Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podziemny dworzec autobusowy w Katowicach zdał egzamin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
12-05-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Neinver, 12 maja 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podziemny dworzec autobusowy w Katowicach zdał egzamin
Na początku kwietnia w gliwickiej zajezdni autobusowej przeprowadzono, zakończoną sukcesem, symulację komunikacji przelotowego, podziemnego dworca autobusowego, który powstanie pod dworcem PKP w Katowicach.

Celem symulacji było sprawdzenie w rzeczywistych warunkach, zaprojektowanych wcześniej modeli komunikacyjnych, dotyczących sposobu organizowania ruchu osób i pojazdów na podziemnym dworcu autobusowym. – Chcieliśmy potwierdzić, że w projekcie zostały prawidłowo przewidziane wszystkie ważne elementy, takie jak manewry nawrotowe, wjazdy autobusów na dworzec, różne warianty parkowania i płynne przejścia podróżujących z jednego autobusu do drugiego, czyli wszystkie najbardziej skomplikowane manewry, jakie mogą się wydarzyć na dworcu. – mówi Antoni Pomorski, architekt Neinver Polska. W próbie wzięły udział piętnastometrowe autobusy przegubowe i krótsze, bezprzegubowe.

Dla sprawnej komunikacji autobusów przewidziano dwa wjazdy na dworzec: od strony ul. Słowackiego i ul. Pocztowej. Przeprowadzona symulacja pomoże również zaplanować rozkłady jazdy autobusów.

Do konsultacji został zaproszony Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. – Z doświadczenia wiemy, że na papierze nie można przewidzieć wszystkich warunków ruchu jakie występują w rzeczywistości, dlatego też bardzo się cieszymy, że była możliwość przeprowadzenia tego eksperymentu.– dodaje Krzysztof Drewniok, Naczelnik Wydziału Planowania Systemu Komunikacyjnego KZK GOP.

- Symulacja próby autobusowej zakończyła się sukcesem. Dostarczyła nam wielu cennych wskazówek, w jaki sposób powinniśmy kontynuować pracę nad projektem. Dzięki przeprowadzonemu badaniu jesteśmy pewni, że przyszły dworzec będzie funkcjonował prawidłowo.– podsumowuje Pomorski.

Podziemny dworzec autobusowy to część wielofunkcyjnego kompleksu realizowanego przez spółkę Neinver Polska wspólnie z PKP SA Inwestycja obejmuje: przebudowę hali dworca kolejowego, budowę galerii handlowej, budowę wolnostojącego budynku biurowego klasy A oraz podziemnego, przelotowego dworca autobusowego. Wszystkie obiekty stanowić będą integralną całość łącząc funkcje handlowo-biurowe oraz komunikacyjne.

W ramach przebudowy dworca kolejowego Neinver wybuduje łącznie ponad 52 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Galeria Katowicka zaoferuje 46 000 mkw. (230 punktów handlowych i usługowych). Dodatkowa przestrzeń powstanie również na parterze budynku biurowego i w hali dworca.

Inwestycja spółki Neinver Polska zakłada także przebudowę infrastruktury drogowej wokół dworca. Hala dworca, Galeria Katowicka i infrastruktura drogowa wokół tych projektów mają być gotowe w 2012 roku. Budynek biurowy o powierzchni 20 000 mkw. zostanie oddany do użytku w 2013 roku. Wartość całej inwestycji to ok. 240 milionów euro.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Medusa Group zaprojektuje wystrój Galerii Katowickiej

Biznes

Medusa Group zaprojektuje wystrój Galerii Katowickiej

Krzysztof Kuś/Gazeta Wyborcza, 6 lipca 2010 06 lipca 2010

Przerwa w ruchu pociągów na Górnym Śląsku

Pasażer

Przerwa w ruchu pociągów na Górnym Śląsku

infokolej.blog.onet.pl, 8 lipca 2010 08 lipca 2010

Wysypali 100 ton węgla na tory

Warte uwagi

Wysypali 100 ton węgla na tory

Gazeta Wyborcza, 13 sierpnia 2010 13 sierpnia 2010

Śląskie: Dwa systemy do zakupu elektronicznych biletów

Pasażer

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

Prawo i polityka

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 czerwca 2011) 23 czerwca 2011

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Biznes

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Gazeta Wyborcza 12 sierpnia 2011

Zobacz również:

Medusa Group zaprojektuje wystrój Galerii Katowickiej

Biznes

Medusa Group zaprojektuje wystrój Galerii Katowickiej

Krzysztof Kuś/Gazeta Wyborcza, 6 lipca 2010 06 lipca 2010

Przerwa w ruchu pociągów na Górnym Śląsku

Pasażer

Przerwa w ruchu pociągów na Górnym Śląsku

infokolej.blog.onet.pl, 8 lipca 2010 08 lipca 2010

Wysypali 100 ton węgla na tory

Warte uwagi

Wysypali 100 ton węgla na tory

Gazeta Wyborcza, 13 sierpnia 2010 13 sierpnia 2010

Śląskie: Dwa systemy do zakupu elektronicznych biletów

Pasażer

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

Prawo i polityka

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 czerwca 2011) 23 czerwca 2011

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Biznes

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Gazeta Wyborcza 12 sierpnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5