czy Zarząd Transportu Miejskiego nie powinien zakazać spóźniania się taborowi komunikacji miejskiej? – pyta Kaczoń.

Nie podoba mu się też zapis, w którym organizator komunikacji zastrzega, że zawartość katalogu może ulec zmianom w przyszłości „ze względu na zmieniające się pomysły twórców reklamy oraz tolerancję Pasażerów komunikacji miejskiej”. Jak przypomina, nowe pomysły i tak muszą być zgodne z prawem. – Czym jest zaś tolerancja, tu tolerancja pasażerów? Czyż nie jest poszanowaniem poglądów, zachowań i cech innych ludzi? Poszanowaniem dla możliwości wyrażania własnych poglądów, także w reklamie? – pyta retorycznie Kaczoń

Zdaniem Lecha Kaczonia pasażerowie komunikacji miejskiej nie różnią się od pieszych, kierowców, czyli innych odbiorców reklam, więc nie trzeba ich dodatkowo chronić. Prezes w swoim wystąpieniu sugeruje, że nie ma potrzeby tworzenia takiego katalogu reklam zewnętrznych. – Rynek reklamy chroniony jest wewnętrznymi zasadami. Czuwa nad nimi powołana kilka lat temu Rada Reklamy. Każdy, kto czuje się „dotknięty“ treścią reklamy, może domagać się jej usunięcia – przypomina Lech Kaczoń. Dlatego też ZTM nie musi się bawić w „wielkiego cenzora”. – Lepiej byłoby, aby skoncentrował się na nie deprecjonującej pasażera organizacji komunikacji miejskiej – kończy Kaczoń.


Cały komentarz Lecha Kaczonia znajduje się na stronie IGRZ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga rusza z animowanymi reklamami w tunelu metra

Biznes

Praga rusza z animowanymi reklamami w tunelu metra

Witold Urbanowicz 16 listopada 2023

Metro: Na Politechnice „remont” reklam

Pasażer

Metro: Na Politechnice „remont” reklam

Witold Urbanowicz 23 września 2022

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Pasażer

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Metro: Między Fangorem pojawią się reklamy?

Zintegrowany transport

Metro: Między Fangorem pojawią się reklamy?

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2017

Zobacz również:

Praga rusza z animowanymi reklamami w tunelu metra

Biznes

Praga rusza z animowanymi reklamami w tunelu metra

Witold Urbanowicz 16 listopada 2023

Metro: Na Politechnice „remont” reklam

Pasażer

Metro: Na Politechnice „remont” reklam

Witold Urbanowicz 23 września 2022

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Pasażer

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Metro: Między Fangorem pojawią się reklamy?

Zintegrowany transport

Metro: Między Fangorem pojawią się reklamy?

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5