Praga pozbywa się najstarszych tramwajów serii T3. W zeszłym roku Dopravní podnik Prahy sprzedał 54 wozy za ok. 8 mln koron (≈1,3 mln zł). Trafią one głównie do przedsiębiorstw w Rosji i na Ukrainie.
Wcześniej najstarsze tramwaje trafiały głównie na złom, jednak sprzedaż wysłużonych wozów innym przedsiębiorstwom okazała się bardziej dochodowa. – Dzięki aukcjom cena sprzedaży tramwajów T3 wzrosła 3- lub 4-krotnie względem roku 2011 r. Jeden tramwaj sprzedajemy średnio za 152 tys. do 200 tys. koron (≈25-32 tys. zł), podczas gdy za sprzedaż na złom zyskiwaliśmy tylko od 40 do 60 tysięcy (≈6-10 tys. zł) za wagon. W związku z tymi korzyściami finansowymi, będziemy dalej prowadzić aukcje – mówi Milan Křístek, szef DPP.
W latach 2008-2011 DPP sprzedał łącznie 41 tramwajów, w tym w maju 2008 r. do północnokoreańskiej stolicy Pjongjang. Pojazdy, które tam trafiły, zostały uprzednio poddane renowacji. Od zeszłego roku DPP organizuje aukcje, co poprawiło wyniki sprzedaży. Największym zainteresowaniem T3 cieszy się na Ukrainie – stare praskie tramwaje jeżdżą w Krzywym Rogu, Charkowie, Kijowie i Odessie. Dziesięć tramwajów trafiło Kurska w Rosji, jeden wóz zakupił też czeski Liberec. Cztery wagony zostały również przekazane do praskiego Muzeum Komunikacji.
Tramwaje T3 w Pradze od lat są sukcesywnie zastępowane – przez pojazdy serii Tatra T6A5, od roku 2005 przez niskopodłogową Škodę 14T, a od lutego 2011 r. przez nowszy model 15T. W ruchu znajdują się jeszcze zmodernizowane egzemplarze T3, które praskim pasażerom będą służyć przez wiele lat.