Partnerzy serwisu:
Pasażer

Poseł interweniuje w sprawie połączeń PKP IC do Bydgoszczy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Poseł interweniuje w sprawie połączeń PKP IC do Bydgoszczy
– Nie jestem usatysfakcjonowany brakiem Pendolino dla Bydgoszczy. Zmiany zapowiedziane w zakresie odnowienia taboru w roku 2015 uważam za pozytywne. Zamierzam w tym względzie trzymać rękę na pulsie – komentuje poseł Piotr Król informacje, które uzyskał z PKP Intercity, dotyczące kursowania w przyszłym roku pociągów tego przewoźnika do Bydgoszczy.

Bydgoszcz będzie jednym z najbardziej pokrzywdzonych polskich ośrodków w związku z uruchomieniem Pendolino. Zlikwidowane mają być trzy pociągi EIC kursujące obecnie z Warszawy do Trójmiasta przez Bydgoszcz („Kaszub”, „Neptun” i „Artus”), jednocześnie pociągi Pendolino kursujące z Warszawy do Trójmiasta ominą Bydgoszcz (wszystkie kursować będą przez Iławę). W zamian, w nowym rozkładzie ma zostać uruchomiony pociąg TLK „Kujawiak” w relacji Terespol – Warszawa – Bydgoszcz – Piła, kursujący pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą w podobnych godzinach co EIC „Kaszub”. „Kujawiak” będzie zestawiony z jednostek ED74. Kursować ma nie przez Toruń, lecz przez Inowrocław i magistralę węglową, a czas przejazdu z Warszawy do Bydgoszczy (2 godz. 55 min) będzie bardzo atrakcyjny.

Bydgoski poseł Piotr Król (PiS) jest jednak zaniepokojony faktem, iż Bydgoszcz ominą Pendolino, dlatego też zapytał władze PKP IC, jakie spółka ma plany poprawy oferty dojazdu do tego miasta. Przedstawiamy fragmenty odpowiedzi, jaką otrzymał.

Największy proces inwestycyjny w historii

Beata Czemerajda z PKP IC odpowiedziała posłowi Królowi, że PKP IC „jest w trakcie największego w swojej historii programu modernizacji taboru”, o wartości ok. 5,6 mld zł brutto, a do 2015 r. 70% taboru PKP IC będą stanowiły nowe albo zmodernizowane składy. Dzięki realizowanym zakupom, a także inwestycjom prowadzonym przez PKP PLK, poprawi się komfort i czas podróży między największymi miastami. Pasażerowie otrzymają usługę na europejskim poziomie – napisała Beata Czemerajda.

Zakup 20 pociągów Pendolino, jak zwróciła uwagę Czemerajda, jest tylko jednym z elementów strategii taborowej spółki. – Chociaż skład Pendolino nie będzie dojeżdżał do Bydgoszczy, dla mieszkańców tego miasta PKP Intercity przygotowało również projekty taborowe zapewniające możliwość korzystania z nowoczesnych, bezpiecznych i komfortowych pociągów. Pierwszy z nich to zakup 25 nowoczesnych wagonów, dedykowanych trasie Wrocław – Poznań – Inowrocław – Bydgoszcz – Tczew – Gdynia,  zostanie w całości zrealizowany do końca tego roku. Już dziś pierwsze nowe wagony z puli zamówionych 25 służą pasażerom podróżującym do i z Bydgoszczy – napisała Beata Czemerajda.

Niewiele ponad 6 godzin z Wrocławia do Gdyni

Nowe wagony kursują obecnie w pociągu TLK „Mieszko” relacji Wrocław – Gdynia. – Koszt zakupu wagonów to 176 mln zł. Dodatkowo, na plus należy zaliczyć działania zarządcy infrastruktury, który również modernizuje linię. Dzięki temu, w przyszłości czas podróży na całej trasie skróci się o 186 minut – zwróciło uwagę PKP IC w odpowiedzi na pytania posła. Jak już informowaliśmy, z projektu nowego rozkładu (2014/15), do którego dotarł „Rynek Kolejowy”, czas przejazdu „Mieszka” z Wrocławia do Gdyni wynosi tylko 6 godz. 12 min.

Drugim dużym projektem inwestycyjnym dedykowanym m.in. Bydgoszczy jest, jak zauważa PKP IC, zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych od polsko-szwajcarskiego konsorcjum Stadler-Newag. – Jego wartość to przeszło 1,6 mld zł brutto, z czego wartość dofinansowania z UE to ponad 670 mln zł. Każdy z pociągów będzie oferować 360 miejsc. Składy będą mogły poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Pociągi połączą Bydgoszcz m. in. z Toruniem, Kutnem, Warszawą, Gdynią, Łodzią, Częstochową i Katowicami. Pasażerowie będą mogli z nich skorzystać już w rozkładzie jazdy 2015/16 r. – poinformowała Beata Czemerajda.

Będzie cykliczny rozkład na trasie do Bydgoszczy?

Przedstawicielka PKP IC zauważyła też, że spółka planuje również „zmiany w siatce połączeń w rozkładzie jazdy, jaki wejdzie w życie w grudniu”. – Ogólna liczba pociągów, do większych miast w Polsce, zasadniczo się nie zmieni. Siatka połączeń zostanie dostosowana do potrzeb pasażerów oraz możliwości i przepustowości tras – zwróciła uwagę Beata Czemerajda.

„RK” informował już, że w nowym rozkładzie PKP IC planuje utworzyć cykliczny rozkład na trasie z Warszawy do Bydgoszczy. W popołudniowym szczycie pociągi mają odjeżdżać co 60 min – o 14.00, 15.00, 16.00, 17.00 (ostatni dzienny pociąg TLK do Bydgoszczy odjedzie do 19.05). Tę zmianę można traktować jako formę „rekompensaty” za zlikwidowanie pociągów EIC łączących Warszawę z Trójmiastem trasą przez Bydgoszcz.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5