Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Portugalczycy czasowo muszą zastąpić składy Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Portugalczycy czasowo muszą zastąpić składy Pendolino
Comboios de Portugal chcą pożyczyć od Hiszpanów pociągi serii 120, które miałyby czasowo zastąpić składy Pendolino. Po 15 latach eksploatacji portugalskie Pendolino muszą przejść pogłębione przeglądy.

Portugalczycy muszą wyłączyć z ruchu część składów ze względu na konieczność wykonania kompleksowego przeglądu i odświeżenia wnętrza pociągów, które pasażerów wożą już od 15 lat. Zlecenie to wykona firma EMEF, największa portugalska firma wykonująca usługi utrzymania taboru kolejowego.

CP posiadają 10 sześciowagonowych składów Pendolino, nazywanych Alfa Pendular. Wszystkie posiadają wychylne pudła i w ruchu liniowych korzystają z tego udogodnienia poruszając się z prędkością maksymalną 220 km/h. Pudła pociągów są nieco szersze niż np. w tych kursujących w barwach Kolei Czeskich. Ich poszerzenie umożliwiała szerokość torów w Portugalii, wynosząca 1668 mm. Pendolino należące do CP łączą Bragę, Porto, Lizbonę i Faro.

CP chciałyby pożyczyć od Renfe 4 lub 5 czteroczłonowych pociągów serii 120, które w Hiszpanii obsługują linie dużych prędkości na krótkich i średnich dystansach. Wyprodukowano je w 2004 a w regularnym ruchu znajdują się od 2006 roku. Pociągi wyprodukowane zostały przez CAF i mogą poruszać się z prędkością do 250 km/h i, co ważne, posiadają automatyczny system dostosowujący rozstaw kół do szerokości torów, dzięki czemu ich kursowanie w Portugalii nie powinno napotkać problemów.

W przeszłości zdarzało się już, że CP pożyczało od Renfe spalinowe jednostki trakcyjne do obsługi linii lokalnych. CP potrzebuję na wypożyczenie szybkich składów zgody ministra odpowiedzialnego za sprawy kolei.


Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5