PKP PLK wybrało projektanta i wykonawcę modernizacji infrastruktury linii 356 z Poznania do Gołańczy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PORR. Jedynym kryterium była cena.
W przetargu na projekt i modernizację infrastruktury linii 356 na odcinku z Poznania Wschodniego do Gołańczy wpłynęło pięć ofert, z czego za najkorzystniejszą uznano złożoną przez firmę PORR. Wybrany wykonawca pokonał firmy ZUE, Alusta, Infra Silesia oraz Strabag.
Przedmiotem zamówienia jest m.in. wymiana bądź naprawa torów i rozjazdów, a także przebudowa peronów na stacji Wągrowiec. W ramach inwestycji powstaną też dwa nowe przystanki – Przebędowo (km 20,00) i Łopuchowo Osiedle (km 27,00), każdy ze 100-metrowymi peronami. W miejscach, gdzie jest to niezbędne, wykonawca będzie musiał przeprowadzić prace związane ze stabilizacją nasypów i wykopów oraz wszelkie roboty ziemne, około torowe i związane z odwodnieniem. Na dziewięciu przejazdach zostanie zastosowana samoczynna sygnalizacja kat. B.