Komunikacja autobusowa pomiędzy łódzkimi dworcami, która ma zmniejszyć utrudnienia związane z bardzo dużymi zmianami w rozkładzie jazdy obowiązującym od 1 września, będzie finansowana przez PKP PLK – informuje łódzki oddział PR. Czy wewnątrzłódzka linia częściowo dublująca komunikację miejską spotka się z zainteresowaniem podróżnych? – Zbadamy, jak nasza propozycja zostanie przyjęta – zapewnia przewoźnik.
Znamy kolejne szczegóły organizacji ruchu w czasie robót wokół stacji Łódź Kaliska. Pasażerowie muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami w całym okresie pomiędzy kolejnymi ogólnopolskimi korektami rozkładu jazdy – od 1 września do 17 października – i to jeśli prace nie będą opóźnione, co miało w regionie łódzkim miejsce w czasie prowadzonych w czerwcu i lipcu robót na stacji w Skierniewicach. Sześciotygodniowe zamknięcie zostało wówczas przedłużone o kolejny tydzień.
Jedną z ciekawszych zmian w rozkładach jazdy ma być opisywane na naszych łamach w zeszłym tygodniu wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej pomiędzy dworcami Kaliska i Widzew. Autobusy uruchomi łódzki oddział Przewozów Regionalnych. Będą one dowozić do centrum miasta i na Łódź Kaliską po przyjeździe trzech porannych kursów i odwozić na Widzew popołudniu – również trzykrotnie.
Eksperyment sfinansuje zarządca remontowanej infrastruktury
– Pomysł z kolejową komunikacją zastępczą na odcinku Łódź Widzew – Łódź Kaliska sfinansowany zostanie przez PKP PLK S.A. – powiedziała nam Elżbieta Nowak, dyrektor łódzkiego oddziału PR. – W mojej ocenie warto było zaryzykować wprowadzenie takiego rozwiązania i zbadać, jak propozycja zostanie przyjęta przez podróżnych – mówi przedstawicielka przewoźnika.
PR tłumaczy także, dlaczego nie zdecydował się na wprowadzenie zastępstwa za skrócone do Widzewa kursy na szerszą skalę. – Na etapie składania propozycji do rozkładu jazdy pociągów nie mieliśmy jeszcze pewności, czy Centrum Realizacji Inwestycji PLK pokryje koszty komunikacji zastępczej, stąd taka powściągliwość w liczbach – mówi Elżbieta Nowak.
Pociągi skrócone do Chojen i na Pabianicką
Oprócz skracania biegu do Łodzi Widzewa i wyznaczania objazdów przez Zgierz i Łódź Żabieniec Przewozy Regionalne wprowadzą także dwa inne rozwiązania mające zmniejszyć skalę utrudnień. Część składów skończy i rozpocznie bieg na położonej pomiędzy Widzewem a Kaliską stacji Chojny, która po zapowiadanym przywróceniu kursów tramwaju po ul. Rzgowskiej będzie dobrze skomunikowana z centrum Łodzi oraz, co istotne zwłaszcza w październiku, z osiedlami akademickimi Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Łódzkiego (na oba dojeżdża bezpośrednia linia tramwajowa 15).
5 i 6 września, kiedy Dworzec Kaliski będzie odcięty od sieci od strony południowej całkowicie, jedna para pociągów PR dojedzie natomiast do przystanku Łódź Pabianicka pomiędzy Chojnami a Kaliską. Będzie to pierwszy przypadek zakończenia biegu na przystanku otwartym w grudniu 2013 roku.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.