Ponad połowa pracowników PKP Cargo wzięła udział w referendum strajkowym. Prawie każdy uczestnik opowiedział się za przeprowadzeniem strajku. Związki żądają 2,5-krotnie większych podwyżek, niż przyznał zarząd spółki.
Krajowy Komitet Protestacyjno Strajkowy działający w PKP Cargo poinformował dziś, że w referendum strajkowym ogłoszonym w dniu 28 lipca 2015 r. w spółce wzięło udział 57 % zatrudnionych w Spółce pracowników. Spośród pracowników biorących udział w referendum 96 % opowiedziało się za przeprowadzeniem strajku. W najbliższych dniach zostaną podjęte dalsze decyzje wynikające z wyników przeprowadzonego referendum strajkowego.
Zarząd PKP Cargo podjął decyzję o przyznaniu od 1 lipca 2015 roku wszystkim pracownikom PKP Cargo podwyżek. Będzie to kosztować spółkę 50 mln zł rocznie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj. Oczekiwania związków są jednak ponad dwukrotnie większe – chodzi o 250 zamiast 110 zł w wynagrodzeniu zasadniczym. Opisaliśmy je dokładnie w tym miejscu.
– Wydajność wzrosła od 15% do 20%. Pracownicy pracują ponad siły, łamane są zasady bezpieczeństwa, regulaminy i przepisy. Jeśli dodamy do tego chybione inwestycje zagraniczne i przeszacowane przetargi na przewozy mamy obraz zarządu, który zainteresowany jest jedynie wyciśnięciem ze Spółki jak największego zysku, nie bacząc na to co będzie w przyszłości. Dlatego jako związki zawodowe zwracamy się do pracowników o wzięcie udziału w prowadzonym przez wszystkie związki zawodowe referendum - apelowali związkowcy. Jak widać - skutecznie. Teraz w ich rękach decyzja o strajku.
Aktualizacja godz. 17.15
Prezes PKP Cargo Adam Purwin zaprosił stronę społeczną na spotkanie w dniu 7 września. Tematem rozmowy będą m.in. wyniki referendum strajkowego. - Zarząd PKP Cargo kontynuuje dialog i dąży do osiągnięcia porozumienia ze stroną społeczną - przekazała spółka "Rynkowi Kolejowemu".
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.