PLK zapowiada, że 5 maja wrócą pociągi na trasę Wargowo – Oborniki Wielkopolskie. Zakończyła się część prac przy torach i moście nad Wartą, a rozpoczyna się następny etap: na odcinku Oborniki Wlkp. – Piła.
Na szlaku między Wargowem a Obornikami Wlkp. budowany jest nowy, oczekiwany przez mieszkańców, przystanek w Bogdanowie. Na peronach dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonej mobilności będą m.in. wiaty, ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne.
Na przystanku Oborniki Miasto oraz stacjach Oborniki Wlkp. i Chodzież postępuje przebudowa peronów. Będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Zakończono już prace torowe szlaku między Wargowem a Obornikami Wlkp. Roboty są jeszcze przy odwodnieniu i remoncie oraz budowie przepustów pod torami. Wzmocnione zostały konstrukcje zabytkowego mostu na Warcie. Skorodowane elementy wymieniono na nowe. Obiekt został zabezpieczony powłoką antykorozyjną. Remontowane są dwa wiadukty kolejowe w Bogdanowie.
Od 5 maja do 1 września 2018 r. – w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu inwestycji, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Oborniki Wlkp. – Piła Główna. Wykonawca będzie prowadził wymianę torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą przejazdy kolejowo-drogowe i zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pasażerowie składów dalekobieżnych nadal pojadą przez Krzyż lub Stargard.
Projekt Poznań – Piła to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego.
Obejmuje m.in. modernizację 134 km torów i budowę 4 nowych przystanków Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Nie obejmuje jednak
budowy drugiego toru.