NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podlaska kolej do modernizacji?

| jar, Rynek Kolejowy 22.01.2015 168

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-01-22 09:19:22 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
jest takie POwiedzenie-czekaj tatka latka
2015-01-22 09:31:33 Autor: Róg
---.leon.com.pl
PO co w tym rejonie Polski modernizować sieć kolejową jak miasteczka wymarły z powodu emigracji, a władze województwa nie chcą stworzyć racjonalnego rozkładu jazdy nawet na liniach które są teoretycznie w dość dobrym stanie np. Białystok-Suwałki czy Białystok-Ełk... To będą duże pieniądze wyrzucone w błoto, które lepiej możnaby wydać w innych regionach Polski gdzie władze województw są świadome odnośnie ważności kolei.
2015-01-22 09:41:10 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Róg
nieswoje pieniądze zawsze można lepiej wydać.
Najlepiej jakby nasze państwo w ogóle nie miało żadnych pieniędzy, tylko zostawilo je w kieszeniach PO-datnikow.
Już widzę pendolino na szlaku ze Sniadowa do Łomży

2015-01-22 11:01:58 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Przecież te linie będzie się remontowało przede wszystkim pod ruch towarowy , a nie pasażersko - mikolski. Bo na kolei najważniejszy jest przewóz towarów. Mikolom i innym szynobusomarzycielom łatwiej by się żyło gdyby to zrozumieli. Z kolegą Stefanem (dzień dobry) nie we wszystkim się zgadzam , ale (a niech mnie) w kwestii przewozów pasażerskich patrząc na to co się wyprawia coraz bardziej.
2015-01-22 11:33:35 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Czy ja dożyję czasów, kiedy podlaski beton połączy w jedną relację pociągi Białystok - Czeremcha oraz Czeremcha - Siedlce? Co takiego pasjonującego jest w Czeremsze, że trzeba tam wszystko dzielić?
2015-01-22 12:08:56 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post gustaw:
"jest takie POwiedzenie-czekaj tatka latka"
A ściślej mówiąc: wyborów.
2015-01-22 12:13:31 Autor: Podlasianin
---.33.86.183
W odpowiedzi na post Róg:
"PO co w tym rejonie Polski modernizować sieć kolejową jak miasteczka wymarły z powodu emigracji, a władze województwa nie chcą stworzyć racjonalnego rozkładu jazdy nawet na liniach które są teoretycznie w dość dobrym stanie np. Białystok-Suwałki czy Białystok-Ełk... To będą duże pieniądze wyrzucone w błoto, które lepiej możnaby wydać w innych regionach Polski gdzie władze województw są świadome odnośnie ważności kolei."
Wam niech wyremontują za ojro Szkopy, którym robicie plaski. A od Podlasia wara!
2015-01-22 12:41:28 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Puciongi regionalne w woj. podlaskim nie majom sęsu ekonomicznego.

Tam w zupelnosci wystarczy "passtuch" w 1.9 tedeiku, do tego przemycała, nialoruska ropa i 2 metrowy "bat" od CB-radyjka. Jedno pytanie o "ścieżkę" i mozna gnać tych 140 km/h po krajowej 19stce, nawet autostrady nie sa potrzebne.
2015-01-22 14:26:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@beblin
Jeżdżą tam od wielu lat tylko towary i nic się nie zmieni, więc po co takie o bzdury się wymyśla dla wydębienia pieniędzy dla PKP PLK jak "umożliwiającej dostęp do lokalnych rynków pracy”. Sprzedać linie przewoźnikom towarowym i utrzymają je za swoje pieniądze w lepszym stanie niż PLK z pomocą państwa. Węgiel będą wozić. Może na Prybałtykę kto powiezie towary koleją zamiast TIRami, ale PKP PLK serdecznie dziękujemy w tej pięknej części Polski..
@Podlasianin vs. @PITZ filia
woj.podlaskie (nie mylić z Podlasiem! Łomża i Grajewo są na Mazowszu, Augustów i Suwałki są na Ziemi Augustowskiej i Suwalszczyźnie, a wg Podlasian na Mazurach, bo to za Biebrzą) ma 1 mln mieszkańców i 95% z nich jeździ samochodami, niekoniecznie 140 km/h z 2-metrowym CB-batem, ale o pociągach ludzie tam już dawno zapomnieli..
2015-01-22 14:38:40 Autor: Marcin Adam Wróbel
---.adsl.inetia.pl
Ilość rewitalizacji bardzo cieszy, w szczególności biorąc pod uwagę protesty nawiązujące do braku inwestycji kolejowych w poprzedniej perspektywie unijnej.

Oczywiście brakuje tam linii nr 37 z myślą o ruchu towarowym, czy Hajnówka - Białowieża z myślą o turystach. Ale jeszcze nie wszystko stracone :)
2015-01-22 17:54:53 Autor: Gość
---.195.klient.avitointernet.pl
Ręce opadają na takie komentarze fachowców...
Program ten ma na celu rozwój województwa, a nie tylko Białegostoku.
Zabrać podlaskiemu,dać gdzie do Wrocławia,żeby narzekali że w Pendolino jedzie dzieśięć osób ?
2015-01-22 18:45:56 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Do tego, te rządowo-unijne 400 mln zł na "Magistralę Wschodnią" Rzeszów - Lublin - Białystok, wreszcie z pominięciem Warszawy z Lublina do Białegostoku(!) - robi się ciekawie.

Co do ilości i długości remontu z pieniędzy, które dała UE samorządowi, to o takiej ilości linii do remontu w Małopolsce i na Śląsku można pomarzyć!
2015-01-22 22:00:13 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Kolej pasażerska na wielu z tych szlaków jest od dawien dawna zaorana, a nawet po rewitalce trudno się spodziewać np. żeby ludzie jeździli pociągiem z Łomży do Ostrołęki naokoło przez Śniadowo, a nie bezpośrednią drogą busem. Tam trzeba by niebotycznych nakładów na daleko idące modernizacje, żeby to połączenie było czasowo konkurencyjne. Również w dalszych relacjach z takiej Łomży nie widzę wielkiego potencjału - np. w głównym korytarzu do Warszawy jest problem dłuższego postoju ze zmianą loka w Ostrołęce, gdzie pojawia się drut. Pamiętam pradawne czasy "puciongów" na różnych podlaskich trasach i nawet autochtoni wyrażali się o nich z przekąsem. Już we wczesnych latach 90-tych połączenia typu Ostrołęka-Małkinia przypominały sentymentalną kolej dla mikoli niż normalny transport. Stefan tudzież Kolega Aron z Parczewskiego Instytutu Transportu Zbiorowego :) mają sporo racji, tymi inwestycjami można polepszyć przewóz towarów, ale renesans kolei pasażerskiej jest b. mało prawdopodobny.
2015-01-23 03:28:56 Autor: Gość
---.195.klient.avitointernet.pl
Czemu nie jeździli ? No bo był syf i wolno.Czemu nie jeżdżą ? No bo zlikwidowali.
Są pieniądze unijne to trzeba je wykorzystać.To jest odnowienie Linii Łapy Śniadowo Łomża Czyli docelowo połączenie Łomży z Białymstokiem. Transport towarów tak, i to jest na połączeniu Łomża - Ostrołęka.Dojazd do Białegostoku głównie do pracy i szkół.
2015-01-23 09:51:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Gość---.195.klient.avitointernet.pl
Już widzę te tłumy w pociągach z Łomży do Białegostoku. Tysiące uczniów i studentów codziennie do szkół oraz dziesiątki tysięcy robotników do fabryk w Białymstoku. Podobne tłumy codziennie walą koleją do Białego z Suwałk (miasto większe od Łomży) oraz Grajewa i Augustowa (łącznie porównywalne z Łomżą).

Sprzedać całe PKP PLK dla prywaciarzy towarowych! Polscy prywaciarze towarowi mają po Niemiaszkach najwięcej TIRów zarejestrowanych w Europie. Więcej niż w Rosji, Francji, Włochach, Wlk.Brytanii czy Hiszpanii. Gdyby nie komuna PKP PLK, to i na torach by zaczęli jeździć..
2015-01-23 12:09:52 Autor: Gość
---.195.klient.avitointernet.pl
Stefan z banderą a widzisz te tłumy walące z Nowego Dworu Maz.,Legionowa do szkół i fabryk w Warszawie ?
Dodam że bezrobocie w Łomży jest większe niż w Legionowie.
Jestem za prywatyzacją ale musiał byś pogadać z terorystami ze związków zawodowych i przekonać do tego Elektorat PiS.
Zaraz będą drzeć japy że wyprzedajesz majątek narodowy ( te spróchniałe podkłady i zardzewiałe szyny na linii Łapy -Śniadowo).
2015-01-23 14:06:34 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Ciężko walczyć z mikolami i szynobusopasażeromarzycielami . Kolej jest do towaru , na Podlasiu także. Jeżeli potraktujemy ludzi jak towar , (różni się od niego tylko tym że jest marudny i żąda wygód) to gdzie chcecie pociągi skierować żeby to choć deko miało sens i w jakiej ofercie? Ale to już ktoś wcześniej napisał . I może sobie pisać, A pasażeromani swoje. Ehhh....
2015-01-23 16:36:02 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Gość -.195.klient.avitointernet.pl
Kolego! Tłumów z Nowego Dworu Maz.i Legionowa nie za bardzo widzę (mimo że to tam właśnie ostatni raz jechałem pociągiem w X 2014), ale za to naoglądałem się w swoim krótkim życiu tłumów na liniach Wołomin-Warszawa, Piaseczno-Warszawa, Skierniewice-Warszawa i WKD. Do Białegostoku nigdy takich tłumów nie będzie, bo:
1.całe województwo jest ponad 2x mniejsze ludnościowo niż aglomeracja stoliczna
2.Białystok jest 10x mniejszy niż Warszawa, ma 100x mniej szkół/uczelni i 1000x mniej możliwości zarobienia geldu niż stolyca
3.Korki na dojeździe do Białegostoku są żadne w porównaniu do Warszawy i jeździ się nim samochodem znacznie lepiej niż po centrum Warszawy

Terroryści ze Związków Zawodowych zasługują na ciężką fizyczną robotę płatną 0,99US$/h w prywatnej kopalni diamentów (500 m pod ziemią) w RPA lub w kamieniołomie miedzi w Peru, a jeśli się nie zgodzą to rozstrzelać! Elektorat PISu wymiera lub mądrzeje w miarę kolejnych Prezesa i Dudy.

@beblin
MiKolów i Szynopasażerów trzeba uświadomić, że pociągi pasażerskie przechodzą do historii, a kolej w wydaniu państwowym ma rację bytu tylko w wielkim totalitarnym kraju typu Rosja, ChRL. W normalnych warunkach kolej opiera się na wożeniu towarów (po to ją z resztą wymyślili) i jest zupełnie prywatna = musi przynosić zysk!
2015-01-23 17:29:03 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Jak zwykle drogi Stefanie częściowo się z Tobą zgadzam ,a częściowo nie , po prostu mam problem z tą prywatnością , ale to już wiesz. W kwestii Mikoli , to miłośnik nie znaczy wiedzący o co chodzi na kolei ( nie na PKP, a w ogóle). Ale to słaby ugór , i nie damy rady uprawić. Znośmy wiec szynomarzycieli , uśmiechajac się pod nosem . Pozdro.
2015-01-23 22:12:31 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@beblin
Ja bardziej lubię MiKoli (sam nim jestem!), niż zatwardzialych fanów motoryzacji. Tramwaje i szynobusy też lubię.
Chciałbym jednak, żeby trochę normalności w mojej ojczyźnie zapanowało. Myślę, że MiKole i kolejarze nie są ugorem, którego nawet głęboką orka się nie ruszy. W PKP można utopić każde pieniądze tak jak w ZUS i NFZ. Bez skutku!
Dobrej nocy!
2015-01-24 00:24:03 Autor: Śledź
---.free.aero2.net.pl
Stefan banderą
Ale pojechałeś z tą wielkością Warszawy...
Stolica jest może pięć razy większa od Białegostoku ale nie dziesięć...
Ludność stolicy :1mln 717 tys ,powierzchnia : 517km*
Ludność Białegostoku :300 tys ,powierzchnia 102km*
Także Białystok jest sporym rynkiem pracy dla okolicznych miejscowości.
2015-01-24 00:46:24 Autor: Śledź
---.free.aero2.net.pl
beblin
Ja rozumiem że ty chcesz przegonić pasażerów z kolei na Podlasiu ale my się nie damy.
Jest ciężko ale dajemy radę.
2015-01-24 10:13:31 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@śledź
Liczba mieszkańców Białego spada (chyba?), a W-wy rośnie, ale niech będzie - przegialem z 6x na 10x.
Z możliwością zarobienia geldu to chyba jednak nie przegialem, że 1000x lepiej pod tym względem w W-wie..

Czy kiedykolwiek był pociąg bezpośredni z Łomży do Białego?
..
2015-01-24 13:15:42 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@śledz
Drogi śledziu. Ja nie chcę przeganiać znikąd pasażerów. Życzę Wam z Podlasia jak najlepiej.Ale sam mówisz że jest ciężko i nie będzie lżej. Takie są realia. To nie ja , to rzeczywistość. Pozdro.
2015-01-24 13:24:19 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Stefanie. Ja też w jakimś sensie jestem mikolem ( kurde , powiedziałem to). Ja też lubię szynobusy i takie tam. Ale Ty wiesz o co w tym chodzi ( pomimo że się różnimy w pewnych sprawach). Ugór o którym mówiłem to brak zrozumienia rzeczywistości. Mówię dzień dobry. Dopiero teraz bo byłem w robocie. Pozdro.
2015-01-24 17:37:41 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@beblin
Dzień dobry.
Miło mi, że też jesteś MiKolem (to nie wstyd się przyznać) i że podobnie do mnie postrzegasz rzeczywistość kolejową. Doskonale rozumiem też, że mówienie o prywatnej kolei w kraju, gdzie od ponad 90 lat istnieje moloch PKP i było 50 lat komuny, jest trudne i spotyka się z agresja.
2015-01-24 23:46:30 Autor: urbanek18
---.euro-net.pl
Połączenie regionalne nie często na siebie zarabiają. Do większości trzeba dopłacać. I dlaczego dopłacanie jest dobre na zachodzie, a na Podlasiu już nie? Tu też żyją ludzie, to też jest Polska i Europa i mieszkańcy tej części kraju też zasługują na transport kolejowy. Argument z cyklu - 95 % ludzi ma tam samochodu jest śmieszny. W Wielkopolsce też większość osób ma samochód, a połączenia koleją regionalną są. Boli Was (entuzjastów wiecznego finansowania ziem na zachód od Wisły) rozwój Podlasia i wschodniej Polski? Może skrytykujecie też budowę A4 na wschód od Krakowa? Bo po co? Może lepiej dobudować jeszcze 2 pasy na zachód od dawnej stolicy. "Nikt nie będzie jeździł koleją"... Tak - z 60 tys. Łomży nikt nie chce jechać do Białegostoku według Was? Gdzie porzuciliście zdroworozsądkowe myślenie?
2015-01-24 23:46:30 Autor: urbanek18
---.euro-net.pl
Połączenie regionalne nie często na siebie zarabiają. Do większości trzeba dopłacać. I dlaczego dopłacanie jest dobre na zachodzie, a na Podlasiu już nie? Tu też żyją ludzie, to też jest Polska i Europa i mieszkańcy tej części kraju też zasługują na transport kolejowy. Argument z cyklu - 95 % ludzi ma tam samochodu jest śmieszny. W Wielkopolsce też większość osób ma samochód, a połączenia koleją regionalną są. Boli Was (entuzjastów wiecznego finansowania ziem na zachód od Wisły) rozwój Podlasia i wschodniej Polski? Może skrytykujecie też budowę A4 na wschód od Krakowa? Bo po co? Może lepiej dobudować jeszcze 2 pasy na zachód od dawnej stolicy. "Nikt nie będzie jeździł koleją"... Tak - z 60 tys. Łomży nikt nie chce jechać do Białegostoku według Was? Gdzie porzuciliście zdroworozsądkowe myślenie?
2015-01-25 12:29:21 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@urbanek 18
Kolego! Ja ze strony matki pochodzę z woj.podlaskiego i na 1z3 blachosmrodow mam nawet blachy B.. xxxxx.
Ja uważam, że państwo nie powinno niczego dofinansowywać, ani na Podlasiu, ani w Wielkopolsce (zupełnie mi obcej), bo to zawsze przynosi skutek odwrót od zamierzonego, np. upadek kolei zamiast jej funkcjonowania, nie mówiąc już o rozwoju.
Moją recepta na uratowanie kolei w Polsce jest likwidacja PLK i sprzedanie/danie w dzierżawę linii towarowym prawaciarzom. W Ameryce i Pln i Płd.to działa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5