NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Poseł Adamczyk interweniuje ws. Matejki

| wu, Rynek Kolejowy 11.12.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-12-11 16:01:18 Autor: Pawlak
---.centertel.pl
Niech interweniuje w Przewozach Regionalnych
2014-12-11 16:14:46 Autor: ---
---.dynamic.chello.pl
"Tak jest np. Matejką, uruchamianą przez Przewozy Regionalne" - A ta Matejka to była żoną Mickiewicza? :D
2014-12-11 16:15:12 Autor: fixall
---.181.88.158
No ale niestety jest alternatywa dla droższych pociągów. Nazywa się Polski Bus.
2014-12-11 16:35:10 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@ ---:

Tak, oczywiście. Przecież każdy wie, że Matejka był kobietą. O!
2014-12-11 16:45:56 Autor: z torow plk
---.icpnet.pl
A co ? Kilometrowka sie nie zwróci ?
2014-12-11 16:47:11 Autor: Głos z USA
---.56.13.12
Dziady kalwaryjskich powinny siedzieć w domu. Pendolino jest dla Kulczykow.
2014-12-11 17:27:56 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PiSu boję się jak diabeł (dosłownie - w końcu zdeklarowany ateista) święconej wody, ale ma chłop całkowitą rację. Chamskie i bogate buce z wielkich miast dostają nową - ZUPEŁNIE ZBYTECZNĄ! - zabawkę, a dzieje się to kosztem nas, ludzi z prowincji, którzy nie zasługują na uwagę elyty z pjedystału, prawda?

I naprawdę wywalenie "Matejki" jest tu najmniejszym problemem - zdecydowanie większym jest rozwalanie przez PKP PLK ruchu dowozowego/odwozowego do/z pracy i szkoły w godzinach szczytu na liniach, gdzie pojadą Pendo-Padło. Tak - war(w)szawska elyta z pjedystału będzie się zabawiać w KaDuPę, a dla nas zostanie dłuższe czekanie i dłuższe czasy przejazdu.
2014-12-11 17:44:54 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Bez likwidacji PKP IC nie ma mowy o postępie na polskiej kolei!
2014-12-11 17:49:56 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Pawlak
"Niech interweniuje w Przewozach Regionalnych "

Nie w PR tylko PLK:
http://www.przewozyregionalne.pl/node/17634
Z uwagi na dużą liczbę pociągów pasażerskich (Pendolino i innych) zarządca infrastruktury zaproponował nam bardzo nieatrakcyjne godziny kursowania pociągu IR „Matejko
2014-12-11 17:55:12 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Zetes

tu raczej nie o likwidację chodzi tylko o rezygnację z patologii w postaci dotowania przewozów dalekobieżnych tak wysoką kwotą.
Dotowane powinny być tylko połączenia regionalne (w tym przyspieszone).

Natomiast jedyną formą wsparcie kolei dalekobieżnej może być obniżanie stawek dostępu (czyli wspieranie PLK bezpośrednio a nie na dookoła: najpierw kasa z podatków do przewoźnika, potem dopiero od przewoźnika do PLK. Ten proceder należy maksymalnie zminimalizować - gdyż im więcej pośredników w przekazywaniu środków finansowych tym większe koszty obsługi i strata "na lepkich rączkach". Im prościej tym sprawniej im taniej.)
Dodatkowo dotowanie przewozów dalekobieżnych blokuje rozwój rynku.

Trzeba też zmiany zasad ustalania stawek PLK - tam gdzie nie ma problemów z przepustowością - PLK powinna otwarcie podawac koszty utrzymania danej linii kolejowej i samorząd by dokładał właśnie tyle - w zamian dowolna ilość połączeń pasażerskich bez dodatkowych opłat (możliwe dopłaty za korzystanie z cięższego składu niż EZT/SZT lub wydłużenie czasu otwarcia linii kolejowej)
2014-12-11 18:01:30 Autor: khamul
---.176-107-169.citysat.com.pl
w PR, w PR
"nieatrakcyjne godziny kursowania" oznaczają jazdę między Pendo a TLKą do Wawy (z słabym czasem przejazdu, po coś puścić trzeba) i powrot 20min po TLK z Wawy, zwłaszcza to drugie boli PR bo dłużej(120km/h) i gorsza jakość (malboro jadą do WLKP na regio pracować).
Jakby byli w stanie wystawić cos co będzie konkurować czymś więcej niż ceną to by jeździli, no ale czeskim traktorem ze starym skłądem na haku 100% frekwencji zeby cokolwiek zarobic nie zbierzesz jak cos innego jedzie w podobnych godzinach.
PRom żeby pojechały trzeba godziny z przodu i z tyłu bez konkurencyjnego pociągu, to by było ustawianie rozkładu pod nich podpadające pod UOKiK
2014-12-11 18:07:07 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post G o r a l:
"PiSu boję się jak diabeł (dosłownie - w końcu zdeklarowany ateista) święconej wody, ale ma chłop całkowitą rację. Chamskie i bogate buce z wielkich miast dostają nową - ZUPEŁNIE ZBYTECZNĄ! - zabawkę, a dzieje się to kosztem nas, ludzi z prowincji, którzy nie zasługują na uwagę elyty z pjedystału, prawda?

I naprawdę wywalenie "Matejki" jest tu najmniejszym problemem - zdecydowanie większym jest rozwalanie przez PKP PLK ruchu dowozowego/odwozowego do/z pracy i szkoły w godzinach szczytu na liniach, gdzie pojadą Pendo-Padło. Tak - war(w)szawska elyta z pjedystału będzie się zabawiać w KaDuPę, a dla nas zostanie dłuższe czekanie i dłuższe czasy przejazdu."
PIS i PO mają jedną wspólną cechę, za którą te 2 partię wręcz "nie trawię"- mają fatalnych "szefów", przy czym jasne, że w przypadku PO chodzi głównie o poprzedniego "szefa"... Co do Pendolino, to ja od początku obstawiałem za Railjetami lub Husarzami+wagony. Niestety, to polityka zadecydowała o zakupie ED250, a nie ekonomia.
Linia Warszawa-Łódź leży, Kraków-Katowice to już wogóle dramat a tak, jak zauważyłeś niektórzy dostają "zabawkę" i masz rację, że dzieje się to kosztem ludzi z prowincji.
A tak prywatnie, miałeś kiedyś jakąkolwiek sympatię do PIC-u(pytam z ciekawości i oczywiście mam na myśli cały okres od 2001 roku)?
2014-12-11 18:27:46 Autor: et21
---.dynamic.gprs.plus.pl
@khamul

Weź nie troluj. Znasz przynajmniej te godziny? To podaj. Bo jeżeli PLK zaproponowało w jedną o 12, a z powrotem o 23 to nie ma znaczenia czy jest gdzieś w pobliżu Pseudolino czy TLK. Wagony będzie trzeba, to się znajdą, choćby z PICu, i lepsze niż w TLK, w końcu w EIC to po 3 pudła puszczają. PRy to przynajmniej umieją bilety sprzedawać i w jakichś rozsądnych cenach, a nie do końca świata stronę tuszować. A ten czeski traktor to i tak jest technologicznie o lata świetlne lepszy nawet od trumny PICu (EP09 z rozruchem oporowym hehe), a jak będzie trzeba to będą umieli Alstoma albo Siemensa wypożyczyć. A frekwencję to oni muszą sobie jak zapewnić, bo im na ten pociąg, w przeciwieństwie do PICu, nikt 99% dotacji nie daje.
2014-12-11 18:29:10 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Przemek IC

Przed 1 grudnia 2008 (pewnie dobrze wiesz, czemu podaję właśnie tę datę) nie wojowałem z IC, po prostu nie jeździłem, bo to nie był ten pułap cenowy. W sumie kiedyś to nawet korzystałem dość często z kas ICu, bo ówcześnie tylko w nich były terminale kartowe, PR wprowadziło je zdecydowanie później. Ale od pamiętnej daty 1.12.2008 r. prowadzę prywatną wojenkę, kto mnie zna, ten wie do jakiego stopnia jestem zdeklarowanym hejterem PKP IC (być może i najbardziej ortodoksyjnym w tej kwestii w skali całej Polski, he, he, he...).

A pamiętam "dawne czasy" sprzed podziału eks-PKP, gdy moim marzeniem było przejechanie się - kiedyś wszak naprawdę na wysokim poziomie - "Wawelem" choć na krótkim odcinku (wtedy byłoby mnie stać faktycznie na mały kawałek). I nigdy nie pojechałem. Do dzisiaj się śmieję, że kiedyś byłem mały i marzyłem o jeździe "Waflem", a potem na szczęście szybko z tego wyrosłem ;)
2014-12-11 18:29:46 Autor: Pawlak
---.centertel.pl
@kflik
Dla kogo nieatrakcyjne ? Dla PRow czy pasazerow ? Bo skoro takie tanie to by sie klienci znalezli rozumiem. Glowny argument to cena jak widze.
2014-12-11 18:30:38 Autor: Pracownia
---.opera-mini.net
Matejko jest potrzebnym pociągiem, słuszna interwencja!
2014-12-11 18:37:15 Autor: et21
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zresztą, mądrzejsi ode mnie już dawno to wymyślili:

http://www.tokfm.pl/blogi/reset/2014/12/po_co_nam_kolej/1
2014-12-11 18:39:23 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Powoli, po cichu zlikwiduje się wszystkie pociągi. Prócz Pendo rzecz jasna.
Tory na nieużywanych liniach (czyli wszystkich prócz tych pod Pendo) po cichu się rozbierze i sprzeda na złom, podobnie jak trakcję. I same zyski będą. W dodatku nie trza będzie dokładać do nierentownych połączeń ani remontować rozpadających się szlaków.
I premie można będzie sobie przydzielić, order przypiąć, rękę uścisnąć. I goździka w drugą....
2014-12-11 18:53:13 Autor:
---.114.55.204
Nie jestem za PiS als jak daja w tej kwesti rade to sie zastanowie
2014-12-11 19:06:52 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Pawlak

to nie jest az takie proste bo jednk tych chetnych musi byc troche.
Pociagi TLK maja zblizona cene (co prawda w przypadku np. kilkuososbowych grup bez prawa do ulg ustawowych iR staje sie juz wyraznie tansze) i tez sa takie po CMK np. 5 rano...

Tez chcialbym sie dowiedziec jakie to sa te nieatrakcyjne godziny....
2014-12-11 19:08:44 Autor: pytanko
---.play-internet.pl
Jaka ma byc przepustowość CMK w nowym rj, że jednego pociągu (pary) nie idzie zmieścić?

Pozdrawiam
2014-12-11 19:38:43 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moze i CMK jest droga -ale ja podejrzewam, ze za duzo napchali na L8
2014-12-11 20:12:27 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Samorządowe PR-y zlikwidowały pociąg, a on będzie interweniował w MIiR oraz PKP SA... Zwyczajny populista nie mający pojęcia o funkcjonowaniu kolei.
2014-12-11 20:30:31 Autor: uważny obserwator
---.dynamic.mm.pl
Pan poseł:
"Jak dodaje, to przykład „marginalizacji i prowincjonalizacji”, fundowanej przez obecną władzę."

Tymczasem w mateczniku partii światłego prezesa, na Podkarpaciu, gdzie PiS rządzi samodzielnie, d nowego roku ichni marszałek likwiduje połowę pociągów na odcinku Przeworsk - Stalowa Wola a Horyniec ogranicza do jednej pary w piątki i niedziele.

Piękna próbka przyszłych rządów.
2014-12-11 20:43:44 Autor: M.Sz.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla zainteresowanych godziny które zaproponowała PLK na nowy RJ:
z Krakowa o 9:44
z Warszawy o 13:30 albo 19:25
2014-12-11 21:10:03 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@M.Sz.

może i lepiej niż iR Piast na Katowice - Warszawa (w obie strony koło południa zaczyna odcinek "cmkowy".

a jaki czas przejazdu? (bez przepuszczania wszystkiego po drodze a przejazd jak rozumiem CMK?)

Przy czym powrót z Warszawy 19:25 byłby 10min po jadacym po CMK TLK.
Byłoby zupełną głupotą robić pociągi tuż obok siebie - więc zostaje co najwyżej 13:30. Wtedy faktycznie wypełniłby dziurę (bo obecnie jest 11:35 a potem dopiero 14:35)
(Oczywiście zakładamy, że jadąc 9:44 udałoby się wrócić skład 13:30.)

Natomiast 9:44 z Krakowa jest tak średnio bo 10:44 jest inny "tańszy" pociąg tzn TLK po CMK (do tego pewnie nieco szybszy - może nawet o 40minut, 10:03 jedzie EIP i na pewno iR straciłby sporo czasu na wyprzedzanie). To też kiepsko - optymalnie gdy tańśze pociągi rozłożone są bardziej równomiernie. Komercyjny iR miałby ciężko konkurować tak blisko dotowanego TLK.

Więc mój wniosek jest taki, że faktycznie te godziny były nieakceptowalne dla pociągu komercyjnego - właściwie dublowanie pociągów dotowanych TLK też jadących po CMK.
2014-12-11 21:13:28 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
na Katowice - Wrocław iR Piast jest właśnie lepiej wpisany pomiędzy tańsze pociągi (bez dublowania).
z Katowic: 4:37(TLK Chopin), 9:09 (TLK), 12:27 (iR), 17:26 (TLK)
powroty:
9:15 TLK, 11:45 iR, 19:00 TLK

nie ma przypadków odjazdu dwóch pociągów w odstępie 10-60minut
2014-12-11 21:16:41 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Małopolanin

znamy już godziny (o ile są faktycznie poprawne)
więc interwencja w ministerstwie wydaje się uzasadniona.

Powinno być tak:

Wywalić1 parę pociągów TLK po CMK, w ich miejsce(!) dac interRegio.
Zaoszczędzone pockm niech PKP IC przeznaczy na uruchomienie swoich dotowanych pociągów w innym miejscu.

Taki wniosek jak najbardziej powinien iść do ministerstwa i PKP.
2014-12-11 21:23:37 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@et21

bardzo dobra riposta... ale gość może nie zrozumieć

dziękuję Tobie, że widzisz w PR-ach to, czego w PIC-u szukać ze świecą nie można - podejście do ludzi... takie życiowe, ludzkie
2014-12-11 21:29:38 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
a w ogóle dlaczego PKP IC uruchomiło sobie TLK w miejsce iR?

Przecież na taki rynek nie wejdzie nigdy _żaden_ przewoźnik.
Ktos sobie przez kilka lat uruchamia pociąg, wypracowuje pozycję rynkową, może nawet ponosi koszty promocji
zmaga z PLK i ciągłymi zmianami rozkładu,
a tu nagle BUUM - Twój pociąg musi zrobić miejsce TLK bo to służba publiczna. Mamy w nosie że przez lata to Ty uruchamiałeś połączenie o danej porze.
a jeśli chce zostać proszę bardzo - ale trochę go przesuniemy - czy odważysz się uruchamiać swój komercyjny pociąg tuż obok dotowanego?

Każdy komercyjny przewoźnik - poza jakimś bardzo majętnym (na poziomie Ryanaira;) by wymiękł i odpuścił.
2014-12-11 21:33:38 Autor: tellchar
---.adsl.inetia.pl
Zlikwidować trzeba PKP PLK S.A. i stworzyć rządową Generalną Dyrekcję Linii Kolejowych. To paranoja, żeby infrastrukturą kolejową zarządzała spółka akcyjna nastawiona na zysk, a infrastrukturą drogową zarządzała GDDKiA
2014-12-11 21:39:30 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@tellchar

w 100% się zgadzam.
2014-12-11 21:44:51 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@Kflik

źle myślisz
niech te TLK-i zostaną z Krakowa

spójrz na rozkład Kraków - Warszawa - Kraków z 16.12.2014

IR powinno jechać około 7:20 z Kraka (ca 20 min po EIC), bo wtedy ma sens dla uboższych mieszkańców miasta by dojechali do stolicy na jakąś normalną godzinę i niech Inter Ciota mija to nawet na CMK

zauważ, że rano masz albo same drogie EIC lub EIP,
albo Jadwigę, która wali do Lublina i każe się przesiadać w Radomiu
albo Sukiennice do Włoszczowy i czekanie godzinę na Skarbka

no bo sorry, ale 4:59 to żadna dobra oferta

powrót ze stolicy

proponuję po jakimś cudzie techniki PIC-u, nawet może to być 20 minut po

LUDZIE! Czy Wy nie widzicie, że na linii Wawa-Kraków pociągi są tak poustawiane, że jedyne tanie TLK-i są w godzinach do dupy, inne z przesiadkami w Radomiach, Włoszczowach albo Kielcach a w godzinach największego ruchu jest TYLKO miejsce dla biznesu:
1) w standardowych wagonach
2) w szybszej wersji tramwaju z drakońskim poziomem kar

Rozkłady ustala PLK-a i to ona rządzi tym burdelem,
To się nadaje do jakiegoś sądu antymonopolowego albo do Brukseli

jak Miśce i PLK przywalą karę ileś milionów EUR, to może przygłupy zmądrzeją?

a jakby był chociaż ten Matejko i to nawet na starych wagonach albo Bohunach ludzie by do niego wsiadali
2014-12-11 22:05:26 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@adam1234

gdyby jechał z Krakowa o 7 to by na pewno było lepiej ale zakładam, że "nie da się" dlatego tak nie zrobiono. Poza tym pewnie są naciski by w szczycie nie było takich pociągów...(co w pewnym stopniu można zrozumieć - choć ograniczenie powinno dotyczyć tylko dotowanych np. TLK, a nie komercyjnych iR)
2014-12-11 22:08:53 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Poza tym iR nie jest dla "uboższych"
- przecież kosztuje więcej niż Pendolino Ostrawa - Praga ;)

Choć fakt, jak ktoś ma zapłacić za przejazd 4 osób dorosłych (a nawet dwóch) do Warszawy i z powrotem to robi się z tego niezła kwota - 1200zł (600zł przy 2 osobach) a 1200zł wydać np. raz w miesiącu tylko to sądzę, że mało rodzin sobie pozwoli...
Więc takie iR jest dla każdej przeciętnej rodziny, a dla EICP tylko dla jadących w delegacji albo osób dobrze zarabiających gdy jadą sami ewentualnie dla standardowych singli.
2014-12-11 22:40:29 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Dlatego trzeba poruszyć niebo i ziemię, aby rozkład dla IR był lepszy niż zaproponowany - nie może być tak, że każe się ludziom jeździć o 5 rano, albo z przesiadkami po jakichś wsiach (wybaczcie za to słowo w Radomiu), albo tylko drogim produktem Inter Cioty

jeśli zarządca infry jest powiązany kapitałowo i osobowo z jedną ze spółek użytkujących, a druga jest traktowana jak zło konieczne to nadaje się to do KRYMINAŁU i zgłoszenia działań monopolizujących rynek

abstrah...ję już od kryminogennych działań Skarbu Państwa, który daje kasę na pociągi, których nie ma, likwiduje się, albo puszcza po wsiach, jak Hańczę - bez widocznego sensu (w tej krótkiej relacji, jak obecnie)

przykład Słowacji z brzegu:

od grudnia będzie tam na trasie Bratislava - Koszyce (długości 445 km) jeździć konkurent ZSSK o nazwie RegioJet (wszystkim nam znany)

i jakoś ich zarządca ZSR nie miał problemu aby na dość obładowanej trasie puścić ich 3 kursy,
przy czym ostatni ich kurs jest o 17:50 z Bratysławy,
zaraz po IC firmy ZSSK o 17:37
a przed szybkim regionalnym (również ZSSK) do Popradu


Pytanie - można tak zrobić? Można...

i kupując w Internecie bilet na 16.12.2014 na całą trasę do Koszyc
ten RegioJet kosztuje od 9 EUR za osobę dorosłą (miejsce w przedziale 6os)
a jak jedziesz w 5 osób dorosłych to płacisz 40 EUR za grupę

IC-ek ZSSK kosztuje 24 EUR, a na kartę senior railplus 16 EUR
2014-12-12 00:39:29 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
To może niech poseł powalczy o zwrot ED74 do PR albo o kasę na planowane turbosiódemki?
2014-12-12 06:31:09 Autor: Mar37
---.play-internet.pl
Proces zapełniania pendolpendolino trwa :) czas na wycinki połaczeń :) ehh
2014-12-12 06:52:55 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Mar37

Nie martw się, Polacy wcale nie są aż takimi naiwniakami, jak się PełO wydaje ;) A poza tym przed Pendo-Padło będzie bronił po prostu status ekonomiczny sporej części społeczeństwa - sukcesu ta pomyłka ewolucji nie odniesie.

Nawet jeżeli takowy sukces z wielką pompą odtrąbią władze, to rzeczywistość w dłuższej perspektywie i poza szczytami przewozowymi będzie zdecydowanie bardziej szara, he, he, he...
2014-12-12 07:31:42 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Przecież IR Matejko to był pociąg komercyjny, więc to decyzja PR czy chcą go uruchamiać czy nie. Logiczne, że w związku ze startem Pendolino CMK będzie mocno obciążona, do tego dochodzi kilka TLK na dobę, a IR Matejko mogłoby jechać max 120 km/h bo cóż innego niż kibel mogłyby PR wystawić? Ciężko pewnie było to coś upchnąć...

P.S. Matejko była kobietą.
2014-12-12 08:25:29 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@Gierek

Tu się nie zgadzam do końca
ruch na CMK nie jest aż tak wielki, aby nie można było puścić Matejki zaraz po jakimś EIP, najwyżej ta różnica prędkości spowoduje, że w szczycie popołudniowym dłużej by stał w Opocznie czy Włoszczowie

w Europie są linie kolejowe o większej ilości pociągów na dobę niz CMK i to wszystko działa jak należy, tylko u nas dla prestiżu i biznesu musi być po pół godziny luzu w każą stronę
2014-12-12 08:25:55 Autor: FH
---.158.221.193
Nie jest to końca to decyzja PR, jest to wszystko sterowane z góry a PR grzecznie spełniają polecenia bankomatów, bo nowemu produktowi Pendolino nie można wchodzić w drogę.
2014-12-12 08:27:04 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
Cena biletu na WC-Krk:

IR Matejko, dzisiaj: 53,90, odjazd 16.34
Na poniedziałek:
EIC, 121,50, 16.30
EIP, 135,00, 17.35
TLK, 54,00, 19.15

To się nazywa kształtowanie oferty...
2014-12-12 08:31:22 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Są tez bezpośrednie TLK przez Radom a mimo to wiele osób kupuje bilety na PB za 45-48zl który nie jest od nich szybszy. Według mnie zamiast tych TLK oraz zamiast dotowanych pociagow na CMK powinny przez Kielce jeździć przyspieszone co ok 2h.

Natomiast komercyjny IR może być na CMK ale
@Gierek
Przecież to nie jest tak ze PLK pozwala uruchomić komercyjny pociąg wtedy kiedy chce przewoźnik. Gdyby tak było to miejsce ok 7 rano by się znalazło. Albo ok 8 albo 6. Nie tuż przed dotowanych TLK który go prawie dogoni. Ciężko konkurować z dotowanych pociągiem.

Być może Matejko mógłby jechać jako Regio na odcinku Krakow Miechow?
2014-12-12 08:33:20 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Poza tym TLK nie jest alternatywą bo jest jednak droższy od IR. Nawet zniżki dla grup w nim nie ma. Albo nauczycieli - w IR jest.
2014-12-12 08:36:27 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
@et21
I ten Matejko jest jeszcze transzy np dla 2 osób dorosłych ma jest zniżka dla małych grup. Samo 54zl to nie jest tak mało tyle kosztuje pendolino w Czechach
2014-12-12 08:54:21 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Niestety, PR nie może za bardzo podskakiwać, bo na duże długi wobec PLK-i
o czym każdy wie,

ale już o przyczynach tych długów nikt mówić nie chce i trochę nawet się dziwię tu Wam, że siedzicie cicho

któryś raz podam link: http://www.zbs.net.pl/zbs74.pdf tam jest wiele napisane
ponadto co z refundacją dla PR-ów za pociągi uruchamiane jeszcze pod szyldem PKP PR?
no i czemu prokuratura nie dobiera się do dupy marszałkom, którzy mając udziały w PR-ach uruchamiają swoje spółki, których koszty funkcjonowania rosną lawinowo, "eksperci" pokroju Stanisława Biegi zajmują się układaniem niedorzecznego rozkładu a potem i tak trzeba ratować sytuację prosząc PR-y o pomoc
2014-12-12 09:04:05 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
Oj chłopcy...

...To mo(r)dernzacja E30 i puszczenie IC z Krakowa do Wrocławia przez Miechów i "Proteze", a także oczywiście EIP Pendolino, w ogóle ilość i ich prędkość, jak i wagonowych, zwykłych EIC znacznie pogoryszyły przepustowość odcnika Kraków - Kozłów. Już zwykłe REGIO na tym odcinku ledwo co się mieszą, a plany rozbudowy SKA i KMP Rębilasa są potęzne... Będzie ciasno i coraz ciaśniej. Dalej, na CMK nie lepiej. Nie bardzo jest gdzie wyprzedzać, a nawet jeśli już, to taki IR "matejko" stał by za długo. To nieatrakcyjne. Trzeba wybitnego eksperta od układania rozkładu w samej PLK. Nie jakiegoś tam specjalisty!

Oczywiście, że wszystkie IR i TLK powinny i chyba będą od grudnia, ale 2015 kuroswać z Krakowa do Warszawy tylko i wyłącznie przez Kielce. Do tego w takcie 2h. Chcesz jechać taniej, jedź dłużej, albo kup bilet wcześniej. Proste? Myślę, że tak. Do tego ostre promocje na linii nr 8. I tyle, a kto chce niech sobie jedzie PB.

W najbliższych dwóch, trzech latach CMK zostanie oczyszczona z IR i TLK. Co zostanie przemianowanie na IC, wzroście standard, ceny, no i zostaną puszczone w mniej atrakcyjnych godzinach.
2014-12-12 09:53:14 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Krakus_E30

IMHO: Przez Kielce NIE TLK - nie mają sensu.
Przyspieszone.

Jesli będą dotowane to też NIE iR. Przyspieszone.
Takie RE na wzór niemiecki (mają taryfę tą samą co wszystkie inne regionalne).

Co do przepustowości CMK to nie przesadzajmy, to musi być do opanowania, przecież w praktyce nie ma aż tylu pociągów (W większości przypadków na liniach typu KDP pociąg może być co 4minuty, tutaj jest wolniej a częśc pociągów słabsza, ale i tak nie przesadzajmy).

Podobno ma powstać szansa na wyprzedzanie w Miechowie co może poprawi sytuację?
2014-12-12 10:01:38 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Możliwość wyprzedzania jest również w Tunelu i Kozłowie
a po CMK we Włoszczowej, Opocznie, Imbramowicach i innych wsiach

nie dramatyzujmy

na szlakach europejskich obciążenie generowane przez pociągi jest większe niż na CMK i jakoś wszystko to dają radę upychać a u nas raptem 20 pociągów na dobę nie umieją?
2014-12-12 10:09:23 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wlasnie w Kozlowie 3 perony ( czy peron 2 nie mozna wygrodzic i niech smigaja icki) nawet Berlin ZOO mial 2perony.
2014-12-12 10:48:12 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
@Kflik:

Zgoda co do kategoari i dotowania. Przy czym lepsza lekka dotacja na linii nr 8 niż na CMK. No bo dotowanie TLK i IR na CMK to zbrodnia. Osobiście ciekawi mnie tempo ekspansji IC wobec TLK jako ich następców, wzrost cen, stopień dotacji. No zobaczymy. Pamiętajmy, że wszystkie nowe Darty i Flirty III dla PKP IC będą miały od razu kategorię IC.

Z resztą do grudnia 2017 TLK w ogóle wszystkie znikną ablo zmienią się na IC.

CMK owszem, rezerwy ma. No, ale takie czekanie w polu... bo ja wiem. Brak postępu na E30, brak "małego y" (olkuskiego) już od tej niedzieli odbija się na odc. E-65 (8) od Krakowa do Kozłowa. Być może właśnie dlatego wszystkie przyszłe IC i te powiedzmy RE wylecą z CMK i będę jechać tylko przez Kielce w równym takcie 2h. A na CMK pozostaną tylko EIC i EIP plus nonce, międzynarodowe? To jednak śpiew przysłości.

Czekamy na wieści od miekszańców Miechowa i Słomników. Bardzo uważnie będziemy w Krakowie śledzić jak się im dojeżdża i wraca(!) do/z pracy/szkoły przez najbliższe lata.
2014-12-12 12:35:02 Autor: Kflik
---.60.129.178
Dotacja mała czy duża - powinny być przyspieszone.

nie stać nas na dotowanie regionalnych i równolegle nie kompatybilnych z nimi TLK.
2014-12-12 14:48:46 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Ależ oczywiście, że gdyby od 2009 roku cały czas były posp, czy tam te TLK, IR a jak wiemy w przyszłości przyspieszone REGIOPlus czy IC w takcie 2h z Krakowa przez Kielce do Warszawy, nawet przez Dęblin, ale na dobrym taborze, cenie, promocji - to nikt by tam nic nie miał do EIP Pendolino czy wagonowych EIC, bo było by oczywiste, że tamte pociągi są dla CMK - gdzie też można wcześniej kupić bilet taniej.

A tak to się ludzi przyzwyczaiło do IR i TLK na CMK, wybudowano przystanki na tej linii i teraz się zbiera owoce takiego działania. Na świecie ludzie szybko przyzwyczajają się do luksusu, a w Polsce na dziadostwa :D.
2014-12-12 16:50:12 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Podsunę posłowi Adamczykowi jeszcze jeden niezły temat, jest szansa że szybciej załatwi sprawę, niż bijąc się ze ścianą PLK-i

otóż w regionie podkarpackim samorząd wojewódzki z PIS-u rządzący tym grajdołem zlikwidował sporą część pociągów regionalnych - może i tu poseł się wykaże?
2014-12-13 02:17:45 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat : „Obecne ceny, jak i brak alternatywy dla drogich pociągów to skandal i sytuacja nie do zaakceptowania dla mniej lub średnio zamożnego pasażera – komentuje Andrzej Adamczyk (PiS), wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. Jak dodaje, to przykład „marginalizacji i prowincjonalizacji”, fundowanej przez obecną władzę”.

Szkoda, że dla tego głąba z PiSuaru przykładem „marginalizacji i prowincjonalizacji”, fundowanej przez obecną władzę (wspólny PO-PISowy Numer) nie jest odcięcie od systemu połączeń dalekobieżnych całej sieci osadniczej Jędrzejów – KIELCE- tzw. Trójmiasto Świętokrzyskie- RADOM – Warka – Piaseczno na rzecz wiochy liczącej 10 tys. w której jego partyjny kumpel, Kurd...el z Darłowa wybudował zupełnie bezprzedmiotowy peron w szczerym polu, na linii stricte DEDYKOWANEJ z „efektem tunelu” wynoszącym 40 % długości terytorium Państwa Polskiego.

To jest dopiero skandal i sytuacja nie do zaakceptowania, ale z perspektywy wąskich horyzontów edukacji odbytej na Sorbonie Krzeszowickiej trudno dostrzec pewne oczywiste by się mogło wydawać rzeczy. Przekracza to zdolności intelektualne.



Cytat : „Adamczyk zapowiada, że w przyszłym tygodniu posłowie PISuaru złożą wniosek ws. zwołania nadzwyczajnego posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury, poświęconej wykluczeniu grupy pasażerów o niższych dochodach z możliwości swobodnego korzystania z połączeń kolejowych, jak również eliminacji pociągów spółki Przewozy Regionalne z siatki oferowanych połączeń.”

Szkoda tylko, że PISuary nie złożą wniosku ws. zwołania nadzwyczajnego posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury, poświęconej wykluczeniu grupy pasażerów z Całej Osi Osadniczej Kielce- Skarżysko- Radom, a więc obszarów o najniższych dochodach w kraju z możliwości swobodnego korzystania z połączeń kolejowych dalekobieżnych na naturalnym ciągu tranzytowym Kraków – Warszawa- jedynie zdolnym wygenerować REALNĄ ofertę dla tych ośrodków, jak również systematycznej eliminacji - począwszy od roku 2009 i odpalenia InterSraczy Morusia na specyficznie-alternatywnej w tym względzie linii CMK- pociągów pospiesznych OPM (ekonomicznych) z siatki oferowanych połączeń na podstawowej linii klasycznej NR 8 Kraków – Kielce- Radom- Warszawa.


Cytat : „Posłowie mają dociekać kto ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz grupy PKP jest odpowiedzialny za decyzję, na mocy których Pendolino wyprze z rozkładu jazdy tańsze połączenia kolejowe.”

Zapewne te same osoby, które rozpyliły sztuczną mgłę pod Smoleńskiem oraz dobijały rannych z Tupolewa.

Proponuję jeszcze, aby (p)osłowie PISuaru pod przewodnictwem Szmacierewicza zaczęli dociekać kto od roku 1984 do wiosny 2009 roku (w zasadzie) był odpowiedzialny za decyzję, na mocy których EX/IC cały czas wypierały - i to bezwzględnie!!!- z rozkładu jazdy tańsze połączenia kolejowe POSP, które musiały się bujać linią osadniczą przez Radom Kielce oraz dlaczego metropolia włoszczowska musiała tak długo czekać na kilkanaście połączeń w ciągu doby do stolicy, które to połączenia marnowały się obsługując takie dziury jak Kielce zamiast takich metropolii jak New Gosiew City.


„Boże widzisz- i nie grzmisz” na te w czystej postaci herezje i bluźnierstwa, które różne Adamczyki wygadują.
2014-12-13 02:33:44 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2014-12-12 10:01:38 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl

Cytat : Możliwość wyprzedzania jest również w Tunelu i Kozłowie
a po CMK we Włoszczowej, Opocznie, Imbramowicach i innych wsiach

nie dramatyzujmy

na szlakach europejskich obciążenie generowane przez pociągi jest większe niż na CMK i jakoś
wszystko to dają radę upychać a u nas raptem 20 pociągów na dobę nie umieją?”



Człowieku przestań bredzić.

Na szlakach europejskich nie przebiegów ex definitione eliminujących z przebiegu 40 % długości terytorium kraju. Dlatego na CMK w ogóle nie powinno być problemu ruchu mieszanego i pociągów postojowych. Od tego są równoległe pierwotne linie OSADNICZE - i wszystko w temacie. Jak Wam się czas na 1 & 8 nie podoba to O TO ujadajcie, a nie o puszczenie tego rodzaju pociągów po szczerych polach.



A Ty w ogóle wiesz gdzie leżą Imbramowice??? Widać taki poziom Twojej wiedzy i spojrzenie na problem CMK - jak i mylenie Idzikowic z Imbramowicami.
2014-12-13 11:54:19 Autor: adam1234
---.ssp.dialog.net.pl
@K65

tezy o pierwotnych sieciach osadniczych głoszone przez Ciebie i innych Twoich kolegów są pozbawione sensu bo takie upieranie się przy projektowaniu dogodnych i przystępnych cenowo przebiegów pociągów powoduje odpływ wielu pasażerów do konkurencji głównie autobusowych

tak samo jak Wasze marzenia o elitarności CMK

faktycznie miałem na myśli Idzikowice (zamiast Imbramowice) nie jest to jednak powodem, aby zachowywać się jak właściciel jedynej prawdy objawionej, co Ty masz w swoim zwyczaju (proponuję poczytać Twoje komentarze - nie znosisz sprzeciwu)
2014-12-13 16:20:23 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Ten "K65" to wypisz wymaluj niesiołowski.Ten sam poziom wypowiedzi...Typowy przedstawiciel Patologii Ogólnopolskiej.
2014-12-14 13:39:34 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Adam 1234

Cytat : „tezy o pierwotnych sieciach osadniczych głoszone przez Ciebie i innych Twoich kolegów są
pozbawione sensu”

Są pozbawione sensu BO niby CO???

NO CO????

Może jakieś argumenty merytoryczne????


Ponieważ żadnych MERYTORYCZNYCH argumentów w Twojej wypowiedzi (ani też poprzednich) nie znajduję, poza tradycyjnym mikolskim bredzeniem od rzeczy, myleniem podstawowych kategorii oraz nieświadomym (bądź cynicznym) nie odróżnianiem „skutku od przyczyny”.


Cytat : „ bo takie upieranie się przy projektowaniu dogodnych i przystępnych cenowo
przebiegów pociągów powoduje odpływ wielu pasażerów do konkurencji głównie autobusowych

tak samo jak Wasze marzenia o elitarności CMK”

To zdanie dobitnie pokazuje, że kompletnie NIE ROZUMIESZ podstawowych zasad prawidłowej ekonomiki transportu.

To nie jest bynajmniej kwestia „upierania się” czy „marzeń o elitarności CMK” tylko obiektywnie istniejących faktów oraz mechanizmów.

Ile Tobie oraz Tobie podobnym można tłumaczyć, iż :
-Po pierwsze nikt nie kazał Kolejarzom budować CMK w przebiegu „efektu tunelu” 40 % długości terytorium państwa. Więcej nikt nie kazał w ogóle budować tej linii w jakimkolwiek przebiegu.
- Po drugie nikt nie kazał Kolejarzom doprowadzać do złego stanu technicznego pierwotnych linii osadniczych wiedenki oraz „Kielce- Radom”
- Po trzecie „efekt przepaści” pomiędzy osią linii wiedeńskiej i kielecko-radomskiej a dedykowaną linią CMK NIE JEST WARTOŚCIĄ OBIEKTYWNIE ISTNIEJĄCĄ, a wynika li-tylko z celowo przejętych założeń.

Wszystko było już kilkukrotnie szczegółowo omawiane i rozbijane na „czynniki pierwsze” w tematach włoszczowsko- opoczyńskich- więc nie będę się powtarzał.


Nie mieszajmy więc SKUTKÓW z przyczynami.

Jeżeli obecny czas dla segmentu ekonomicznego (pospiesznego) relacji Katowice- Warszawa i Łódź- Kraków po wiedence oraz Kraków- Warszawa przez Kielce Radom nie jest satysfakcjonujący to droga sanacji tej sytuacji wiedzie poprzez naprawienie patologii dokładnie W TYM PUNKCIE , w którym ta patologia występuje!!!, a nie poprzez gaszenie pożaru za pomocą dolewania benzyny do ognia, co czynią właśnie ludzie pokroju różnych Gosiewskich budujących debilne perony na CMK czy Adamczyków.

Ty i Tobie podobne osoby na forum albo permanentnie nie rozumieją tego, że KOLEJ jest co do zasady instrumentem komunikacji LĄDOWEJ (ergo osadniczej) i przebiegu izolacyjne typu CMK są co do zasady niedopuszczalne, poza absolutnymi wyjątkami tj. segmentem KDP (co jest logiczne) albo po prostu są zwykłymi maniakami TEJ KONKRETNEJ LINII, którzy sprzedaliby własną siostrę oraz oddaliby własną nerkę tylko po to, aby za wszelką cenę móc tą „cudowną –wyśniona” linią się przejechać. Ja wiem, że wiele mikoli ma bzika na punkcie linii CMK, stąd jak w Twoim przypadku będzie kłamać w zaparte oraz bredzić herezje w temacie dotyczącym obecności segmentu ekonomicznego TLK/IR na tej specyficznej linii, ale to nie powód aby całe rzesz dużych miast pominiętych przez CMK miały przez to cierpieć. Ta chora wizja świata, którą się serwuje od wiosny 2009, do której preludium stanowił 16.10.2006 r. musi budzić ostry sprzeciw każdego uczciwego i myślącego człowieka.

Jestem tylko ciekawy czy jakby teoretycznie IR Matejko jeździł linią nr 8 przez Kielce Radom z czasem IDENTYCZNYM co po linii nr 4 CMK - to czy w takim układzie Mikole nadal dostawali by sraczki na punkcie tego połączenia.

Odnoszę niestety niedoparte wrażenie, że nie. Tu nie chodzi bowiem o połączenie jednego miasta z drugim TYLKO O SAM FAKT poruszania się tą specyficzną linią, która do 2009 była dla dzieciarni niedostępna. Ja wiem, że wbrew mitom onanizm jest zdrowy, ale naprawdę w życiu są ciekawsze obiekty pożądania niż jakaś linia biegnąca 300 km po szczerych polach oraz uprawianie sodomii włoszczowskiej. A doszła jeszcze ufundowana przez Platfusów gomoria opoczyńska. Naprawdę istnieją dużo ciekawsze bodźce do podniet.
2014-12-14 14:00:58 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl

Ten "K65" to wypisz wymaluj niesiołowski.Ten sam poziom wypowiedzi...Typowy przedstawiciel
Patologii Ogólnopolskiej.

Zarzut jak „kulą w płot’ albo raczej jak „łysy o beton” - to drugie powiedzenie wolę.

TO „Patologia Ogólnopolska” – jak nazwałeś partię Tuska - odpowiada za pielęgnację patologii włoszczowskiej zbudowanej przez Edgara Gosiewskiego. Pragnę jedynie przypomnieć, że za PISowskiego Prezesa Czestera Kapliczki Warsewicza męczono się z zatrzymywaniem tam drogiego EX Malinowski oraz gimnastykowano się z uruchamianiem trwale nierentownego taniego TLK Kordeckiw sztucznych relacjach. I peronowy wynalazek Edgara się przez 3 lata kompromitował. Z odsieczą dla peroniku Gosiewskiego POspieszyły już rządy PO - z łódzkim Grabarczykiem na czele - poprzez wpuszczenie segmentu ekonomicznego na CMK. To ta partia jest odpowiedzialna za rozwój raka włoszczowskiego i zbudowanie kolejnej patologii w Opocznie POłudnie, pomimo publicznego szydzenia w 2007 np. przez Tuska z budowli Edgara Gosiewskiego.


Ja jestem obiektywny i do bólu konsekwentny – i nie zmieniam poglądów w zależności od kierunku wiatru oraz tego KTO stoi za konkretną patologią. Dla mnie patologia zawsze pozostaje patologią bez względu na to czy ją tworzy PIS czy PO, czy ją tworzy idiota słupski czy trzech kretynów gdańskich.

Zło jest złem – i tak to należy po imieniu nazywać oraz z jednakową mocą piętnować.


Także generalnie nie jestem przedstawicielem „Patologii Ogólnopolskiej” , a PISuaru tym bardziej. Obie te formacje post-solidurnościowe (byłe AWS- UW) uważam za wybitnie szkodliwe dla Polski i dziwię się tylko, że już 4 lata Buzka niczego głupiego społeczeństwa nie nauczyło , iż w 2005 oraz 2007/2011 ludzie dalej się dają nabierać na PO-PIS(byłe AWS-UW). I mamy w Polsce to, co mamy.
2014-12-14 14:45:31 Autor: Adamczyk Wrocławski
---.dynamic.gprs.plus.pl
UWAGA - UWAGA- KOMUNIKAT.




Adamczyk Wrocławski zapowiada, że w przyszłym tygodniu posłowie wrocławskiego PiSuaru złożą wniosek ws. zwołania nadzwyczajnego posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury, poświęconej wykluczeniu grupy pasażerów o niższych dochodach z możliwości swobodnego korzystania z połączeń kolejowych z Wrocławia do Warszawy z użyciem protezy koniecpolskiej i linii CMK , jak również eliminacji pociągów spółki Przewozy Regionalne z siatki oferowanych połączeń. Posłowie mają dociekać kto ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz grupy PKP jest odpowiedzialny za decyzję, na mocy których Pendolino wyprze z rozkładu jazdy tańsze połączenia kolejowe jak niedoszła do skutku IR OLEŃKA czy IR PIAST relacji Wrocław – Warszawa, który zamiast pojechać z Wrocławia do Warszawy z czasem ok. 4 h 20 minut trasą przez Lubliniec Częstochowę Stradom Koniecpol CMK będzie się musiał bujać się ponad 6 godzin okrężną drogą przez Kędzierzyn Koźle Gliwice Katowice Sosnowiec Zawiercie.



Jego potencjalne miejsce na protezie koniecpolskiej w godzinach szczytu zajmie o wiele droższe Pendolino w kategorii EIC Premium, pomijając oczywiście niewielką dostępną pulę promocyjnych biletów. – Obecne ceny, jak i brak alternatywy dla drogich pociągów to skandal i sytuacja nie do zaakceptowania dla mniej lub średnio zamożnego pasażera – komentuje Adamczyk Wrocławski (PiSuar), wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. Trudno bowiem za godną alternatywę dla mniej lub średnio zamożnego pasażera uznać propozycję jazdy pociągami TLK wężykującymi po sieci osadniczej : Ostrów Wlkp. - Kalisz – Sieradz- Łódź, gdzie czas przejazdu relacji Wrocław- Warszawa przekracza 6 do 6,5 godzin [dla porównania Krakusi przez Kielce Radom mają 5 h- obnaża to tylko skalę hipokryzji mojego krakowskiego kuzyna ]. Zatem powinno dojść do POwołania do życia od poczęcia do naturalnej śmierci pociągu IR relacji WROCŁAW- Oława Brzeg – Opole – Ozimek – Lubliniec – Częstochowa Stradom Koniecpol – Gosiewo Północ- Opoczno POłudnie- WARSZAWA z czasem przejazdu ok. 4 h 20 min, a nie jak to zaproponował PIC 4 pary TLK z przeszło sześciogodzinnym seansem po Ostrowach, Kaliszach , Sieradzach oraz Slumsach Uckich. Proponowana trasa kaliska dla uboższych wrocławian to "istna męka" - niczym stacja- Sieradz Męka. Żądamy więc w relacji do/z Warszawy otwarcia protezy koniecpolskiej i CMK dla kategorii IR.


Jak dodaje Wrocławski Adamczyk , brak powołania tego typu pociągu IR relacji Wrocław – Warszawa po protezie koniecpolskiej to przykład „marginalizacji i prowincjonalizacji”, zwłaszcza tak kluczowych ośrodków pośrednich jakimi są Włoszczowa i Opoczno fundowanej przez obecną Platfusowską władzę.
2014-12-14 18:45:08 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@K65

i znowu ten pretensjonalny ton nieznoszący sprzeciwu, człowieku nie tędy droga

Twój cytat:
"Ile Tobie oraz Tobie podobnym można tłumaczyć, iż :
-Po pierwsze nikt nie kazał Kolejarzom budować CMK w przebiegu „efektu tunelu” 40 % długości terytorium państwa. Więcej nikt nie kazał w ogóle budować tej linii w jakimkolwiek przebiegu.
- Po drugie nikt nie kazał Kolejarzom doprowadzać do złego stanu technicznego pierwotnych linii osadniczych wiedenki oraz „Kielce- Radom”
- Po trzecie „efekt przepaści” pomiędzy osią linii wiedeńskiej i kielecko-radomskiej a dedykowaną linią CMK NIE JEST WARTOŚCIĄ OBIEKTYWNIE ISTNIEJĄCĄ, a wynika li-tylko z celowo przejętych założeń."

Ja abstrah...ję od Twoich teorii dot. sieci osadniczej, bo pachną mi dogmatyzmem, którego się wystrzegam, ale jeśli styropianowe elity rzadzące PKP nie doprowadziłyby do ruiny linii kolejowych przez Radom i Kielce oraz Częstochowę i Piotrków a także linii Kraków - Katowice to możliwość prowadzenia pociągów economy po tych szlakach z czasem zbliżonym do tego, co było na CMK powiedzmy rok temu byłoby ze wszech miar ZASADNE, a nawet WSKAZANE, gdyż:

1) pociągi segmentu economy - czyli IR-y i TLK-i w sensownym czasie mogłyby dotrzeć z tego Krakowa do Warszawy, po drodze zabierając ludzi z dużych ośrodków (obecnie pomijanych), którzy mogliby korzystać z tych połączeń RÓWNIEŻ na krótszych odcinkach - oznacza to częstszą rotację pasażerów i większy zysk dla przewoźnika - warunkiem jest jednak średnia prędkość handlowa ca 90 km/h

2) można by na bazie większej ilości IR-ów czy TLK pomyśleć o stałym interwale - co zachęciłoby do korzystania z pociągów zamiast busów

3) efekt elitarności ostatnich działań PKL-i i PKP IC byłby mniej czytelny - wszak alternatywne połączenia byłyby dostępne w dobrej cenie i prędkości

ale tego wszystkiego nie ma, dlatego w obecnej sytuacji, gdy masa ludzi chce korzystać z kolei nie należy jej zniechęcać tezami o elitarności CMK

niech ona sobie będzie elitarna, gdy będą funkcjonujące alternatywy, na dziś ich nie ma - dlatego Twoje dogmaty nie są akceptowane

no i jeszcze jedno - nie jestem mikolem, nie biegam po torach z aparatem - nie bawi mnie... za to wiem, jak jest w innych krajach i takiej kolei oczekuję w Polsce, bo blachosmrodami już się najeździłem (z musu) i w moim wieku docenia się komfort podróży
2014-12-15 09:21:26 Autor: marcink
---.10.13.132
Może sobie interweniować ile chce... PR nie ma kasy na IR...a TLK zamieniane na EIP? to efekt tego że Intercity ma Defacto monopol. To jest firma komercyjna i jak ma wybór puścić pociąg za 60 zł/os i 130 zł/os to które wybierze? odpowiedź jest prosta...
2014-12-18 10:10:40 Autor: awer
---.153.131.146
fixall, jak już reklamujesz PB to dodaj że przejazd po polskich drogach z Warszawy do Krakowa trwa 5,5h....(IR 3h)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS