Poznańskie MPK będzie modernizować swoje tramwaje Tatra, które często się psują. Zawodzą układy hamulcowe, a przy okazji wymienione zostaną siedzenia, wykładziny i ściany wewnętrzne. Jesienią tego roku na ulicach stolicy Wielkopolski pojawią się także tramwaje Moderus Beta, czyli zmodernizowane przez Modertrans 105N.
Moderrtrans wyremontuje 10 tramwajów Tatra - w tym roku jednak tylko 5 sztuk. Wcześniej pojawiały się informacje, że firma zakupiła w Czechach kilka nieczynnych Tatr, aby rozebrać je na części. Jednak spółka informuje, że była taka propozycja, jednak południowi sąsiedzi chcieli zbyt dużo pieniędzy. - Poczekamy, może obniżą cenę - mówi "Gazecie Wyborczej" Jan Firlik, dyrektor ds. tramwajowych w poznańskim MPK.

* Grafika: Modertans.
Moderusów Alfa Poznań ma 18. Teraz przyszła pora na Moderusy Beta. "Te tramwaje będą miały najnowocześniejsze napędy i nowe, ciche wózki. Wagony zostaną sczepione niskopodłogowym łącznikiem, w którym znajdą się drzwi. Dzięki temu starsi i niepełnosprawni pasażerowie nie będą mieli problemu z wsiadaniem i wysiadaniem. Tam też znajdą się dwa miejsca dla inwalidów. Moderusy Beta będą mieć 28 metrów długości, pomieszczą ok. 216 pasażerów (w tym 40 na miejscach siedzących), zostaną wyposażone w kamery monitoringu. - W okolicach września na ulice wyjedzie około czterech Moderusów Beta - zapowiada Jan Firlik. - Właśnie ustalamy ich cenę i ostatnie szczegóły techniczne modernizacji - dodaje. Przerobienie wagonów 105N na Moderusy Alfa kosztowało 1,3-1,9 mln zł" - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Więcej