PKP PLK informują o zakończeniu prac na stacji Gliwice Port. Inwestycja za 32 mln zł objęła m.in. wymianę prawie 9 km torów, 16 rozjazdów i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Prace wykonane na stacji Gliwice Port
miały zostać wykonane do listopada 2018 roku. Na inwestycję „Przebudowa stacji Gliwice Port z dostosowaniem torów do długości min. 800 m”. przeznaczono ponad 32 mln zł. Była finansowana ze środków budżetowych.
Jak informuje PLK, po przebudowie powstał nowy układ torów, z możliwością płynnego wjazdu i wyjazdu z bocznic. Zwiększyła się przepustowość stacji i możliwość obsługi składów towarowych. Teraz ze stacji mogą korzystać dłuższe pociągi do 750 m. Zapewniono lepszą obsługę Śląskiego Centrum Logistyki, a także transport węgla i towarów Odrą. Więcej ładunków z torów będzie mogła przejąć żegluga, korzystająca z Kanału Gliwickiego i Odry.
W ramach przebudowy ułożono prawie 9 km nowych torów, a także 16 rozjazdów z elektrycznym ogrzewaniem, co zapobiega zalodzeniu urządzeń zimą. Remont objął tory, które łączą stację Gliwice Port z linią Gliwice – Kędzierzyn Koźle (linia 137). W ramach inwestycji wymieniono sieć trakcyjną. Teren stacji zyskał również nowe oświetlenie.
Nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zamontowano w przebudowanej nastawni. Zmienione wyposażenie znacznie ułatwi pracę dyżurnym ruchu. Urządzenia zwiększą również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym - podsumowuje PLK.
[Sprostowanie]W pierwotnej wersji artykułu podałem, że prace zakończyły się z miesięcznym opóźnieniem. Jak jednak potwierdzili wykonawcy - konsorcjum Siltor i KZN Rail - oraz PKP PLK, prace zostały zakończone 28 listopada, dwa dni przed upływającym 30 listopada terminem. Za błąd przepraszam Czytelników i wszystkie spółki.