Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Poznański Wolny Tramwaj przyspieszy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK Poznań

Podziel się ze znajomymi:

Poznański Wolny Tramwaj w skrócie PWT – taki nieoficjalny przydomek nosił odcinek trasy tramwajowej na ul. Dąbrowskiego. Bimby grzęzły w korkach, tworzących się na pasach jezdni niezbyt precyzyjnie oddzielonych od  torowiska. Zdarzało się, że poszczególne fragmenty, których przejechanie – zgodnie z rozkładem – miało trwać ok. 2 minut, tramwaje pokonywały w kwadrans! Sytuacja ma zmienić się dzięki wprowadzeniu wnioskowanych m.in. przez MPK Poznań rozwiązań usprawniających komunikację miejską.

Impulsem do wdrożenia nowej organizacji ruchu na ul. Dąbrowskiego jest rozpoczęty właśnie II etap przebudowy ronda Kaponiera i zwiększenie ilości bimb kursujących w tym rejonie.

Torowisko od Ogrodów do Rynku Jeżyckiego zostało wydzielone za pomocą oznakowania poziomego. Jeśli kierowcy samochodów będą przestrzegać zakazu wjazdu za te linie, pozwoli to tramwajom jechać bez zbędnych przestojów, spowodowanych samochodami blokującymi przejazd. Dodatkowo zlikwidowano również niektóre lewoskręty z ul. Dąbrowskiego w ulice poprzeczne, co również powinno usprawnić ruch.

Od Ogrodów do Żeromskiego, po dwóch stronach jezdni wprowadzono pasy tramwajowo-autobusowe, które pozwolą przyspieszyć także autobusom. Docelowo projekt zakłada, że autobusy jadące w kierunku ul. Żeromskiego/Przybyszewskiego, zamiast jechać ulicą, będą przejeżdżać przez przystanek linii 7. W tym celu, nasze brygady torowe odpowiednio przygotowały i utwardziły torowisko. Pracownicy ZDM wyprofilowali także krawężniki przy wyjeździe z przystanku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Zintegrowany transport

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Jakub Rösler 19 kwietnia 2024

W Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino

Zintegrowany transport

Kto wyremontuje torowisko na poznańskim Moście Dworcowym?

Zintegrowany transport

Poznań: Wiemy z czego wynika problem Gamm na PST

Zintegrowany transport

Opcja na Gammy i używane tramwaje z Bonn czyli priorytety MPK Poznań

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Zintegrowany transport

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Jakub Rösler 19 kwietnia 2024

W Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino

Zintegrowany transport

Kto wyremontuje torowisko na poznańskim Moście Dworcowym?

Zintegrowany transport

Poznań: Wiemy z czego wynika problem Gamm na PST

Zintegrowany transport

Opcja na Gammy i używane tramwaje z Bonn czyli priorytety MPK Poznań

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5