W poniedziałek, 6 grudnia sześć organizacji samorządowych podpisało w Gdyni porozumienie dla terminowej i pełnej realizacji korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk. Jak podaje „Dziennik bałtycki” podczas spotkania zawarto porozumienie dotyczące współdziałania na rzecz rewitalizacji magistrali kolejowej Śląsk – porty.
Konferencja „Port intermodalny w Gdyni”, podczas której zawarto porozumienia zorganizowana została w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym. Jak podaje „Dziennik Bałtycki”, jednym z głównych tematów rozmów była sprawa udrożnienia transeuropejskiego korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk. – Jednak nieumiejętne zorganizowanie tego przedsięwzięcia może spowodować, że towary, które powinny trafić z głębi lądu do naszych portów, będą wożone nad Adriatyk –podkreślał w czasie konferencji Marek Grzybowski, prezes zarządu Polskiego Klastra Morskiego.
- Dobre połączenie z centrum naszego lądu jest bardzo ważne, gdyż port Gdynia obsługuje głównie krajowy ruch kolejowy. W tym roku przeładunki są rekordowe – mówił Krzysztof Gromadowski, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej Morskiego Portu Gdynia.
Podczas spotkania podkreślano, iż niezbędna jest odpowiednie dostosowanie infrastruktury kolejowej. – Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitarnej nie ułatwi tego, spowoduje, że na torach zrobi się jeszcze ciaśniej – uważa Janusz Jarosiński, prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Zawarte porozumienie dotyczy współdziałania na rzecz rewitalizacji magistrali na odcinku Bydgoszcz – Kościerzyna – Gdynia.