Z rozkładu jazdy, do którego dotarł reporter radia RMF FM wynika, że przed wojną podróż z Torunia do Trójmiasta przez Bydgoszcz trwała pół godziny krócej niż dziś. Jak to możliwe? - zastanawia się portal polskalokalna.pl
- Tuż przed wojną to były tylko trzy godziny - mówi Robert Bondzelewski, pasjonat kolei. Do Gdańska jechało się pół godziny dłużej, bo potrzeba była jeszcze odprawa celna. Przed wojną Gdańsk miał status wolnego miasta. Jeszcze w latach siedemdziesiątych podróż z Torunia do Gdańska trwała trzy godziny i dwanaście minut. Dziś ze względu na remont torów jest to 6 godzin.
Tam, gdzie dziś po zaniedbanych, rozpadających się torowiskach elektryczne lokomotywy jeżdżą 40 kilometrów na godzinę, parowozy sprzed osiemdziesięciu lat mknęły ponad setką.. Stan torów jest w większości katastrofalny, a na przywrócenie im świetności potrzeba kilkunastu lat pracy i setek milionów złotych – czytamy na portalu polskalokalna.pl.
W latach trzydziestych Polska posiadała nawet swoje szybkie pociągi zwane popularne „Luxtorpedami”. Były to szybkie wagony spalinowe przypominające wyglądem autobus na szynach. W tamtych czasach udało się nimi osiągnąć nawet 140 km/godz.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.