Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Poznań City Center: Rusza budowa dróg

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TriGranit

Podziel się ze znajomymi:

Nowe skrzyżowanie, prawie 2,5 km nowych dróg,  przejście podziemne, ścieżki rowerowe, nowy przystanek tramwajowy  - tak już jesienią przyszłego roku  mają wyglądać okolice powstającego w Poznaniu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego.  Inwestor, węgierska firma TriGranit Development Corporation, zaprezentował swoją wizję tej części miasta na nowych wizualizacjach.

Prace związane z budową dróg wokół ZCK już się rozpoczęły. W miniony  wtorek rozpoczęto je od  wygrodzenia terenu na Wolnych Torach, gdzie będą prowadzone roboty drogowe. Przystąpiono także do przekładania kabli i prac związanych z podziemną infrastrukturą i instalacjami. Na razie pierwsze prace prowadzone są poza obszarem, który powodowałby utrudnienia w ruchu aut czy tramwajów. Najwcześniej pierwszych ograniczeń w ruchu należy spodziewać się w połowie grudnia, a już na dobre  na początku stycznia 2013 r. Inwestor tej części robót, Zarząd Dróg Miejskich z odpowiednim wyprzedzeniem, po uzgodnieniu z wykonawcą robót drogowych (Konsorcjum firm wynajętych przez TriGranit) będzie informował o wprowadzanych tymczasowo ograniczeniach i zmianach w organizacji ruchu.

Okresowo ruch Mostem Dworcowym będzie odbywał się tylko jedną stroną. Przewiduje się także okresowe wprowadzenie ruchu wahadłowego dla tramwajów. Roboty są tak zaplanowane, aby w jak najmniejszym stopniu zdezorganizować ruch, choć pewnych utrudnień, przy takiej skali prac nie da się wyeliminować. Po ich zakończeniu mieszkańcy Poznania i przyjezdni zyskają bardziej drożną niż teraz (dwa pasy na wprost i trzeci skręt w lewo) drogę na odcinku Most Dworcowy ulica Przemysłowa/Towarowa, nowe, szerokie  skrzyżowanie, przejście podziemne dla pieszych i  rowerzystów oraz ścieżki rowerowe, nowy przystanek tramwajowy skomunikowany z przejściem podziemnym schodami i windą (z tego powodu trzeba będzie przebudować ulicę Matyi i podnieść teren o 1,5 metra), przedłużoną w głąb Wolnych Torów ulicę Jakuba Wujka umożliwiającą wjazd od strony Wildy i ulicy Hetmańskiej, drogi wewnętrzne umożliwiające dojazd do nowego dworca PKS, do centrum handlowego Poznań City Center i na nowy trzykondygnacyjny  parking. W ramach realizowanego z rozmachem projektu planowana jest też budowa specjalnego parkingu dla rowerzystów.

Do końca roku Inwestor zamierza doprowadzić budowę do stanu surowego otwartego.  Całe Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, obejmujące zbudowany już i oddany do użytku w maju br. dworzec kolejowy PKP, wznoszony obecnie nowy dworzec autobusowy PKS na 19 stanowisk, centrum handlowe Poznań City Center z 250 sklepami i trzypoziomowy  parking samochodowy na 1500 aut ma być oddane do użytku w IV kwartale 2013 roku.

Poniższe zdjęcia to materiały robocze TriGranit. Są one wykorzystywane przez inwestora przy projektowaniu nowego układu drogowego wokół Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Wizualizacje nie odzwierciedlają idealnie tego, co będzie w praktyce realizowane. Oddają ideę realizowanej koncepcji. Inwestor zastrzega sobie prawo dokonywania zmian i korekt w projekcie wykonawczym na każdym etapie realizacji inwestycji.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po otwarciu zebry w Poznaniu: Czekamy na więcej

Zintegrowany transport

Po otwarciu zebry w Poznaniu: Czekamy na więcej

Justyna Urbaniak, Transport Publiczny 17 listopada 2015

Zebra w Poznaniu w końcu otwarta

Zintegrowany transport

Zebra w Poznaniu w końcu otwarta

Justyna Urbaniak, Transport Publiczny 09 listopada 2015

Poznań City Center: Zamknięte do odwołania

Infrastruktura

Poznań City Center: Zamknięte do odwołania

Gazeta Wyborcza 29 kwietnia 2014

PKP SA: Dworzec kolejowy Poznań Główny jest bezpieczny

Infrastruktura

PKP SA: Dworzec kolejowy Poznań Główny jest bezpieczny

ak,Rynek Kolejowy/ PKP SA/Gazeta Wyborcza 30 kwietnia 2014

Poznań City Center: Galeria otwarta. Nie ma zagrożenia?

Infrastruktura

Poznań City Center: Galeria otwarta. Nie ma zagrożenia?

TVN24/Gazeta Wyborcza/ak, Rynek Kolejowy 08 maja 2014

Zobacz również:

Po otwarciu zebry w Poznaniu: Czekamy na więcej

Zintegrowany transport

Po otwarciu zebry w Poznaniu: Czekamy na więcej

Justyna Urbaniak, Transport Publiczny 17 listopada 2015

Zebra w Poznaniu w końcu otwarta

Zintegrowany transport

Zebra w Poznaniu w końcu otwarta

Justyna Urbaniak, Transport Publiczny 09 listopada 2015

Poznań City Center: Zamknięte do odwołania

Infrastruktura

Poznań City Center: Zamknięte do odwołania

Gazeta Wyborcza 29 kwietnia 2014

PKP SA: Dworzec kolejowy Poznań Główny jest bezpieczny

Infrastruktura

PKP SA: Dworzec kolejowy Poznań Główny jest bezpieczny

ak,Rynek Kolejowy/ PKP SA/Gazeta Wyborcza 30 kwietnia 2014

Poznań City Center: Galeria otwarta. Nie ma zagrożenia?

Infrastruktura

Poznań City Center: Galeria otwarta. Nie ma zagrożenia?

TVN24/Gazeta Wyborcza/ak, Rynek Kolejowy 08 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5