NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podlaska kolej do modernizacji?

| jar, Rynek Kolejowy 22.01.2015 173

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-01-22 09:19:22 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
jest takie POwiedzenie-czekaj tatka latka
2015-01-22 09:31:33 Autor: Róg
---.leon.com.pl
PO co w tym rejonie Polski modernizować sieć kolejową jak miasteczka wymarły z powodu emigracji, a władze województwa nie chcą stworzyć racjonalnego rozkładu jazdy nawet na liniach które są teoretycznie w dość dobrym stanie np. Białystok-Suwałki czy Białystok-Ełk... To będą duże pieniądze wyrzucone w błoto, które lepiej możnaby wydać w innych regionach Polski gdzie władze województw są świadome odnośnie ważności kolei.
2015-01-22 09:41:10 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Róg
nieswoje pieniądze zawsze można lepiej wydać.
Najlepiej jakby nasze państwo w ogóle nie miało żadnych pieniędzy, tylko zostawilo je w kieszeniach PO-datnikow.
Już widzę pendolino na szlaku ze Sniadowa do Łomży

2015-01-22 11:01:58 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Przecież te linie będzie się remontowało przede wszystkim pod ruch towarowy , a nie pasażersko - mikolski. Bo na kolei najważniejszy jest przewóz towarów. Mikolom i innym szynobusomarzycielom łatwiej by się żyło gdyby to zrozumieli. Z kolegą Stefanem (dzień dobry) nie we wszystkim się zgadzam , ale (a niech mnie) w kwestii przewozów pasażerskich patrząc na to co się wyprawia coraz bardziej.
2015-01-22 11:33:35 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Czy ja dożyję czasów, kiedy podlaski beton połączy w jedną relację pociągi Białystok - Czeremcha oraz Czeremcha - Siedlce? Co takiego pasjonującego jest w Czeremsze, że trzeba tam wszystko dzielić?
2015-01-22 12:08:56 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post gustaw:
"jest takie POwiedzenie-czekaj tatka latka"
A ściślej mówiąc: wyborów.
2015-01-22 12:13:31 Autor: Podlasianin
---.33.86.183
W odpowiedzi na post Róg:
"PO co w tym rejonie Polski modernizować sieć kolejową jak miasteczka wymarły z powodu emigracji, a władze województwa nie chcą stworzyć racjonalnego rozkładu jazdy nawet na liniach które są teoretycznie w dość dobrym stanie np. Białystok-Suwałki czy Białystok-Ełk... To będą duże pieniądze wyrzucone w błoto, które lepiej możnaby wydać w innych regionach Polski gdzie władze województw są świadome odnośnie ważności kolei."
Wam niech wyremontują za ojro Szkopy, którym robicie plaski. A od Podlasia wara!
2015-01-22 12:41:28 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Puciongi regionalne w woj. podlaskim nie majom sęsu ekonomicznego.

Tam w zupelnosci wystarczy "passtuch" w 1.9 tedeiku, do tego przemycała, nialoruska ropa i 2 metrowy "bat" od CB-radyjka. Jedno pytanie o "ścieżkę" i mozna gnać tych 140 km/h po krajowej 19stce, nawet autostrady nie sa potrzebne.
2015-01-22 14:26:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@beblin
Jeżdżą tam od wielu lat tylko towary i nic się nie zmieni, więc po co takie o bzdury się wymyśla dla wydębienia pieniędzy dla PKP PLK jak "umożliwiającej dostęp do lokalnych rynków pracy”. Sprzedać linie przewoźnikom towarowym i utrzymają je za swoje pieniądze w lepszym stanie niż PLK z pomocą państwa. Węgiel będą wozić. Może na Prybałtykę kto powiezie towary koleją zamiast TIRami, ale PKP PLK serdecznie dziękujemy w tej pięknej części Polski..
@Podlasianin vs. @PITZ filia
woj.podlaskie (nie mylić z Podlasiem! Łomża i Grajewo są na Mazowszu, Augustów i Suwałki są na Ziemi Augustowskiej i Suwalszczyźnie, a wg Podlasian na Mazurach, bo to za Biebrzą) ma 1 mln mieszkańców i 95% z nich jeździ samochodami, niekoniecznie 140 km/h z 2-metrowym CB-batem, ale o pociągach ludzie tam już dawno zapomnieli..
2015-01-22 14:38:40 Autor: Marcin Adam Wróbel
---.adsl.inetia.pl
Ilość rewitalizacji bardzo cieszy, w szczególności biorąc pod uwagę protesty nawiązujące do braku inwestycji kolejowych w poprzedniej perspektywie unijnej.

Oczywiście brakuje tam linii nr 37 z myślą o ruchu towarowym, czy Hajnówka - Białowieża z myślą o turystach. Ale jeszcze nie wszystko stracone :)
2015-01-22 17:54:53 Autor: Gość
---.195.klient.avitointernet.pl
Ręce opadają na takie komentarze fachowców...
Program ten ma na celu rozwój województwa, a nie tylko Białegostoku.
Zabrać podlaskiemu,dać gdzie do Wrocławia,żeby narzekali że w Pendolino jedzie dzieśięć osób ?
2015-01-22 18:45:56 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Do tego, te rządowo-unijne 400 mln zł na "Magistralę Wschodnią" Rzeszów - Lublin - Białystok, wreszcie z pominięciem Warszawy z Lublina do Białegostoku(!) - robi się ciekawie.

Co do ilości i długości remontu z pieniędzy, które dała UE samorządowi, to o takiej ilości linii do remontu w Małopolsce i na Śląsku można pomarzyć!
2015-01-22 22:00:13 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Kolej pasażerska na wielu z tych szlaków jest od dawien dawna zaorana, a nawet po rewitalce trudno się spodziewać np. żeby ludzie jeździli pociągiem z Łomży do Ostrołęki naokoło przez Śniadowo, a nie bezpośrednią drogą busem. Tam trzeba by niebotycznych nakładów na daleko idące modernizacje, żeby to połączenie było czasowo konkurencyjne. Również w dalszych relacjach z takiej Łomży nie widzę wielkiego potencjału - np. w głównym korytarzu do Warszawy jest problem dłuższego postoju ze zmianą loka w Ostrołęce, gdzie pojawia się drut. Pamiętam pradawne czasy "puciongów" na różnych podlaskich trasach i nawet autochtoni wyrażali się o nich z przekąsem. Już we wczesnych latach 90-tych połączenia typu Ostrołęka-Małkinia przypominały sentymentalną kolej dla mikoli niż normalny transport. Stefan tudzież Kolega Aron z Parczewskiego Instytutu Transportu Zbiorowego :) mają sporo racji, tymi inwestycjami można polepszyć przewóz towarów, ale renesans kolei pasażerskiej jest b. mało prawdopodobny.
2015-01-23 03:28:56 Autor: Gość
---.195.klient.avitointernet.pl
Czemu nie jeździli ? No bo był syf i wolno.Czemu nie jeżdżą ? No bo zlikwidowali.
Są pieniądze unijne to trzeba je wykorzystać.To jest odnowienie Linii Łapy Śniadowo Łomża Czyli docelowo połączenie Łomży z Białymstokiem. Transport towarów tak, i to jest na połączeniu Łomża - Ostrołęka.Dojazd do Białegostoku głównie do pracy i szkół.
2015-01-23 09:51:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Gość---.195.klient.avitointernet.pl
Już widzę te tłumy w pociągach z Łomży do Białegostoku. Tysiące uczniów i studentów codziennie do szkół oraz dziesiątki tysięcy robotników do fabryk w Białymstoku. Podobne tłumy codziennie walą koleją do Białego z Suwałk (miasto większe od Łomży) oraz Grajewa i Augustowa (łącznie porównywalne z Łomżą).

Sprzedać całe PKP PLK dla prywaciarzy towarowych! Polscy prywaciarze towarowi mają po Niemiaszkach najwięcej TIRów zarejestrowanych w Europie. Więcej niż w Rosji, Francji, Włochach, Wlk.Brytanii czy Hiszpanii. Gdyby nie komuna PKP PLK, to i na torach by zaczęli jeździć..
2015-01-23 12:09:52 Autor: Gość
---.195.klient.avitointernet.pl
Stefan z banderą a widzisz te tłumy walące z Nowego Dworu Maz.,Legionowa do szkół i fabryk w Warszawie ?
Dodam że bezrobocie w Łomży jest większe niż w Legionowie.
Jestem za prywatyzacją ale musiał byś pogadać z terorystami ze związków zawodowych i przekonać do tego Elektorat PiS.
Zaraz będą drzeć japy że wyprzedajesz majątek narodowy ( te spróchniałe podkłady i zardzewiałe szyny na linii Łapy -Śniadowo).
2015-01-23 14:06:34 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Ciężko walczyć z mikolami i szynobusopasażeromarzycielami . Kolej jest do towaru , na Podlasiu także. Jeżeli potraktujemy ludzi jak towar , (różni się od niego tylko tym że jest marudny i żąda wygód) to gdzie chcecie pociągi skierować żeby to choć deko miało sens i w jakiej ofercie? Ale to już ktoś wcześniej napisał . I może sobie pisać, A pasażeromani swoje. Ehhh....
2015-01-23 16:36:02 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Gość -.195.klient.avitointernet.pl
Kolego! Tłumów z Nowego Dworu Maz.i Legionowa nie za bardzo widzę (mimo że to tam właśnie ostatni raz jechałem pociągiem w X 2014), ale za to naoglądałem się w swoim krótkim życiu tłumów na liniach Wołomin-Warszawa, Piaseczno-Warszawa, Skierniewice-Warszawa i WKD. Do Białegostoku nigdy takich tłumów nie będzie, bo:
1.całe województwo jest ponad 2x mniejsze ludnościowo niż aglomeracja stoliczna
2.Białystok jest 10x mniejszy niż Warszawa, ma 100x mniej szkół/uczelni i 1000x mniej możliwości zarobienia geldu niż stolyca
3.Korki na dojeździe do Białegostoku są żadne w porównaniu do Warszawy i jeździ się nim samochodem znacznie lepiej niż po centrum Warszawy

Terroryści ze Związków Zawodowych zasługują na ciężką fizyczną robotę płatną 0,99US$/h w prywatnej kopalni diamentów (500 m pod ziemią) w RPA lub w kamieniołomie miedzi w Peru, a jeśli się nie zgodzą to rozstrzelać! Elektorat PISu wymiera lub mądrzeje w miarę kolejnych Prezesa i Dudy.

@beblin
MiKolów i Szynopasażerów trzeba uświadomić, że pociągi pasażerskie przechodzą do historii, a kolej w wydaniu państwowym ma rację bytu tylko w wielkim totalitarnym kraju typu Rosja, ChRL. W normalnych warunkach kolej opiera się na wożeniu towarów (po to ją z resztą wymyślili) i jest zupełnie prywatna = musi przynosić zysk!
2015-01-23 17:29:03 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Jak zwykle drogi Stefanie częściowo się z Tobą zgadzam ,a częściowo nie , po prostu mam problem z tą prywatnością , ale to już wiesz. W kwestii Mikoli , to miłośnik nie znaczy wiedzący o co chodzi na kolei ( nie na PKP, a w ogóle). Ale to słaby ugór , i nie damy rady uprawić. Znośmy wiec szynomarzycieli , uśmiechajac się pod nosem . Pozdro.
2015-01-23 22:12:31 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@beblin
Ja bardziej lubię MiKoli (sam nim jestem!), niż zatwardzialych fanów motoryzacji. Tramwaje i szynobusy też lubię.
Chciałbym jednak, żeby trochę normalności w mojej ojczyźnie zapanowało. Myślę, że MiKole i kolejarze nie są ugorem, którego nawet głęboką orka się nie ruszy. W PKP można utopić każde pieniądze tak jak w ZUS i NFZ. Bez skutku!
Dobrej nocy!
2015-01-24 00:24:03 Autor: Śledź
---.free.aero2.net.pl
Stefan banderą
Ale pojechałeś z tą wielkością Warszawy...
Stolica jest może pięć razy większa od Białegostoku ale nie dziesięć...
Ludność stolicy :1mln 717 tys ,powierzchnia : 517km*
Ludność Białegostoku :300 tys ,powierzchnia 102km*
Także Białystok jest sporym rynkiem pracy dla okolicznych miejscowości.
2015-01-24 00:46:24 Autor: Śledź
---.free.aero2.net.pl
beblin
Ja rozumiem że ty chcesz przegonić pasażerów z kolei na Podlasiu ale my się nie damy.
Jest ciężko ale dajemy radę.
2015-01-24 10:13:31 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@śledź
Liczba mieszkańców Białego spada (chyba?), a W-wy rośnie, ale niech będzie - przegialem z 6x na 10x.
Z możliwością zarobienia geldu to chyba jednak nie przegialem, że 1000x lepiej pod tym względem w W-wie..

Czy kiedykolwiek był pociąg bezpośredni z Łomży do Białego?
..
2015-01-24 13:15:42 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@śledz
Drogi śledziu. Ja nie chcę przeganiać znikąd pasażerów. Życzę Wam z Podlasia jak najlepiej.Ale sam mówisz że jest ciężko i nie będzie lżej. Takie są realia. To nie ja , to rzeczywistość. Pozdro.
2015-01-24 13:24:19 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Stefanie. Ja też w jakimś sensie jestem mikolem ( kurde , powiedziałem to). Ja też lubię szynobusy i takie tam. Ale Ty wiesz o co w tym chodzi ( pomimo że się różnimy w pewnych sprawach). Ugór o którym mówiłem to brak zrozumienia rzeczywistości. Mówię dzień dobry. Dopiero teraz bo byłem w robocie. Pozdro.
2015-01-24 17:37:41 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@beblin
Dzień dobry.
Miło mi, że też jesteś MiKolem (to nie wstyd się przyznać) i że podobnie do mnie postrzegasz rzeczywistość kolejową. Doskonale rozumiem też, że mówienie o prywatnej kolei w kraju, gdzie od ponad 90 lat istnieje moloch PKP i było 50 lat komuny, jest trudne i spotyka się z agresja.
2015-01-24 23:46:30 Autor: urbanek18
---.euro-net.pl
Połączenie regionalne nie często na siebie zarabiają. Do większości trzeba dopłacać. I dlaczego dopłacanie jest dobre na zachodzie, a na Podlasiu już nie? Tu też żyją ludzie, to też jest Polska i Europa i mieszkańcy tej części kraju też zasługują na transport kolejowy. Argument z cyklu - 95 % ludzi ma tam samochodu jest śmieszny. W Wielkopolsce też większość osób ma samochód, a połączenia koleją regionalną są. Boli Was (entuzjastów wiecznego finansowania ziem na zachód od Wisły) rozwój Podlasia i wschodniej Polski? Może skrytykujecie też budowę A4 na wschód od Krakowa? Bo po co? Może lepiej dobudować jeszcze 2 pasy na zachód od dawnej stolicy. "Nikt nie będzie jeździł koleją"... Tak - z 60 tys. Łomży nikt nie chce jechać do Białegostoku według Was? Gdzie porzuciliście zdroworozsądkowe myślenie?
2015-01-24 23:46:30 Autor: urbanek18
---.euro-net.pl
Połączenie regionalne nie często na siebie zarabiają. Do większości trzeba dopłacać. I dlaczego dopłacanie jest dobre na zachodzie, a na Podlasiu już nie? Tu też żyją ludzie, to też jest Polska i Europa i mieszkańcy tej części kraju też zasługują na transport kolejowy. Argument z cyklu - 95 % ludzi ma tam samochodu jest śmieszny. W Wielkopolsce też większość osób ma samochód, a połączenia koleją regionalną są. Boli Was (entuzjastów wiecznego finansowania ziem na zachód od Wisły) rozwój Podlasia i wschodniej Polski? Może skrytykujecie też budowę A4 na wschód od Krakowa? Bo po co? Może lepiej dobudować jeszcze 2 pasy na zachód od dawnej stolicy. "Nikt nie będzie jeździł koleją"... Tak - z 60 tys. Łomży nikt nie chce jechać do Białegostoku według Was? Gdzie porzuciliście zdroworozsądkowe myślenie?
2015-01-25 12:29:21 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@urbanek 18
Kolego! Ja ze strony matki pochodzę z woj.podlaskiego i na 1z3 blachosmrodow mam nawet blachy B.. xxxxx.
Ja uważam, że państwo nie powinno niczego dofinansowywać, ani na Podlasiu, ani w Wielkopolsce (zupełnie mi obcej), bo to zawsze przynosi skutek odwrót od zamierzonego, np. upadek kolei zamiast jej funkcjonowania, nie mówiąc już o rozwoju.
Moją recepta na uratowanie kolei w Polsce jest likwidacja PLK i sprzedanie/danie w dzierżawę linii towarowym prawaciarzom. W Ameryce i Pln i Płd.to działa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5