Podczas realizacji ubiegłotygodniowych kontroli, Urząd Transportu Kolejowego wyłączył z eksploatacji pojazdy przedsiębiorców: Przewozy Regionalne, PKP Intercity, CTL Kolzap, Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom oraz Zakład Inżynierii Kolejowe.
Do najczęstszych nieprawidłowości w zakresie poziomu utrzymania pojazdów kolejowych w dalszym ciągu należą: niezgodność utrzymania z Dokumentacją Systemu Utrzymania, niewykonywanie poszczególnych poziomów utrzymania, brak świadectw sprawności technicznej eksploatowanych pojazdów kolejowych oraz brak wymaganej dokumentacji związanej z procesem utrzymania pojazdów.
W wyniku działań kontrolnych prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w 2014 roku, w związku ze stwierdzonymi naruszeniami przepisów, decyzjami administracyjnymi wyłączono lub ograniczono eksploatację ponad stu pojazdów kolejowych, należących do kilkudziesięciu przedsiębiorców kolejowych.