PKP Intercity przygotowuje rozbudowę usług świadczonych w ramach pierwszej klasy w pociągach Express InterCity Premium. Prawdopodobnie pasażerowie tych przedziałów uzyskają w cenie biletu posiłek.
W grudniu wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów, w ramach którego rozszerzy się siatka połączeń Express InterCity Premium. Obok Bielska-Białej, Rzeszowa i Gliwic, docelowo w kolejnych korektach rozkładu jazdy (lub w kolejnych latach) pociągi EIP mają docierać również do Jeleniej Góry i Kołobrzegu. Rozbudowie ma ulec nie tylko siatka połączeń Pendolino. Zmiany szykują się w usługach świadczonych w ramach m.in. pierwszej klasy tych połączeń, gdzie pasażerowie mieliby otrzymać posiłek w cenie biletu. Niewykluczone, że równocześnie wzrosną ceny biletów na 1 klasę EIP. Przewoźnik nie potwierdza tych informacji. – Będziemy zmieniać serwis w pierwszej klasie EIP. Więcej szczegółów podamy w listopadzie – powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Przewoźnik planuje ofensywę na krótkich odcinkach objętych siatką połączeń TLK i InterCity. Najważniejszą zmianą w tej kwestii ma być atrakcyjniejszy cennik właśnie na stosunkowo krótkich odcinkach, po których kursują wspomniane połączenia. Do naszej redakcji zaczęły również docierać informacje o planowanej zmianie formuły naliczania cen w TLK/IC. Mianowicie bilety na przejazdy pociągami w tak zwanym segmencie ekonomicznym miałyby być droższe od piątku do niedzieli a tańsze – w pozostałe dni.
– Na bieżąco obserwujemy przepływy pasażerów i dostosowujemy naszą ofertę do potencjału (np. wprowadzenie Happy Hours czy wszystkie bilety po 49 zł w kierunku do/z Katowic). Dziś możemy powiedzieć, że pracujemy nad podniesieniem standardu i oferty w klasie 1 pociągów EIP. Nie mamy natomiast w planach zmian cen w weekendowych TLK. Na pewno od nowego rozkładu uatrakcyjnimy cennik na krótkich odcinkach, ponieważ chcemy przyciągnąć nowych pasażerów, nie tylko osoby podróżujące np. z Krakowa do Wrocławia – powiedziała Beata Czemerajda.
Zmiany już objęły natomiast Bilet Warszawski. Na stronie przewoźnika pojawiło się ogłoszenie o wycofaniu go z oferty. W rzeczywistości zmiany objęły jedynie okres honorowania biletów i cennik biletu miejskiego. Bilet warszawski IC uprawnia teraz do jednorazowego przejazdu pociągiem TLK, IC, zgodnie ze wskazaniami, a ponadto bilet ważny na przejazd w relacji „z” Warszawy – jest honorowany w pojazdach komunikacji miejskiej ZTM w Strefie 1 ZTM przez 75 minut od godziny wskazanej przez podróżnego, przy czym przejazdy komunikacją miejską mogą być zrealizowane najwcześniej na 12 godzin licząc od godziny wyjazdu pociągu, wskazanej na bilecie; „do” Warszawy – jest honorowany w pojazdach komunikacji miejskiej ZTM w Strefie 1 ZTM przez 75 minut od godziny wskazanej przez podróżnego, przy czym przejazdy komunikacją miejską powinny być zrealizowane przed upływem 12 godzin licząc od godziny przyjazdu pociągu, wskazanej na bilecie.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
