Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Portugalczycy czasowo muszą zastąpić składy Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
13-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Portugalczycy czasowo muszą zastąpić składy Pendolino
Comboios de Portugal chcą pożyczyć od Hiszpanów pociągi serii 120, które miałyby czasowo zastąpić składy Pendolino. Po 15 latach eksploatacji portugalskie Pendolino muszą przejść pogłębione przeglądy.

Portugalczycy muszą wyłączyć z ruchu część składów ze względu na konieczność wykonania kompleksowego przeglądu i odświeżenia wnętrza pociągów, które pasażerów wożą już od 15 lat. Zlecenie to wykona firma EMEF, największa portugalska firma wykonująca usługi utrzymania taboru kolejowego.

CP posiadają 10 sześciowagonowych składów Pendolino, nazywanych Alfa Pendular. Wszystkie posiadają wychylne pudła i w ruchu liniowych korzystają z tego udogodnienia poruszając się z prędkością maksymalną 220 km/h. Pudła pociągów są nieco szersze niż np. w tych kursujących w barwach Kolei Czeskich. Ich poszerzenie umożliwiała szerokość torów w Portugalii, wynosząca 1668 mm. Pendolino należące do CP łączą Bragę, Porto, Lizbonę i Faro.

CP chciałyby pożyczyć od Renfe 4 lub 5 czteroczłonowych pociągów serii 120, które w Hiszpanii obsługują linie dużych prędkości na krótkich i średnich dystansach. Wyprodukowano je w 2004 a w regularnym ruchu znajdują się od 2006 roku. Pociągi wyprodukowane zostały przez CAF i mogą poruszać się z prędkością do 250 km/h i, co ważne, posiadają automatyczny system dostosowujący rozstaw kół do szerokości torów, dzięki czemu ich kursowanie w Portugalii nie powinno napotkać problemów.

W przeszłości zdarzało się już, że CP pożyczało od Renfe spalinowe jednostki trakcyjne do obsługi linii lokalnych. CP potrzebuję na wypożyczenie szybkich składów zgody ministra odpowiedzialnego za sprawy kolei.


Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

15 lat temu Pendolino połączyło Finlandię z Rosją

Pasażer

15 lat temu Pendolino połączyło Finlandię z Rosją

Przemysław Jezierski 07 czerwca 2025

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Pasażer

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Damian Kelman 19 lutego 2025

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Zobacz również:

15 lat temu Pendolino połączyło Finlandię z Rosją

Pasażer

15 lat temu Pendolino połączyło Finlandię z Rosją

Przemysław Jezierski 07 czerwca 2025

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Pasażer

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Damian Kelman 19 lutego 2025

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij