Partnerzy serwisu:
Pasażer

PR: Za komunikację zastępczą po Łodzi zapłaci PKP PLK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PR: Za komunikację zastępczą po Łodzi zapłaci PKP PLK
Komunikacja autobusowa pomiędzy łódzkimi dworcami, która ma zmniejszyć utrudnienia związane z bardzo dużymi zmianami w rozkładzie jazdy obowiązującym od 1 września, będzie finansowana przez PKP PLK – informuje łódzki oddział PR. Czy wewnątrzłódzka linia częściowo dublująca komunikację miejską spotka się z zainteresowaniem podróżnych? – Zbadamy, jak nasza propozycja zostanie przyjęta – zapewnia przewoźnik.

Znamy kolejne szczegóły organizacji ruchu w czasie robót wokół stacji Łódź Kaliska. Pasażerowie muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami w całym okresie pomiędzy kolejnymi ogólnopolskimi korektami rozkładu jazdy – od 1 września do 17 października – i to jeśli prace nie będą opóźnione, co miało w regionie łódzkim miejsce w czasie prowadzonych w czerwcu i lipcu robót na stacji w Skierniewicach. Sześciotygodniowe zamknięcie zostało wówczas przedłużone o kolejny tydzień.

Jedną z ciekawszych zmian w rozkładach jazdy ma być opisywane na naszych łamach w zeszłym tygodniu wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej pomiędzy dworcami Kaliska i Widzew. Autobusy uruchomi łódzki oddział Przewozów Regionalnych. Będą one dowozić do centrum miasta i na Łódź Kaliską po przyjeździe trzech porannych kursów i odwozić na Widzew popołudniu – również trzykrotnie.

Eksperyment sfinansuje zarządca remontowanej infrastruktury

 – Pomysł z kolejową komunikacją zastępczą na odcinku Łódź Widzew – Łódź Kaliska sfinansowany zostanie przez PKP PLK S.A. – powiedziała nam Elżbieta Nowak, dyrektor łódzkiego oddziału PR. – W mojej ocenie warto było zaryzykować wprowadzenie takiego rozwiązania i zbadać, jak propozycja zostanie przyjęta przez podróżnych – mówi przedstawicielka przewoźnika.

PR tłumaczy także, dlaczego nie zdecydował się na wprowadzenie zastępstwa za skrócone do Widzewa kursy na szerszą skalę. – Na etapie składania propozycji do rozkładu jazdy pociągów nie mieliśmy jeszcze pewności, czy Centrum Realizacji Inwestycji PLK pokryje koszty komunikacji zastępczej, stąd taka powściągliwość w liczbach – mówi Elżbieta Nowak.

Pociągi skrócone do Chojen i na Pabianicką

Oprócz skracania biegu do Łodzi Widzewa i wyznaczania objazdów przez Zgierz i Łódź Żabieniec Przewozy Regionalne wprowadzą także dwa inne rozwiązania mające zmniejszyć skalę utrudnień. Część składów skończy i rozpocznie bieg na położonej pomiędzy Widzewem a Kaliską stacji Chojny, która po zapowiadanym przywróceniu kursów tramwaju po ul. Rzgowskiej będzie dobrze skomunikowana z centrum Łodzi oraz, co istotne zwłaszcza w październiku, z osiedlami akademickimi Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Łódzkiego (na oba dojeżdża bezpośrednia linia tramwajowa 15).

5 i 6 września, kiedy Dworzec Kaliski będzie odcięty od sieci od strony południowej całkowicie, jedna para pociągów PR dojedzie natomiast do przystanku Łódź Pabianicka pomiędzy Chojnami a Kaliską. Będzie to pierwszy przypadek zakończenia biegu na przystanku otwartym w grudniu 2013 roku.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5