Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PRK Kraków z najniższą ofertą na rewitalizację odcinka Zawiercie - Jaworzno Szczakowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PRK Kraków z najniższą ofertą na rewitalizację odcinka Zawiercie - Jaworzno Szczakowa
Grupa ZUE poinformowała, że jej spółka zależna - Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie złożyło ofertę z najniższą ceną w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu rewitalizacji torów na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa.

Szacunkowa wartość zamówienia 320 mln złotych netto (prawie 400 milionów złotych brutto). Do tego PKP PLK przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na kwotę 20 proc. kontraktu, tak więc budżet na cały projekt to ponad 470 milionów złotych.  Wartość brutto złożonej przez PRK oferty wynosi 439 547 880 zł brutto (357 356 000 zł netto). „Z uwagi, iż kryterium wyboru oferty w tym przetargu stanowi najniższa cena,  istnieje duże prawdopodobieństwo, iż oferta PRK zostanie uznana za  najkorzystniejszą” – czytamy w komunikacie ZUE.

67 km linii do gruntownego remontu

Na połączenie Zawiercie - Jaworzno Szczakowa przez Dąbrowę Górniczą Ząbkowice składają się odcinki linii kolejowych nr 1, 133, 160, 186. Tory, szczególnie na odcinku pomiędzy Dąbrową Górniczą a Jaworznem, są tu w fatalnym stanie technicznym. W sumie prace rewitalizacyjne obejmą 18 km linii nr 1, 16 kilometrów linii nr 133, 16 kilometrów linii nr 160 i 17 kilometrów linii nr 186.

Inwestycja prowadzona jest w trybie "zaprojektuj i buduj". Rewitalizacja przewiduje kompleksową wymianę istniejącej nawierzchni w torze nr 1 na typ 60E1 na podkładach strunobetonowych, a w wybranych lokalizacjach dostosowanie geometrii linii kolejowej do prędkości 120 km/h. Oprócz tego naprawę bieżącą przejdzie tor nr 2, nastąpi też remont przejazdów z wymianą istniejącej nawierzchni drogowej, wymiana rozjazdów i skrzyżowań torów na typ 60E1, i remont peronów z dostosowaniem ich do standardów dla peronów o wysokości 55 cm. Zamówienie przewiduje też kompleksową wymianę sieci trakcyjnej oraz budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Program rewitalizacyjny PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują program rewitalizacji linii kolejowych, który ma umożliwić maksymalne wykorzystanie środków unijnych w tej perspektywie budżetowej UE. Chodzi głównie o środki zaoszczędzone w przetargach na wykonanie wielkich inwestycji modernizacyjnych na sieci kolejowej, w których wykonawcy nierzadko decydowali się na wykonanie prac za połowę ceny szacowanej przez PKP PLK.

Na program rewitalizacyjny składa się osiem projektów. Pierwszy projekt to rewitalizacja odcinka Toruń – Bydgoszcz. Prace budowlane na tej trasie rozpoczęły się w tym miesiącu. Realizuje je firma Porr Polska. Ich zakończenie planowane jest ma marzec 2014 roku. Kolejny to  odcinek Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie na linii 353 z wyłączeniem odcinka Toruń Główny – Toruń Miasto.

Następne projekty zakładają rewitalizację: odcinka Koluszki – Częstochowa na linii nr 1 oraz Częstochowa – Fosowskie i Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice na linii nr 132, jak również rewitalizacja całego połączenia Gliwice – Opole przez Strzelce.  Kolejny to wspomniany wyżej projekt Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Jaworzno Szczakowa. Rewitalizowany ma być również bardzo ważny dla ruchu towarowego odcinek Kalety – Kluczbork. Ósmy projekt to projekt przejazdowy, który zakłada wyposażenie około 220 przejazdów w sygnalizację i podniesienie ich kategorii do B. Jest to jednocześnie jedyny projekt, na który nie został jeszcze ogłoszony przetarg.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Znamy listę przetargów PKP PLK na drugą połowę roku

Infrastruktura

Znamy listę przetargów PKP PLK na drugą połowę roku

Roman Czubiński 20 czerwca 2024

PKP PLK: Chcemy podnosić, a nie tylko odtwarzać parametry

Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie w końcu dojadą do Powodowa

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Znamy listę przetargów PKP PLK na drugą połowę roku

Infrastruktura

Znamy listę przetargów PKP PLK na drugą połowę roku

Roman Czubiński 20 czerwca 2024

PKP PLK: Chcemy podnosić, a nie tylko odtwarzać parametry

Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie w końcu dojadą do Powodowa

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5