Partnerzy serwisu:
Biznes

Polskie maszyny będą pracować przy legendarnych pociągach w Afryce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
12-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Polskie maszyny będą pracować przy legendarnych pociągach w Afryce
Fot. Emesik, CC BY-SA 3.0Pociąg SNIM na pustyni
Fabryka Obrabiarek Rafamet wyprodukuje i jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Mauretanii tokarkę podtorową UGE 400 N. Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Legendarne pociągi przemierzające pustynie są znane wszystkim miłośnikiem kolei.

Mauretańska kolej to w zasadzie jedna, jednotorowa linia kolejowa o długości 704 kilometrów. Łączy położone na Saharze kopalnie rudy żelaza z portem w Nouadhibou. Na krótkim, zaledwie 5 kilometrowym odcinku przecina Saharę Zachodnią.

Najdłuższe, najcięższe

Pociągi, które prowadzą superciężkie lokomotywy produkowane przez amerykańską firmę EMD, należą do najdłuższych i najcięższych na świecie i liczą do 3 kilometrów długości. Każdy z wagonów, których może być 200 i więcej, przystosowany jest do przewozu 85 ton rud żelaza. Masa całego pociągu wynosi ok. 22 tys. ton Operatorem na linii jest kompania Société Nationale Industrielle et Minière – w skrócie SNIM. Okazjonalnie prowadzi się w pociągach przewóz pasażerów w nielicznych posiadanych przez SNIM wagonach pasażerskich, częściej jednak w wagonach do przewozu rudy, przypominających polskie węglarki.

– Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE 400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bez konieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełnia specjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja ta jest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo tak dużego obciążenia – powiedziała Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmie Rafamet.



Zabójczy saharyjski klimat

Obrabiarka będzie pracować w trudnych warunkach klimatycznych, w Nouadhibou, w stolicy ekonomicznej Mauretanii. – Każda nasza maszyna pracująca w tamtym regionie to spore wyzwanie dla naszych konstruktorów, którzy już przy poprzedniej dostawie do Mauretanii skutecznie uporali się z przeciwnościami klimatycznymi, tj. całoroczną wysoką temperaturą, bliskością Atlantyku z jednej strony, ale też z bezpośrednim sąsiedztwem Sahary z drugiej strony – dodała Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek Rafamet.

Zawarty w lutym kontrakt to drugie zamówienie mauretańskiej firmy w spółce z Kuźni Raciborskiej. W tym samym zakładzie, w którym zamontowana zostanie obrabiarka podtorowa od blisko dwóch lat pracuje wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej tokarka typu KCM 150 N. Maszyna służy do wytaczania otworów w kołach kolejowych. Natomiast tokarka UGE 400 N zostanie uruchomiona u klienta jeszcze w tym roku.

Rafamet na całym świecie

Rafamet jest jedną z polskich firm kolejowych, która eksportuje swoje urządzenia do państw na całym globie. Jednym z ostatnich sukcesów firmy z Kuźni Raciborskiej jest dostawa tokarek do paryskiego przewoźnika RATP. Piszemy o tym tutaj, natomiast tutaj publikujemy ciekawą rozmowę z Rajmundem Jaroszem, kierownikiem sprzedaży producenta.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rafamet dostarczy maszyny dla oddziału PKP IC Remtrak Idzikowice za 18 mln zł

Tabor i technika

Rafamet dostarczy maszyny dla oddziału PKP IC Remtrak Idzikowice za 18 mln zł

inf. pras oprac. JM 21 grudnia 2020

Remtrak z nowymi maszynami Rafametu

Tabor i technika

Remtrak z nowymi maszynami Rafametu

inf. pras. PKP IC 24 kwietnia 2020

PR z nowoczesną tokarką podtorową  w Kędzierzynie-Koźlu

Fotorelacje

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rafamet dostarczy maszyny dla oddziału PKP IC Remtrak Idzikowice za 18 mln zł

Tabor i technika

Rafamet dostarczy maszyny dla oddziału PKP IC Remtrak Idzikowice za 18 mln zł

inf. pras oprac. JM 21 grudnia 2020

Remtrak z nowymi maszynami Rafametu

Tabor i technika

Remtrak z nowymi maszynami Rafametu

inf. pras. PKP IC 24 kwietnia 2020

PR z nowoczesną tokarką podtorową  w Kędzierzynie-Koźlu

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5